Dag 19 - Reisverslag uit Bacharach, Duitsland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Bacharach, Duitsland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 19

Blijf op de hoogte en volg Eddy

17 September 2020 | Duitsland, Bacharach

Dag 19 Worms – Bacharach 86 km

Een bijzonder dagje qua fietsen. Al dagen lang fietsen we in de zon vanaf 8 uur in de ochtend, maar vanmorgen in Worms een bewolkte lucht, maar vervelender een stevige noordenwind. En waar moeten wij naartoe? Juist. Het werd een pittige ochtend die uitstekend begon met een ontbijtje in ons hotel. Eigenlijk het fijnst van een hotel, vind ik. Dat ontbijt met alles er op en er aan. De kordate eigenaresse stond ons weer flink toe te spreken, vooral als het ging om het dragen van het mondmasker. Tijdens het eten mocht het af (jawel) maar als we ook maar opstonden, begon ze al te gillen.

Na de vervelende ochtend tussen de klimmetje en de noordenwind was het vanaf 13.00 u genieten langs de Rijn. Lekker beschut en dus was het na 86 km ruim 16.00 u dat we een camping in Bacharach bereikten. De Nederlandse eigenaar gaf aan ons zijn laatste plekken. De camping is overvol. Zo belachelijk druk door het Corona virus dat er voor zorgt dat mensen met hun caravan relatief dicht bij huis blijven. De voertaal is Nederlands, dat mag duidelijk zijn. De eigenaar haalt zijn geleden schade van het voorseizoen flink in. Als ik over een tentharing struikel, zit ik gelijk bij mijn buurvrouw op de bank in haar caravan. Ik heb de buurvrouw inmiddels gezien, dus ik pas goed op en beweeg voorzichtig. 

Het restaurant van de camping was weer een prettige bijkomstigheid. Heerlijk gegeten. Nog nooit zoveel weken achter elkaar vlees gegeten. Dat wordt thuis weer wennen met een partner die het vlees alleen maar aan het afbouwen is. Maar in Duitsland is vegetarisch eten is nog geen gemeengoed. 

Prachtig waren de berichten die digitaal tot mij kwamen over Jan Knegt. Het artikel in het Dagblad met foto was mooi. Diverse mensen stuurden mij het artikel en diverse foto’s van de Hunsingo en de Zilvermeeuw in de rouwstand. Ook via Facebook werd er flink aandacht aan besteed. Dat zal Jan vast goed doen. 

Morgen fietsen we de hele dag langs de Rijn tot aan Bad Breisich. Opnieuw zo’n 90 km. We halen het zonder ons reisgevoel kwijt te raken……..


  • 17 September 2020 - 23:21

    Marina:

    Een reisje langs de rijn dat klinkt romantisch. Vanavond in ons eigenste O’dam genoten van Rooie Rinus, die niet meer rood was en P Daalemmer. Heerlijk En naar vele dorpsgenoten op afstand naar gezwaaid. Heerlijke ontspanning en goed geregeld.
    Mooi dat er zo een afscheid via de molens Afscheid is genomen van Jan. Toch snel gegaan maar er is hem een lijdensweg bespaard. Mooi dat jij nog bij zijn afscheid kan zijn.
    En je reisgevoel inderdaad vast houden toch die 2 dagen inkorten moeten daar geen afbreuk aan doen.
    Blijf fietsen en verhalen. Ik lees ze met plezier, nu met een sigaar en een whisky nagenieten van een leuke avond en als afsluiting jouw verhalen

  • 18 September 2020 - 00:04

    Jan Drenth:

    Jij wordt toch niet zo'n type van de sandalen, geitenwollen sokken, glutenvrije diëten en quinoa bonen he? Als ik al die bleke, sombere klanten in die reform winkels zo zie, wordt je daar niet vrolijker en gezonder van hoor...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 129260

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: