Dag 12 - Reisverslag uit Schwörstadt, Duitsland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Schwörstadt, Duitsland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 12

Blijf op de hoogte en volg Eddy

10 September 2020 | Duitsland, Schwörstadt

Dag 12 Kembs – Schworstadt (Duitsland) 70 km

Een schamel aantal kilometers. We geven het graag toe, maar het was vooral zoeken en zoeken. Eerst vanaf acht uur op zoek naar een bakker. Zonder ontbijt 10 km gefietst tot een oud mannetje ons duidelijk maakte dat op 200 meter een bakkerij zat. Nou bleek dat wat verder, maar voor de deur van de bakkerij nuttigden wij ons ontbijtje met koffie. Op naar Bazel waar ik in een outdoor winkel wat haringen aanschafte. Mijn originele haringen staan inmiddels allemaal krom. En toen begon het landje wisselen. Zeker drie keer in twee uur waren we in Duitsland en/of Zwitserland. Geen probleem want tussen deze beide landen bestaan blijkbaar geen beperkingen. Om 2 uur rijdend in Zwitserland besloten we uit te kijken naar een camping. De dichtstbijzijnde bleek toch nog een uurtje fietsen. Het bleek een boerderij aan de Rijn, die wegens Corona was gesloten, maar omdat er een feest werd opgebouwd mochten wij wel een nachtje in de wei staan. En dat doen we dus. Een weiland vlakbij het dorp, waardoor we nog even lekker bij de Italiaan konden eten. 

Na het eten bleek dat we nog een kwartier over hadden om een km verderop bij de Aldi ons ontbijtje regelen. En natuurlijk opnieuw een prachtige ontmoeting. Voor ons in de kassa-rij twee dames, moeder en dochter, die heel veel tijd nodig hadden. De dochter vond het wat gênant, maar moeder geenszins. Waar wij vandaan kwamen?( Zou dat aan mijn accent liggen?) Eenmaal horend dat we uit Nederland kwamen en ook nog op de fiets werden beide lyrisch. Moeder bleek ze allemaal zeer goed op een rij te hebben. Hoe oud denk je dat mijn moeder is, boog de dochter zich naar mij voorover. Funfundneunzig, sagte ich. Hunderdeins sagte die Tochter stolz. Wel als ik zo 100 kan worden, zet ik nu mijn handtekening. Ze flirtte nog net niet met mij, maar het was op het randje. 

Terug op het weiland was het aardedonker en een gebrekkige internetverbinding. Ik doe mijn best maar of dit verhaal doorkomt is de vraag. Morgen 75 km naar de watervallen van Schaffhausen. Een pittig tochtje……..


  • 11 September 2020 - 19:17

    John Waanders:

    Nou,nou, nou, een grootmoedertje dat bijna met jou gaat flrten. Soort van omgekeerd me too...
    Wat moet Toos daar wel van denken. Dat kan nog een pittig gesprekje worden in Ondedendam.
    Tijd voor een facelift?
    De dochter jaloerse blikken?
    Maak er een grensoverstijgend dag van morgen

  • 12 September 2020 - 23:00

    Jan Drenth:

    Dan zal die dochter dus ongeveer 80 geweest zijn...
    Overigens mis ik nu opeens twee afleveringen van je onvergetelijke dagboek. Is het toeval dat daar ook die historische foto van jou bij zit, waar je per fiets-rollator dat bergweggetje bedwingt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 130281

Voorgaande reizen:

21 Mei 2024 - 01 Juli 2024

Spanje ten tweede male

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: