Dag 14 - Reisverslag uit Weilen unter den Rinnen, Duitsland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Weilen unter den Rinnen, Duitsland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 14

Blijf op de hoogte en volg Eddy

12 September 2020 | Duitsland, Weilen unter den Rinnen

Dag 14 Schaffhausen – Weiler unter den Rinnen 80 km

Heel prettig vanmorgen bij het opstaan bleek dat het restaurant op de camping reeds om half 8 open was. Dus we konden starten met 2 heerlijke broodjes en koffie. Om half 9 vertrokken we in T-shirt bij reeds 20 graden richting Schaffhausen om na 20 km Duitsland in te rijden. Dorp na dorp zonder ook maar een winkel. Tot we in een uiterst klein gehuchtje een dorpswinkeltje vonden, dat vooral slagers producten verkocht, maar ook broodjes en kaas en een soort van cola. Na die boodschappen ging het op de route steil om hoog. We wisten dat we bijna 1000 hoogtemeters zouden moeten beklimmen, maar omdat het een zelf uitgezochte route was, bleken de stijgingspercentages wat aan de hoge kant. Slecht één keer kon ik het niet redden fietsend, maar met vele rustpauzes kwamen we toch uiteindelijk over de Schwabische Alpen. Om uiteindelijk kwart over 4 stonden we voor een Gasthaus waar niemand was. Ich komme gleich, zei een vrouwenstem toen ik haar belde. Een kwartier later kregen we onze kamer. De fiets plek vond Siep weinig vertrouwd en dus toog hij naar de achterbuurman om te vragen of de fietsen achter zijn garage mochten. Dat mocht tot verrassing van onze gastvrouw, die wel drie keer vroeg of we toestemming hadden.

Het Gasthaus hadden we uitgezocht omdat we lopend naar het plaatselijke restaurant konden. Tja met vakantie dus. Op naar Schomberg, een kleine 2 kilometer verderop. Alles flach, zei onze gastvrouw. Niet 1 stukje merkten we. De plaatselijke bistro schonk een prima biertje, maar had qua eten weinig te bieden. Een plaatselijk stel wist precies waar we moesten gaan eten. Prima, daar aangekomen, Sie sind funf Minuten zu spat. Vol dus. Uiteindelijk kwamen we terecht in een Turkse afhaal tent, waar we ook binnen konden eten. Perfect gegeten.

Bijna donker 2 km terug. Siep zet zijn fiets op slot tegen het hek en op dat moment glibbert zijn sleuteltje door het hek in een wirwar van brandnetels en ander onkruid. Licht overstuur zou het sleuteltje nooit meer gevonden worden, zei Siep. Gelukkig met een lampje op de telefoon en vele brandnetelkrassen later, vonden we hem natuurlijk terug. Morgen eerst naar Schomberg voor een ontbijtje en daarna 60 km (!!) naar Tübingen. Daar pikken we de Reitsma route naar/ van Rome op. Tot morgen……..

• 13 September 2020 - 08:06

Marina:

Het is zo te horen een mooie tocht Maar niet veel avontuur. Nou ja spanning en brandnetels. Maar het houd jullie op de fiets want is maar de vraag wanneer jullie de Balkan route nog eens kunnen doen. Gisterochtend al schaars gekleed dat wordt blote basten weer hier wordt tot 30 graden voorspeld. Het is vandaag wel zondag vandaar niet al te veel km. Geniet en succes

• 13 September 2020 - 11:40

Bert:

Van Turks eten begin je ook te trillen hoor Siep. Hou je sleuteltje maar goed vast.