Woensdag 18 januari - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Woensdag 18 januari - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Woensdag 18 januari

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

18 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Woensdag 18 januari
Vanmorgen uitgeslapen tot half 8. Het weer viel erg mee. Zwaar bewolkt maar geen regen. De politieman uit Heerenveen besloot toch naar Queenstown te fietsen, de Zwitserse stond al ingepakt klaar om de bus naar Christchurch te nemen en Kevin ontdekte dat hij vandaag 53 was geworden en besloot dat toch maar hier te vieren. De Nederlander vertrok om half 9 met ik schat toch wel 35 kilo aan zijn Santos. Hij had drie maand onbetaald verlof opgenomen om te fietsen in Australië en Nieuw-Zeeland. Op 17 februari zou hij terugvliegen. In Australië had hij zijn dochter verrast. Hij had een geweldige manier gevonden om auto’ s te dwingen ruim om hem heen te rijden. Gewoon een reflecterende plastic bermpaal uit de grond getrokken en die overdwars op zijn bagagedrager geplaatst. Ze gaan allemaal ruim om mij heen, bang als ze zijn dat hun auto beschadigd raakt, zei hij lachend. Ongetwijfeld zie ik hem deze weken nog wel terug. De Zwitserse had kortgeleden ook een beslissing genomen. Ontslag genomen, haar huis verkocht en besloten de wereld te gaan bewandelen met 12 kilo in haar rugzak. Erg leuk zulke mensen te ontmoeten. Ook Kevin is weer een verhaal apart. Vandaag 53 geworden en reist sinds zijn 38e op zijn fietsje rond. Leeft van de huur van zijn huis in Colorado en heeft weinig nodig. Hij is hier sinds november en denkt het zeker tot april vol te houden. Mijn avontuurlijke inborst steekt daar wat schril bij af. And you Eddy, how long do you stay in NZ. Uhhhhhh weekje of 6. En daarna? Lekker terug naar vrouw, kinderen en kleinkinderen, zei ik enigszins besmuikt. Maar een prima vent die Kevin. Vanmorgen gezellig samen koffie gedronken in Cromwell. Het is half 2 en besluit maar eens even mijn fiets kleren weer te wassen. Da’s heerlijk van deze campings. Je betaalt 20 dollar, maar dan heb je een keuken, wasmachines, drogers enz. Ik hoop foto’s te kunnen upgraden, want ook gisteren ben ik weer langs de mooiste plekjes gefietst.
Zo de was is klaar en droog. Dat kan niet van het weer gezegd worden. Het regent inmiddels al enige uren. Zo’n camping krijgt dan iets treurigs. Mensen lopen gebogen in regenjassen naar het toilet te sjokken en de echte backpackers in hun kleine tentjes doen hun was en kijken omhoog. In de wat grotere caravans staat de tv keihard aan. Moeder drukt nog maar even een filmpje in het apparaat voor de Kids. Tja bij regen heb je op een camping niks te zoeken. Morgen naar Queenstown. Schijnt weer een prachtige route te zijn. Kom dan langs de brug waar het bungeejumpen is uitgevonden. Ben benieuwd of ik de verleiding kan weerstaan…..

  • 18 Januari 2017 - 22:48

    Jan Drenth:

    Geweldige verhalen over die mede-malloten van je. Die dochter van die politieman uit Heerenveen zal wel een hartverzakking hebben opgelopen. Zit je aan de andere kant van de wereld, komt je vader even spontaan langs; op de fiets..! 'Dag schat, ik dacht: kom, ik ga even een blokje om'…
    Morgen op die brug natuurlijk even een jumpje doen, he...

  • 19 Januari 2017 - 19:55

    Marike:

    Alles is relatief. Het weer, de kilo's mee op reis, de snelheid, de tijd die je op avontuur bent; zo lang jij er lol in hebt is alles oké. Heel veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 129524

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: