Maandag 6 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Maandag 6 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Maandag 6 februari

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

06 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Wellington

Maandag 6 februari
Deze blog schrijf ik liggend op mijn bed in een backpackershostel in Wellington. Daar ben ik om 18.00 u gearriveerd, nadat ik om half 2 ben ingecheckt op de ferry Picton-Wellington. Een schitterende overtocht. Helaas geen dolfijnen gezien, wellicht op de terugweg, Gisteravond weer allerlei nieuwe mensen ontmoet, waaronder eerdergenoemde Johann aus Hamburg, maar in de avonduren kwamen aan onze picknicktafel Elisabeth (moeder) en Rachel (dochter) Een beetje typisch stel uit het noordoosten van Engeland uit de buurt van Newcastle. Moeder was bij dochter op bezoek, die tijdelijk in Wellington woonde. Samen crossten ze voor hun vakantie in een grote Toyota door NZ. Dat is een stuk goedkoper dan een camper, zei Rachel. Dat begreep ik, want toen ze eenmaal gingen slapen, duurde het zeker een uur voordat ze eindelijk konden gaan liggen. Dat had waarschijnlijk ook met de drank te maken. Ze schonken zichzelf voortdurend in mijn ogen een frisdrankje in, maar dat bleek aan het einde van de avond fris met wodka, zelf gemengd. En Johann en ik de hele avond maar vriendelijk bedanken voor die frisdrank. Hele gesprekken natuurlijk over ons koningshuis. Wat zijn ze daar toch gek op. Toen ik om half 11 uit het toiletgebouw kwam om naar mijn tent te gaan, kwam Elisabeth wankelend op mij af. Dochter kon haar gelukkig nog net van mij afhouden en haar naar de Toyata leiden. Gezellig. Vanmorgen met Johann nog even in Picton een cappuccino gedronken. Om elf uur heb ik hem uitgezwaaid, waarbij ik nadrukkllijk samen met Toos ben uitgenodigd om naar de Luneburger Heide te komen want daar woont hij met zijn gezin. Die zien we nooit weer terug. En alsof het zo moet zijn, bij het inchecken op de ferry stuit ik opnieuw op een Duitser, genaamd Hans aus Frankfurt. Hij was al sinds half december in NZ en was op de terugweg naar Auckland waar hij overigens morgen per trein heen gaat. Opnieuw dus Deutch reden. Voorlaufig bin ich da flauw von, zal ik maar zeggen. Een overigens erg aardige homo, die in Frankfurt vliegtuigen binnenloodste. Luchtvaartleider. Hij ging ook echt niet op zo’n lange vlucht economyklasse vliegen. Gewoon business. Kun je tenminste fatsoenlijk zitten en liggen. Hij vloog terug over Seoul waar hij nog een dagje ging rondkijken. Kosten vlucht: 4500 euro. Mijnes 960 zei ik triomfantelijk. Hij lag er geen moment wakker van. Zijn hobby bleek dressuurrijden. Eigen paard natuurlijk. Kortom een snob 1e klasse, maar erg gezellig. .Hij kende Wellington en wist een leuk restaurant. Wel aan de andere kant van de stad , terwijl we liepen. Wat een pokkeneind. Hij dronk als een echte Duitser. Kortom ik lig ook gestrekt. Vanaf nu ga ik mij voordoen als iemand, die je moet negeren. Ik schijn in mijn eentje iets sneus te hebben, want ze komen wel erg genakkelijk op me af. Ik stop daarmee voorlopig. Morgen heb ik een culturele dag. Bezoek aan het beroemde museum. Woendag weer terug naar Picton. Twee dagen in een hostel, want het weer is hier weer pet, maar bovendien bleek de camping 50 dollar per nacht en ligt ook nog eens 11 km buiten het centrum. Voor een tientje meer lig midden in het centrum.

  • 06 Februari 2017 - 10:59

    Harma:

    In Wellington zelf is ook een prachtig park. Je moet dan wel up hill, maar is zeker het bezoeken waard. Je kunt het trammetje nemen of lopen. Veel plezier daar.

  • 06 Februari 2017 - 11:05

    Harma:

    Het park wat ik net noemde ligt in Kelburn. Een wijk in Wellington.

  • 06 Februari 2017 - 11:11

    Harma:

    Het heet Botanic garden.

  • 06 Februari 2017 - 13:42

    Jan Drenth:

    Dat komt door je hoge likeability. Sommige mensen hebben dat, dat ze heel veel mensen van allerlei slag aantrekken: Mandela, Obama, Trump, Wilders… Kan je niks aan doen…
    Wel opvallend veel Duitsers trouwens. Beetje Pruisische uitstraling misschien?
    En die Rachel heeft je toch mooi een wilde nacht met Elisabeth door de neus geboord...

  • 06 Februari 2017 - 19:55

    Frans Hage :

    Dag Eddy bedankt voor je felicitatie voor mijn kleindochter Valerie vanuit nieuw Zeeland, fijne fiets dagen gewenst leuk om via je tekst mee te fietsen , hartelijke groet Frans Hage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 128992

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: