Dinsdag 7 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dinsdag 7 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dinsdag 7 februari

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

07 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dinsdag 7 februari
Vanmorgen om half 10 uitgecheckt met de vraag of ik onmiddellijk weer kon inchecken. Dat kon, maar niet voor dezelfde kamer. Er was nog plek op een 4-, een 6- en een 8 persoons kamer. Ik kreeg al weer de raarste visioenen, toen ze plotseling zei dat er nog een kamer zonder tv was met stapelbed en de badkamer gedeeld met de buren. Prima nog goedkoper ook. Mijn bagage kon in de locker, want de kamer is vrij na 14.00 uur. In gevecht met de locker. Daarvoor moet je een pincode bedenken, opdat je hem later weer kunt openen. Tussen de pincode en het openspringen van de locker zit 1 minuut. Klinkt lang is heel kort. Vlak voor de minuut verstreek sprong er een locker open. Pfffff. Op naar een ontbijtje bij de buren. Toevallig de heer en mevrouw Mac Donald. Daarna de stad in op zoek naar het museum Te Papa. Ik ben een vluchtige museumbezoeker. In dit geval liep ik om kwart over 10 naar binnen met een vrouw uit Tasmanië en stond eerst om 16,00 weer buiten. Wat een ongelofelijk mooi museum. 6 verdiepingen waarvan ik er slechts 3 heb bezocht. Wat onmiddellijk opviel was dat het gratis was. Bijzonder voor een museum met zoveel inhoud. Dit museum moet iedereen een keer gezien hebben. Ik wilde dat al mijn kinderen uit de diverse klassen in mijn schoolmeestersbestaan dit hadden mogen zien. De wijze waarop het ontstaan van de aarde in beeld werd gebracht. De aanwezigheid van de tektonische platen en hoe die zich bewegen. En wat dat voor gevolgen heeft. Zo helder en duidelijk, dat ik dit iedereen gun. Heel begrijpelijk wordt gemaakt waarom wij boven zo’ n groot gasveld wonen en waarom daar sprake is van totaal andere bevingen dan bevingen als gevolg van botsende tektonische platen. Maar ook waarom NZ zo mooi is als ze is. Daarnaast natuurlijk de overname van met de Engelsen van het land waar de Maori’s toen al 1000 jaar woonden. Kortom een museum dat terecht een grote naam in wereld heeft. Die Tasmaanse vrouw heb ik niet weer gezien in de drukte. Ze sprak over een cruiseschip waar ze meegekomen was met daarop 3000 gasten, waaronder 2000 Aussies. God wat leek me dat leuk om met Toos tussen te zitten. Na 4 uur nog even de stad verkend in de regen. Echt leuk is het dan nergens. Omdat de voorspellingen ook niet best zijn, ga ik morgen met de ferry terug en bid om mooi weer in Picton. Hoewel als je dit museum heb bezocht, wordt het wel erg lastig om vol te houden dat hemel en aarde in 6 dagen zijn geschapen………

  • 07 Februari 2017 - 09:16

    Hennie Stuivenberg:

    Hoi Eddy

    Het leven,de aarde,wij mensen ,God, het is en blijft een groot raadsel.
    We blijven ons verbazen.
    Misschien moet je toch nog een keer terug naar NZ met jouw Toosje om samen deze trip te doen.
    Per camper denk ik.
    Dan wil ik ook wel mee en Siep ook.
    Nog veel plezier gewenst.top!
    Groet van Hennie uit koud Bedum en natuurlijk ook van Siep.

  • 07 Februari 2017 - 09:30

    Rolf:

    Hoi Eddy,
    Vluchtig? Jij een vluchtige museumbezoeker?? Nou echt niet!! Ooit heb ik met jou in een ver verleden 4 uur rondgelopen in museum Checkpoint Charlie in Berlijn.!! Ik kan me voorstellen , dat je graag met Toos op een cruiseschip zou willen zitten. Beetje heimwee??? Gewoon met Toos in een bootje op het Paterswoldsemeer zou ook fantastisch zijn!!!!

  • 07 Februari 2017 - 13:28

    Jan Drenth:

    Zo'n reis, in je eentje, op de fiets, aan de andere kant van de wereld: dat doet toch kennelijk rare dingen met een mens. Want als je een cruiseschip met daarop 3000 gasten, waaronder 2000 Aussies (kortom: DE HEL) plotseling als iets begerenswaardigs gaat zien, dan moet je toch wel behoorlijk van het padje aan het raken zijn…
    En dan die foto's van gisteren. Dat tentje! Ik geloofde m'n ogen niet. Ik dacht eerst nog dat dat alleen voor de bagage moest zijn. Daar past toch alleen maar Houdini nog in!

  • 07 Februari 2017 - 16:15

    Jos Jansen Op De Haar:

    Hallo Eddy, leuk om te lezen over je avonturen. Succes verder. Bidden om mooi weer in Picton lijkt me zinloos. Toch hoop ik op mooi weer voor je. Groet, Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 129344

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: