Dinsdag 21 februari - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dinsdag 21 februari - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dinsdag 21 februari

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

21 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dinsdag 21 februari.
Vanmorgen toch weer veel te vroeg wakker. Ik had tenslotte alle tijd. 50 km was het nog maar naar Christchurch. Dikke mist, die lang bleef hangen. De SH 1 die ik vanaf 9 uur befietste was werkelijk belachelijk druk. Daarbij kwam de mist. Ik schatte zelf de afstand waarop je alles nog goed kon zien op zo’n 150 meter. Auto’s reden uiteraard met licht. Helaas dat ontbrak op mijn fiets. Het werd een angstig tochtje. Telkens als ik ervan overtuigd was dat er een truck achter mij aankwam, stuurde ik maar even in de berm. Maar ja, je hoort ze niet allemaal. Er is geen truck geweest die ook maar een tikkeltje gas terug nam om mij voorzichtig te passeren. En dat op een weg zonder noemenswaardige shoulder. Ik bedacht me telkens: ze zien me wel, ze zien me niet, maar zie, ik blog alweer, dus heb ik het overleefd. Maar wat was ik blij dat na 30 km de Motorway begon en ik op een gewone weg verder mocht. Zou toch ook wel erg sneu zijn geweest op de laatste dag. Maar hoe nu morgen? Ik heb namelijk de hele dag de tijd, want mijn vliegmasjien gaat pas om 22.30 de lucht in. Ik denk dat ik het als volgt ga doen. Rustig op gang komen. Inpakken en bepakt en bezakt naar het vliegveld fietsen. Daar doe ik mijn bagage allemaal in mijn plunjezakachtige zak en geef die bagage in bewaring. Misschien nog even laten sealen. Daarna fiets ik op mijn gemakje naar de huurbaas=17 kilometer. Tijdens dat ritje zet ik alle argumenten op een rijtje om mijn huurbaas duidelijk te maken, dat ik natuurlijk geen 400 dollar ga betalen met al mijn kosten. Dat houdt bij 200 op. Ik heb al even voor de spiegel geoefend. Want het moet natuurlijk in een vreemde taal. En iedereen weet, dat je in je tweede taal nog wel eens de nuance mist. Ja ik weet het, die mis ik ook nog wel eens in mijn eerste taal. Ik bespaar jullie met deze toevoeging de nodige reacties. Na deze genuanceerde ontmoeting met de fietsbaas stap ik in de bus naar het centrum en vandaar zal er ongetwijfeld een bus naar het vliegveld gaan. Tenslotte vind ik dat het laatste diner in Nieuw-Zeeland wel wat anders mag zijn dat een pizza uit de vriezer of een opgewarmd blikje. Tegenover de camping zit een Thais restaurant………………

  • 21 Februari 2017 - 07:15

    Bert B:

    Ik neem aan nog 1 x blog ? Zo niet, dan een heel goede reis. Veel sterkte op de lange reis en kom heelhuids weer terug in Onderdendam

  • 21 Februari 2017 - 07:55

    Marina:

    Jaa. Een heus afscheids diner. En een goed gesprek gehad? Bijna naar het vliegveld suc6 en tot in O'dam. Hartelijke groet

  • 21 Februari 2017 - 10:00

    Bob:

    Goede terugreis, Eddy. Kijk uit naar de live verslagen maar de afgelopen weken waren je reisrapporten een boeiend onderdeel van het ontbijt. Have a safe trip home!!

  • 21 Februari 2017 - 10:57

    Rolf:

    Hoi Eddy,
    Dat was zeker wel even schrikken toen je ging oefenen voor de spiegel. Ben je al met je epiloog bezig? Vanaf volgende week wordt het hier weer kouder!!!!
    Tot gauw!!!

  • 21 Februari 2017 - 12:51

    Jan Drenth:

    Las vanochtend in de krant dat een 19 jarige vlogger in onderbroek tijdens het spitsuur op de fiets de A4 onveilig maakte. Hij werd er snel vanaf geplukt, iedereen verklaarde hem voor gek en hij vond het zelf achteraf ook niet zo slim van zichzelf. Hij wist niet dat op hetzelfde moment iemand die zijn grootvader kon zijn in Nieuw Zeeland ongeveer hetzelfde aan het doen was. En die was er nog trots op ook!
    Komt er nog een laatste blogje? Want ik ben wel heel benieuwd naar jouw laatste ontmoeting met de fietsenverhuurder…
    Alvast mijn grote dank voor het wekenlange leesplezier!

  • 21 Februari 2017 - 16:22

    Jantje Dijk:


    21 februari 2017

    Bedankt voor je mooie blog.
    We hadden er erg veel plezier van.
    Soms was het spannen waar je was.
    Een goede reis terug.
    We hopen dat je gezond en wel weer in Onderdendam arriveert.

  • 21 Februari 2017 - 18:35

    Elly:

    Jammer dat je fietsreis er alweer opzit.Ik heb heel erg genoten van je dagelijkse verhalen en uiteraard was het ook elke dag weer lachen om de geweldige reacties van Jan Drenth.

  • 21 Februari 2017 - 18:43

    Elly:

    Ik wens je heel veel succes met de onderhandelingen met de fietsenverhuurder,maar ik geef je weinig kans......Een hele goede terugvlucht met hopelijk meer beenruimte als op de heenweg (waar helaas ook weinig kans op is) en daarna nog een relaxte treinreis naar Groningen.
    Nog een paar dagen en dan ben je weer bij je Toosje, die jou uiteraard ook heeeeel erg gemist heeft.

  • 21 Februari 2017 - 19:37

    Marja:

    Goede reis terug, Eddy! Het was ontzettend leuk om je te ontmoeten en om je verhalen te lezen. Groetjes, Marja en Henk

  • 21 Februari 2017 - 23:02

    Jan H Ossel:

    Interessand je verslag. Mocht je nog willen naar Vietnam dan heeft mijn partner Tuyet info voor jou. Ik wens je een goede terugreis. Jan (Tuyet en Anja)

  • 21 Februari 2017 - 23:53

    Frans Hage:

    Bedankt Eddy voor je mooie reisverhaal , heb gewoon stiekem mee gefietst hoop dat ........
    Een goede reis terug naar ons mooie Groningen, Toos zal vast heel blij zijn :-) Hartelijke groet Frans Hage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 129221

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: