Dag 24 - Reisverslag uit Westerbork, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 24 - Reisverslag uit Westerbork, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 24

Blijf op de hoogte en volg Eddy

22 September 2020 | Nederland, Westerbork

Dag 24 Eibergen – Westerbork 106 km (pfffff ver)

De dag begon geweldig op het boerderijcampinkje. Een laaghangende mist over de weilanden bij opkomende zon waar koeienfiguren doorheen nevelden. Prachtig. Maar wat was het koud. Ik denk rond het vriespunt. In mijn slaapzak en op een prima luchtbed heb ik ’s nachts nooit last van de kou. Tot je buiten je slaapzak stapt. Siep kwam kreunend terug van de wasgelegenheid. Hij had het weer vreselijk koud gehad in zijn tentje. Als beloning slapen we vanavond in een VriendenopdeFiets adres in Westerbork. Wel erg ver, maar geen gedoe met de tent en voor Siep een laatste warme nacht voor hij zich weer kan warmen aan Hennie. Hij kijkt er naar uit na bijna 4 weken. Maar dat geldt ook voor mij. Heerlijk om weer thuis te komen in ons prachtige Onderdendam om daar weer nieuwe plannen te bedenken voor volgend jaar. Met Siep wordt het waarschijnlijk niet weer een kampeertocht. Hij is gewoon geen tentenman. Dat opbouwen elke avond, maar vooral dat afbreken in de vroege ochtend heeft gewoon niet zijn voorkeur. En dat mag natuurlijk. Terwijl ik juist het liefst in mijn tentje lig. Dat opbouwen en afbreken moet je ook een beetje handig in worden. En dat word ik nooit, zei Siep oprecht. 

Desalniettemin hebben we een prachtige fietsreis achter de rug van (morgen) iets meer dan 2100 km. De wereld beschouwen vanaf de fiets vind ik nog steeds prachtig. Route’s uitzoeken, er boekjes bijhalen om over de omgeving te lezen en dan te herkennen. Prachtig. Vanaf de fiets is de wereld mooier, geloof me. Als automobilist heb je geen tijd om om je heen te kijken. Als fietser die je niets anders. Zoals gemeld hebben we het werkelijk fantastisch getroffen met het weer. Bij regen waren we veel vaker een hotel in gevlucht. Een klein buitje in de Ardennen en verder strak blauwe luchten. Met prachtige landschappen in de Ardennen, de Vogezen, de Elzas, Zwitserland, de Schwabische Alpen en op het eind de Rijn. Weer een unieke tocht, die er ook voor zorgt dat je je eigen landschap weer waardeert 

Morgen nog 75 kilometer naar huis, naar Toos, naar Ole, jawel in deze volgorde, hoewel ik nu al weet wie mij het eerst te pakken heeft. Dank voor het meelezen tijdens onze reis en wellicht komt er weer een volgende………..


  • 22 September 2020 - 21:18

    Marlies :

    Hey fiets mannen,
    Dank voor alle verslagen Eddy. Ik lees ze graag !
    Ik verklaar jullie soms voor gek maar wie ben ik..
    Het was weer een onvergetelijke ervaring begrijp ik wel
    Succes nog even morgen, misschien wat regen maar mag de eindpret niet drukken !
    Respect, petje af, ik doe het jullie zeker niet na !


  • 22 September 2020 - 22:06

    Jannie:

    Het was elke dag weer genieten van jullie avonturen.

  • 22 September 2020 - 22:13

    Marina:

    Geweldige tocht Heren petje af Ik heb elke dag met plezier jullie verslag Gelezen nu ja Eddy’s verslag maar wel over jullie leuk maar ook jammer Morgen weer naar huis Misschien zelfs zonder regen Er wordt nog veel moois voorspeld morgen. Zet m op en tot ziens in ons mooie O’dam.

  • 22 September 2020 - 22:16

    Nico Siccama:

    Bedankt Eddy en Siep voor het verhaal van jullie mooie fietsreis,zonder al te veel pech,toch weer een hele mooie belevenis,jammer dat er niet veel fotoos bij waren,nog een fijne laatste etappe,maak er maar een tijdrit van want er is regen onderweg,tot ziens in Onderdendam.

  • 22 September 2020 - 23:06

    Henk Medema:

    Eddy en Siep.
    Weer genoten van de vele mooie verhalen. Ik vind het een prestatie om elke dag maar weer op die stalen ros te stappen na een K nacht in een tentje.
    Jullie moeten hier gewoon mee doorgaan, dan maar in hotelletjes. Zal iets duurder zijn maar dan heb je ook wat.
    Gefeliciteerd met het gezond halen van de eindstreep morgen.
    Tot de volgende reis.


  • 23 September 2020 - 00:19

    Jan Drenth:

    Het genoegen was geheel aan onze kant.
    En nu maar weer eens een poosje normaal doen he?
    Binnenkort maar weer eens samen gezellig eten in een sterrenrestaurant?

  • 23 September 2020 - 09:38

    Bart:

    ik heb iedere dag genoten van de mooie verhalen petje af voor deze geweldige prestatie van twee oude mannen

  • 23 September 2020 - 09:59

    Bob :

    Mooi om in dit coronajaar toch jullie reisverslagen te kunnen lezen. Elk avond weer leuk om te zien van-tot en de belevenissen mee te krijgen.

  • 23 September 2020 - 10:24

    Frans Hage:

    Ook weer genoten van jullie avonturen , het blijft prachtig om met de fiets door de landschappen te gaan , en inderdaad je ziet veel meer dan in een auto . hopelijk volgend jaar weer nieuwe avonturen . bedankt Eddy.

  • 23 September 2020 - 11:46

    Harmke:

    Ik heb weer met veel plezier jullie avontuur op de fiets gelezen. Ik zie graag jullie nieuwe avonturen tegemoet. Goede thuiskomst.

  • 23 September 2020 - 12:23

    Ludy:

    Mooie uitdaging mannen, ik denk dat het tijd wordt voor mijn pensioen zodat ik ook dit soort dingen kan doen.

  • 23 September 2020 - 14:57

    Bert Bolhuis:

    Welkom weer in Nederland, welkom thuis. Het was weer mooi, fijn om te lezen, we hebben genoten. Ik ben benieuwd naar de volgende trip. Groeten, Bert

  • 23 September 2020 - 17:44

    Veronica En Jan Deumers:

    Eddy, weer genoten van je verhalen. Net de laatste week teruggelezen in ons 1 na laatste hotel in oostenrijk. Het is hier inmiddels te koud om te kamperen. Hebben net als jullie onze fietsplannen dit jaar sterk moeten aanpassen. Maar met het gezegende weer van de afgelopen weken zijn we goed weg gekomen. Laten we maar zeggen dat we het op de een of andere reden verdiend hebben. Ik ben benieuwd naar je volgende fietsavontuur. En misschien komen we elkaar nog een keer tegen. Gr Jan

  • 03 Oktober 2020 - 19:26

    Marike Slopsema:

    Hartstikke inspirerend! Respect voor jullie lef om het gewoon te doen. Ik snap het wel; wat is er nu mooier....?! Dit jaar ging onze grotere fietsreis (4 mnd van de oost naar de westkust in de VS) ook niet door. De VS is te onzeker om volgend jaar te doen; we focussen nu op de North Sea Cycle Route. En anders gaan we bij jullie te rade of deze RijnTour een goed alternatief kan zijn. Dank voor het mee mogen beleven en veel plezier bij het nagenieten (en de - tig nieuwe plannen die vast opkomen borrelen als de derriere weer hersteld is :-) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 1013
Totaal aantal bezoekers 130249

Voorgaande reizen:

21 Mei 2024 - 01 Juli 2024

Spanje ten tweede male

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: