Dag 12 - Reisverslag uit Schaffhausen, Zwitserland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Schaffhausen, Zwitserland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 12

18 September 2020 | Zwitserland, Schaffhausen

Dag 13 Schworstadt – Schaffhausen 80 km

Half 7 was het weer dag. Slapen voor tien uur. Acht en een half uur slaap met slechts 1 onderbreking is ruim. Wel was het op het weiland aardedonker. Het aangekondigde feest is gelukkig vanavond en niet gisteren. Om 8 uur klaar voor vertrek maar nog geen leven in de brouwerij bij de boerderij. Aanbellen leek mij geen goed idee dus maar met de mobiele. Ja wann fahrt ihr ab ? Jetzt. Ich komme. Raam boven ging net als gistermiddag weer open en opnieuw riep de boer met ontbloot bovenlijf, ich komme. Na een paar minuten kon hij de 15 euro in ontvangst en begon voor ons een pittig op en neertje naar Schaffhausen. Weer zeker twee keer van land gewisseld en toen we om tien uur ergens koffie dronken, bleek de nota in Zwfr. Kortom terug die grenzen. We hadden het redelijk zwaar vandaag en dan is de frustratie over al die voorbijsnellende elektrische fietsen wel wat groeiende. Overwegend fietspaden vandaag maar toch weer vele kilometers op autowegen. Stijgend vaak met vluchtstrook maar dalend niet. Tja dan is het af en toe de adem inhouden en hopen/vertrouwen dat het goed gaat. Om vier uur aangekomen op een uitstekend geoutilleerde camping met restaurant. Morgen rijden we een route die niet helemaal voorspeld was. We kwamen er achter dat met nog 14 fietsdagen Siep niet op tijd voor zijn verjaardag zou thuis zijn. De oorzaak daarvoor ligt bij mij want daardoor konden we pas twee dagen na de geplande start vertrekken. Dus rijden we nu in plaats van over Bregenz in twee dagen naar Tübingen, waardoor Siep de vrijdag voor zijn 71e thuis kan zijn. Echter de tocht morgen naar Aldingen kent vele hoogtemeters en geen camping waardoor we morgenavond weer eens in een echt bed slapen. Maar het wordt een lange dag. Die nog langer kan worden door een 12 km om te fietsen naar de Rijn waterval. Dat wordt (mij) te veel. Tot morgen,….

• 12 September 2020 - 01:52

Tja, als je per paard en wagen reist moet je niet verbaasd en geërgerd zijn over al die nieuwerwetse auto's die je links en rechts voorbijsuizen...
    Die autowegen-kilometers griezelen me trouwens wel toe. Levensgevaarlijk! Wees voorzichtig, jongen... Je moet tenslotte voor je 80ste nog Amerika, Afrika, de Filipijnen, Australië, Zuid Amerika en de Noordpool doen.