Dag 22 - Reisverslag uit Oberhausen, Duitsland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Oberhausen, Duitsland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 22

Blijf op de hoogte en volg Eddy

20 September 2020 | Duitsland, Oberhausen

Dag 22 Keulen – Oberhausen 75 km

Er zijn van die dagen……….. Nou dit was er 1-tje. Van Keulen naar Oberhausen fiets je door het Ruhrgebied. Met weliswaar hele aardige stukken, die je absoluut niet het idee geven door een industriegebied te rijden, maar de helft van de rit ging louter door stedelijk gebied met tientallen Ampels oftewel stoplichten. Maar wat vooral erg voor je achterste is, zijn de verschrikkelijke fietspaden. Ze zijn in de eerste plaats slecht te herkennen als fietspad, maar het zijn vooral hele slecht onderhouden fietspaden. Asfaltpaden waar constant boomwortels doorheen groeien. En als je weer eens zo’n uitstulping hebt gemist, zit je bijna achterstevoren op de fiets. Vreselijk. Mijn kont heeft vandaag de vorm van een zadel aangenomen. Het hotel in Oberhausen blijkt op een wat triestig industrieterrein te staan naast Boels-verhuur, maar verrassend modieus. Een prachtige kamer met dito inloopdouche, maar vanwege de Coronacrisis was het restaurant gesloten. 

Op 5 minuten fietsen zat een Irakese Italiaan of een Italiaanse Irakees. In ieder geval erg aardig en kon prima koken. Omdat we bij de Italiaan zaten bestelde Siep een schnitzel met patat. We zijn wel beide Italiaans geëindigd namelijk met tiramisu. Prima. Terug naar de buurman van Boels, die ons niet kan garanderen dat onze fietsen er morgen nog staan. Hij vermoedde van wel, maar weer elke verantwoordelijkheid bij voorbaat af. Wat ook bijzonder was, dat ik moest tekenen voor het feit dat dit een rookvrij hotel is en dat er dus NIET gerookt kon worden, ook niet op het terrein. Pas bij de fa Boels mocht weer gerookt worden. Ik zal het adres bewaren voor mijn vriend Jan Drenth, die gek is op rookvrije hotels op wat triestige industrieterreinen. 

Morgen rijden we Nederland weer binnen en hopen in Eibergen een camping te vinden…….


  • 20 September 2020 - 19:19

    Henk Medema:

    En toch kan fietsen ook wel leuk zijn.

  • 20 September 2020 - 21:16

    Jan Drenth:

    Jaaa..! Dat wordt de vakantie van m'n leven. In zo'n beginselvast kuthotel op een Duits industrie terrein. En of ik nou in een Italiaans, Turks, Marrokaans of Chinees restaurant zit: ik bestel altijd schnitzel met patat. En ik reis erheen met zo'n oergezellige Rijnreis op zo'n mooie boot, vol met paarse permanentjes, sandalen en bloemetjesjurken. En als ik terugkom, dan ga ik meteen naar Onderdendam en ga ik je wekenlang de kop helemaal gekzeuren met mijn vakantieverhalen...

  • 21 September 2020 - 09:46

    Frans Hage:

    Dat rookvrije spreekt mij wel aan moesten ze hier ook maar invoeren verklaring tekenen .voor op alle fietspaden .

  • 21 September 2020 - 10:52

    Janny Van Dijken-Kort:

    Dag mannen.
    Aangezien ik zelf op vakantie was , nu pas de reisverhalen gelezen.
    Heel spannend om te lezen. Ben benieuwd of er volgend jaar een vervolg komt
    Greetje en ik zaten op de Veluwe, Fletcherhotel en hebben ons lekker laten verwennen.
    Op de Veluwe kun je ook goed fietsen(ebike, dat dan wel!)
    Ja Siep, zo dichtbij ben je niet gewend van mij, maar met de corona om ons heen, stap ik niet in een
    vliegtuig of touringcar.
    Direct al in maart is mijn oudste broer aan corona overleden. Hij woonde in Heerde.
    Daar was een grote uitbraak van het virus. Het was een nare tijd en ik heb heilig ontzag voor het virus gekregen.
    Ga moedig voorwaarts fietsen mannen, dan zijn jullie
    voor Siep zijn verjaardag weer thuis.




  • 21 September 2020 - 17:31

    Bert Bolhuis:

    Lekker hurr Siep, 'n dikke vette snitzel ! Mit pataat .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 130270

Voorgaande reizen:

21 Mei 2024 - 01 Juli 2024

Spanje ten tweede male

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: