Zondag 29 januari - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Zondag 29 januari - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Zondag 29 januari

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

29 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Marahau

Zondag 29 januari.
Tsjongejongejonge, ik ben bang dat het vandaag (zondag) helemaal niks wordt met de wifi. Ik krijg nog geen mailtje binnen. Geen beeld op facebook verschijnt. Kortom ik zit ver weg van de bewoonde wereld. Alleen met rooksignalen valt er contact te krijgen wellicht. Maar daar ben ik 27 jaar geleden mee gestopt. Ik had een wandeldag vandaag. De eigenaresse Cathy stelde me gisteren een paar beginnerswandelingen voor die niet verder gingen dan 10 km. Ik dacht meer aan te kunnen. If you have good knees, you can walk to Anchorage and back. 24 km. Kijk dat lijkt erop. U lijkt me fit genoeg daarvoor, zei ze vriendelijk. Die doe ik, zei ik dan ook resoluut. Moet te doen zijn in 4 en een half uur, voegde ik er aan toe. Ze glimlachte fijntjes. Inmiddels weet ik waarom. Heen gingen de 12 km uitsluitend omhoog en deed ik 3 en een half uur over de 12 km. Moet je maar niet zo’n grote mond hebben, hoor ik iedereen denken. Terug viel mee. Bergafwaarts, maar toch 2 en een half uur. Maakte uiteindelijk 6 uur, maar mooi, zo mooi. Na elke km kon ik naar beneden lopen naar een eigen baaitje, inhammetje. Helaas wordt foto’s uploaden helemaal een probleem, maar geloof me. Ik waande me opnieuw in het paradijs. Bij terugkeer viel ik zo het cafe binnen en daar stond de pint al min of meer klaar. Zwaar verdiend. Op de camping vroeg Cathy opnieuw fijntjes hoe het was. En of ik de 4 en een half uur ook gehaald had. Beschaamd liep ik met mijn muntjes naar de wasmachine om een was te doen. Morgen opnieuw, maar dan laat ik me eerst met een boot wegbrengen om daarna terug te wandelen door dat prachtige nationale park met die schitterende kustlijn. Zodra de zon schijnt is het een fantastische plek. Nog een paar dagen………

  • 29 Januari 2017 - 10:19

    John&Mieke Waanders:

    Nou met de wifi valt het best mee, want weer veel leesplezier vanmorgen, zonder plaatjes, dat wel.
    Ben blij dat lopen zo goed gaat. maar met jouw marathonverleden ha ik daar wel vertrouwen in, hoewel je natuurlijk niet de zooltjes van Stel hoeft te gebruiken bij het wandelen? Geniet van al wat Nieuw Zeeland je biedt!

  • 29 Januari 2017 - 10:48

    Ina:

    Wat een prachtige reis wordt dit weer !!! Geniet ervan en ja dan doe je er wat langer over........

  • 29 Januari 2017 - 21:05

    Jan Drenth:

    Ja, dat is ook een manier. De aantrekkelijkheid van een wandeltocht (het woord alleen al…) laten afhangen van het aantal kilometers.
    En vertel me niet, dat je ook nog met van die belachelijke stokken loopt… In dat geval is het maar goed, dat je geen foto's kunt versturen. Die zouden je tot het einde der tijden blijven achtervolgen. Paulus de Boskabouter op stap...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 129218

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: