Zondag 19 februari - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Zondag 19 februari - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Zondag 19 februari

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

19 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Helaas kon ik door technische omstandigheden mijn blogje gisteravond niet plaatsen. Dus moet het nu.( maandagmorgen 7.30 u)

Zondag 19 februari
Toen ik vannacht even naar het toilet moest lopen, regende het. Zal toch niet waar zijn? Het was 3 uur en jawel om 7 uur was het droog, maar erg mistig. En ik moest door de bergen terug naar Cheviot. Met al die piraten op de weg vond ik dat geen aangenaam vooruitzicht. Om 8 uur toch maar vertrokken. En wat viel het mee, zowel de mist, die toch wat hoger hing, als het verkeer. Het was natuurlijk zondagochtend. Ik kon de auto’s tellen. Vlak voordat ik de zee links moest missen, opnieuw een cadeautje in de vorm van een zeehond, die wat aandacht wilde. Voor de rest een pittige, maar soepel verlopen tocht van 70 km. Kwam wel na 30 km een gelijkgezinde tegen. Een meisje uit ClermondFerrand met 35 kg op haar fiets, die net bergop moest, terwijl ik naar beneden suisde. Toch even kletsen natuurlijk. Ze bleek al 4 maanden rond te fietsen, gestart vanaf Auckland en voor 90 % zette ze haar tent in de bush. Ze sprak engels op de Allo Allo manier en voelde zich in dit land volkomen safe. Ze had alleen vannacht bezoek van wat koeien gehad rond haar tent. Vond ze vervelend. Ze bezocht uitsluitend een camping als ze aan een douche toe was. Tja over avontuur gesproken. Wifi vond ze gratis bij Mac Donalds en bibliotheken. Ben toch weer een stuk luxer, besef ik. Leeftijd. Ze nam afscheid met de mededeling: tot ziens in Frankrijk. Om 13.00 al op de camping, waar ik als een bekende werd verwelkomd. De wifi zat nog in mijn telefoon. Het kleine zwembad voor mij alleen. Douchen, lopend naar het dorp, boodschappen, eten en mijn blog (je) schrijven en dat alles in de zon. Tis bijna gebeurd.

  • 19 Februari 2017 - 23:07

    Jan Drenth:

    Nou, dan weten we meteen waar de volgende tocht naar toe gaat. Liniaal rectaal naar ClermondFerrand! 'Ei onlie see zis wans..' Hopen dat ze zich dan wat vaker douchet…

  • 20 Februari 2017 - 12:23

    John&Mieke Waanders:

    Leuk(...) zo'n selfie van jou grijze kop, maar ik had natuurlijk liever die Francaise gezien. En dan heb ik het nog niet over die andere dames, Duitse in stapelbed enzo.
    Nou nog een voorspoedige thuisreis. We verheugen ons natuurlijk op de aanvullende anekdotes !
    John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 129084

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: