Woensdag 8 februari - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Woensdag 8 februari - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Woensdag 8 februari

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

08 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Picton

Woensdag 8 februari
Vanmorgen om kwart voor 7 ging de wekker in mijn cel. Want daar had mijn kamer wel wat van. Voor 8 uur moest ik inchecken op de ferry van 9 uur en een Buisman is graag op tijd. Da’s ook een leuke kant van 6 weken alleen zijn. Discussies over hoeveel te vroeg en te laat hoeven niet gevoerd te worden. Om 7.10 sta ik bij de receptie van de hostel en vraag of de fietsenberging open kan. Natuurlijk. De berging zit op de 1e verdieping. Een lange trap. De berging wordt geopend en ik denk mijn fiets te pakken, til hem de trap af en wil al mijn tassen er aan hangen. Pas dan zie ik dat ik een andere fiets, ook knaloranje, heb gepakt. Opnieuw naar de receptie. Beide receptionisten hoorden mij schaterlachend aan. Opnieuw met fiets naar boven, de andere oranje fiets gepakt, naar beneden getild en om half 8 fietste ik eindelijk weg. De hal zat al aardig vol. Er zijn meer mensen, die graag vroeg aanwezig zijn. Bij het overhandigen van de boardingpas zei de juffrouw op welke plek ik precies met fiets moest wachten, omdat tijdens de boarding een persoonlijke assistent mij naar de boot zou brengen. En ja hoor. Best wel een leuke juffrouw, maar in een belachelijk zwaar uitgevallen uniform, begeleidde mij en mijn fiets tot aan de opstap op de ferry. Ik mocht alleen verder het ruim in, en natuurlijk moest mijn fiets naar volkomen de andere kant. Halverwege zag ik 6 hokken met tralies staan. Twee honden zaten er in opgesloten. Dat gaat toch anders dan naar Terschelling, waar je op het schip bijna over de honden struikelt. Hier blijven ze gewoon in de hokken in het ruim. Zieluuuuuug. Het zicht tijdens de tocht over het open water was slecht. Een harde wind blies en veel donkere wolken. Bij het binnenvaren van de Marlborough Sounds werd het iets lichter, waardoor van deze onvoorstelbaar mooie waterweg foto’s gemaakt konden worden. Wat een prachtig gebied. Avonturentochten worden aangeboden, waarmee je zomaar een weekje volkomen van de wereld kunt zijn. Echt schitterend. Eenmaal in Picton was ik weer op bekend terrein. De juffrouw van de camping begroette mij als een oude bekende. Om 15.00 had ik de was gedaan. Gedroogd en wel zit alles weer in de tas. Zo heerlijk voor een man, dat dit allemaal binnen een uurtje kan. Waarom moet dat thuis zo lang duren. Een heerlijk kopje koffie in het dorp sloot de middag af. Morgen naar Blenheim. En dan? Het leek mij wel leuk om in 4 a 5 dagen naar Greymouth te fietsen en dan de prachtige treinreis baar Christchurch te maken. Blijkt dat er een brand is geweest bij een van de vele bruggen, waardoor ook de trein er voorlopig uit ligt. Morgen maar eens goed informeren in Blenheim. Maar 30 km…...

  • 08 Februari 2017 - 07:47

    Dethmer :

    Ik begrijp dat je thuis een oude wasmachine hebt?

  • 08 Februari 2017 - 07:48

    Hella:

    Mede namens Toos: dat kan thuis niet in een uurtje omdat je, en Toos ook niet, altijd in lycra met een bipslap gehuld bent. :-)

  • 08 Februari 2017 - 08:21

    John&Mieke Waanders:

    Voortaan thuis zelf maar de was doen??
    Wat is dat toch met die wegomleggingen en verbrande bruggen... Wisten ze niet , dat Buisman deze route had uitgekozen?
    Nou nog eens wat meer zomers weer en genieten dan maar. Hoorde van familie / NieuwZeelandkenners, dat periode januari februari niet het beste weer geeft. Blijf maar doorgaan tot maart/ april, hoewel omboeken wrsch. niet mogelijk is, dus vergeet die tip, haha
    John
    Jan Borkent ( waar jij op ons feestje uitgebreid mee hebt gespoken) gaat dus half februari voor 7 weken die kant uit, maar wel met een klein campertje...

  • 08 Februari 2017 - 09:40

    Marja Noorman:

    Hi Eddy,
    Wij zijn morgen ook in Blenheim, althans als we daar kunnen overnachten, Dit weekend is er een food en wine festival, dus het zal er druk zijn. Misschien zien we elkaar daar en kunnen we je een kleine peptalk geven - je hebt wel veel pech... Groetjes, Marja en Henk

  • 08 Februari 2017 - 09:55

    Siep Brink:

    Hallo Eddy,
    De algehele aftakeling is nu echt begonnen. Verkeerde fiets meenemen. Het moet niet gekker worden. Net als ik zal jij nu ook waarschijnlijk last hebben van glaucoom. Zit tenslotte ook bij jou in de familie. Het is me wel een reis zeg. In de bus, op de boot, met de trein en af en toe wat fietsen. Nog veel plezier en we horen, straks als je thuis bent, de uitgebreide verhalen.
    Siep.

  • 08 Februari 2017 - 16:15

    Jan Drenth:

    Die foto van die fiets met al die tassen bij dat picnictafeltje… En dat dan 'mijn plekje' noemen… Krijg er een brok van in de keel. Lijkt me tijd om Giro 555 in te schakelen…
    Met al dat malheur aan die wegen, bruggen en spoorlijnen in dat ontwikkelingsland lijkt er nog maar één mogelijkheid om de komende 14 dagen voordat je eindelijk weer naar huis kan op een beetje menswaardige manier door te komen: een helikoptervlucht naar Christchurch, daar het duurste hotel nemen dat er is, een paar Nieuw Zeelandse callgirls charteren (hebben ze die daar wel?) en er een groot feest van maken...

  • 08 Februari 2017 - 16:17

    Rolf:

    Hoi Eddy,
    Ik heb thuis ook zo'n wasmachine met blonde lokjes. Als ik mijn sportkleding voor de wasmachine leg ,ligt het de volgende dag gewassen en gestreken in de kast. Super!! Ook heb ik en jij denk ik niet meer een hele mooie broodtrommel. Elke dag is het, tot grote verbazing van mijn collega's , al 44 jaar een verrassing voor mij wat er tussen de middag in zit. Geniet van de laatste weken!!!

  • 08 Februari 2017 - 19:40

    Grietje Boonstra:

    Eddy,wat genieten wij er van hoe jij de verhalen schrijft.
    Al heb je dan ook nogal wat tegenslag,je houdt de moed er in.
    Maar wat vooral blijkt,ondanks alle pech dat je erg geniet van het mooie NZ.
    Nog veel fiets plezier en de groetjes van Tj en GR Boonstra.!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 128977

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: