Donderdag 19 januari - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Donderdag 19 januari - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Donderdag 19 januari

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

19 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Donderdag 19 januari
Even zo’n dag, waarop je je afvraagt hoe leuk dit nog is. Het weer zit namelijk wel heel erg tegen de laatste dagen met als dieptepunt vandaag. De route ging van Cromwell naar Queenstown over een afstand van 65 km. Niks te veel zou je zeggen ware het niet, dat het de hele nacht regende en vanmorgen bij het wakker worden alles zeiknat was. Het moment om uit mijn warme slaapzak te kruipen stelde ik dan ook zo lang mogelijk uit. Maar dan… In dat superkleine tentje moet je dan alle tassen reisklaar maken, je slaapzak in het zakje friemelen en daarna ook nog eens je luchtbed inrollen. Bij droog weer doe je dat gewoon buiten, waar je dan in alle rust tijd voor hebt. Maar op je knieën, die op mijn leeftijd toch wat strammer worden valt dat niet mee. Terwijl ik voor het eerst een geweldige slaapnacht had. Met maar 1 oorzaak: drank. De Amerikaan Kevin vroeg me gistermiddag samen met hem zijn 53e verjaardag te vieren. Nou dat heb ik geweten. Emmers vol Speight-bier stonden er al snel voor mij. En dan laat ik mij niet kennen. Tja. Het had overigens wel wat treurigs om zo je 53e verjaardag te vieren, maar ik geloof niet, dat Kevin dat vond. Om half negen ben ik maar gaan slapen, terwijl Kevin ook de avond gewoon doorging. Na het ontbijt en nog even kletsen met de groep van Ad van Zalk ging ik in de regen op weg. Het zou een prachtige route worden door de Gorges van de Kawarau rivier. In het begin heel fruitstalletjes want in dat gebied barst het van de boomgaarden. Tot de Gorges begonnen. Klimmen en dalen in de miezerige regen. Hoe mooi is dan nog je omgeving. Op 36 km de beroemde brug over de Kawarau rivier waar het bungeejumpen ooit begon. Wat een business is dat geworden. In de aanloop naar de brug een schitterend gebouw met grote screens waar het springen al te volgen is. Daarnaast natuurlijk is er van alles te koop op het gebied van kleding, maar ook eten en drinken. Kosten van een sprong: 195 dollar. Er is daar werkgelegenheid gemaakt voor zeker 60 man. Heel slim. En dat alles voor een kick van 3 seconden. Ik heb mijn beurt overgeslagen. Nog 30 km naar Queenstown. Regen en keiharde tegenwind. Even dacht ik aan onze heerlijke houtkachel in Onderdendam met Toos en Ole. Dat helpt ook niet echt. Dus door trappen. Uiteindelijk een prima camping gevonden in Queenstown. Vlak bij het centrum. Mezelf maar even getrakteerd op een Mexicaanse maaltijd. Queenstown leeft van het toerisme. Supercommercieel en op vele momenten staat me dat vreselijk tegen. Wat er niet aangeboden wordt voor veel geld. Te veel om op te noemen, maar ik heb nu al besloten morgen Queenstown weer achter me te laten. Via Arrowtown naar Wanaka. Hoop alleen dat het droog is. De zon kunnen we voorlopig helemaal vergeten……...

  • 19 Januari 2017 - 12:10

    Hella :

    Het ziet er wel leuk uit op de foto's.
    Ik neem aan dat denken aan de houtkachel met Toos en Ole niet helpt omdat je heimwee krijgt...
    en toch weer kamperen, in de regen?

  • 19 Januari 2017 - 12:37

    Frans Hage :

    Dag Eddy , hoop dat het weer snel beter word

  • 19 Januari 2017 - 13:02

    Jan Drenth:

    Waarom?
    De moeder aller vragen. Waarom?
    Waarom kruipt een man van diep in de 60 aan de andere kant van de wereld 's ochtends vroeg in een heel klein kletsnat tentje op zijn pijnlijke knieën rond om een slaapzak in een zakje te wurmen?
    Waarom zitten twee mannen die de jaren des onderscheids toch al ruimschoots hebben bereikt wat mismoedig liters bier weg te werken om de verjaardag van een van hen te vieren?
    Waarom een hele dag klimmen en dalen op de fiets in een miezerige regen en een keiharde tegenwind, zodat je de aardige omgeving helemaal niet ziet?
    Waarom 195 dollar betalen voor een mislukte zelfmoord?
    De menselijke natuur zit vol raadsels...

  • 19 Januari 2017 - 17:19

    Bert B:

    Poeh hee. Dat is toch heel wat anders dan 'het mooiste wat er is'.... Volhouden Ed ! Het het nog nooit zo donker west....

  • 19 Januari 2017 - 22:47

    Nico:

    Veel bewondering voor jou,het weer valt wat tegen zoals je schrijft,maar de mooiste kant de zeekant van het zuidereiland komt er aan Eddy dus het vooruit zicht is goed,volgens mij komt aan die kant de zon ook op,en daar zal je zeker nog wel plezier van hebben,heb de weersberichten even gezien naar de kant die jij op gaat Eddy om de dag wat regen,de temperatuur valt ook echt tegen ook in de nacht zie ik. Hier is het licht winterweer,er kan een beetje geschaatst worden op sommige ijsbanen,vandaag was het een mooie winterdag. In ieders geval nog veel fiets en kijk plezier,het is natuurlijk wel een prachtig land,gezondheid Eddy en de hartelijke groeten van mij.

  • 20 Januari 2017 - 07:47

    Rolf:

    Hoi Eddy,

    Eindelijk een positief stukje van jou. Nog geen medelijden met je, maar had het de afgelopen dagen wel een heel klein beetje met je te doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 651
Totaal aantal bezoekers 129194

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: