Dag 18 - Reisverslag uit Worms, Duitsland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Worms, Duitsland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 18

Blijf op de hoogte en volg Eddy

16 September 2020 | Duitsland, Worms

Dag 18 Sankt Leon – Worms 60

Een dag die prachtig leek te worden met een mooie zonsopgang boven het meer waar we aanstonden. Echter op mijn telefoon zag ik dat Ina, de zus van Jan Knegt, een oud-dorpsgenoot, die ik de laatste jaren wat begeleidde, had gebeld. Ik vermoedde al het ergste en jawel Jan was deze nacht om kwart voor 5 in het bijzijn van een verzorgende overleden. Jan had er al een hele tijd geen zin meer in. Hij kon het voortschrijden van zijn ziekte Alzheimer op heldere momenten goed beschouwen en wist wat hem te wachten stond. Een poosje terug deed een val in zijn badkamer in de Wenakkers hem in rolstoel en bed belanden. Hij gaf het op en ik snapte dat. Jammer dat hij niet even kon wachten op mijn terugkeer. Maar door omstandigheden wordt Jan pas volgende week donderdag gecremeerd en dus hebben Siep en ik in overleg besloten wat meer kilometers per dag te draaien, opdat we woensdagavond thuis zijn. Als we geen pech krijgen onderweg gaat dat lukken.

De dood van een bekende zorgt ervoor dat je de hele dag er terugkerend aan denkt. Daar komt bij dat we een gemakkelijk = vlak ritje hadden vandaag naar Worms met als einddoel een hotelletje in het centrum. Om half 2 arriveerden we reeds nadat we vele kilometers naast, toch een beetje, onze Rijn hadden gefietst. Een zeer kordate juffrouw ontving ons tijdens haar middageten en wees ons de plek voor de fietsen(alles meenemen want ik kom hier maar 1 keer) en na twee trappen onze kamer. Na het douchen op pad in Worms bij pakweg 35 graden. We doken zo snel mogelijk de Dom binnen, niet alleen imposant mooi, maar ook heerlijk koel. Natuurlijk even een kaarsje aangestoken voor Jan, maar daarna gewoon op het terras met bier. ( Jaja ook Siep)Een ieder die wel eens bier bij 35 graden drinkt kent de gevolgen. Eerst hongerig, daarna slaperig. 

En nu bedenken we een route waarbij we op maandag weer in Nederland zijn, zodat we op woensdag weer thuis zijn. Gaat lukken…….


  • 16 September 2020 - 21:16

    Jan Drenth:

    Ai, dat komt even aan... 'Life is what happens while you're busy making plans' (John Lennon).
    Nu maar even geen azijnpisserige teksten. Sterkte en veilige thuisreis!

  • 17 September 2020 - 07:54

    Bert Bolhuis:

    Erg vervelend op deze manier jullie trip te moeten beëindigen/ bespoedigen. Sterkte mannen en probeer de moed erin te houden. Groeten, Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 130314

Voorgaande reizen:

21 Mei 2024 - 01 Juli 2024

Spanje ten tweede male

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: