Dag 8 - Reisverslag uit Mittersheim, Frankrijk van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Mittersheim, Frankrijk van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 8

Blijf op de hoogte en volg Eddy

06 September 2020 | Frankrijk, Mittersheim

Dag 8 Raville – Mittersheim 65 km

Het was moeilijk afscheid nemen van Raville. Zulke aardige mensen als gastheer en gastvrouw. Gisteravond toverde ze na 8 uur nog zo’n heerlijke maaltijd tevoorschijn en ook vanmorgen was het ontbijtje prima. Voor onderweg kregen we een baquette mee. En toen hij onze papieren bestudeerde kwam hij even later met een potje honing aanzetten. Alvast voor mijn verjaardag zei hij. Heel alert. Trots zei hij nog wel dat hij ouder was. 73 om precies te zijn, maar fietsen piekerde hij niet over. De Benjamin route had weer een paar leuke verrassingen in petto. Tijdens de niet bijster lange tocht zaten toch weer wat weggetje, die als asfaltweggetje begonnen, maar al snel overgingen in steenslag. Jammer hoor. Toen we halverwege weer voor zo’n keuze stonden reed ons een Nederlander achterop op een racefiets met nauwelijks bagage. Hij deed uitsluitend hotelletjes aan en was op weg naar zijn broer in Zürich, terwijl hij gemiddeld 160 km per dag aflegde. Hij was wat jonger, dat dan weer wel. Na 65 km waarin we 300 klim- maar ook 300 afdaal meters maakten, bereikten we Mittersheim. In principe een redelijk toeristisch plekje, wat je van het gebied achter ons bepaald niet kon zeggen. Benjamins noemde het al. Je bent in het hart van Europa maar er woont niemand. Maar ook in Mittersheim was het een zondag zoals in vroegere Staphorst. Je kunt er een kanon afschieten. De camping ligt prachtig aan het water, maar is een municipal. En op zondag werken ambtenaren niet. Dus ons tentje opgezet en geïnformeerd naar winkels. Helaas op zondag is alles gesloten. Tuurlijk. Gelukkig schijnt er een restaurant open te zijn, maar zeker daarvan zijn we nog niet.

Erg blij zijn we dat Joop zo meeleeft met onze stukjes maar helaas geen nieuwe informatie bevatten het advies. Soms zijn namelijk de verbindingen met server van Waarbenje.nu zo beroerd dat zelfs als je je telefoon als hotspot gebruikt het niet lukt. En om overdag in een bushokje of café mijn tablet voor de dag te toveren, dat doe ik nooit. In een café is er altijd wel iemand die wil weten wat voor idioten wij zijn. Een gesprek blijft toch een stuk leuker dan mijn tablet hanteren. Ik schrijf en stuur uitsluitend ’s avonds en als het dan niet lukt, jammer dan. Gewoon de volgende avond.

Siep heeft gedoucht en heeft gelukkig warm water gevonden, zodat we tevreden op zoek gaan naar eten. Morgen proberen we Rosheim of Barr te bereiken, zodat we woensdag of donderdag in Bazel arriveren. Beetje afhankelijk van de keuzes die Benjamins ons voorlegt.

Prima gegeten 3 km verderop. En inmiddels weer in het donker terug. 20.00 is het donker. Gewoon lekker op tijd de slaapzak in. Morgen weer verder.

• 06 September 2020 - 22:26

Jan Drenth:

Ik merk dat je nog tijd en energie genoeg hebt om naast die rare strapatzen waar je mee bezig bent ook nog een spelletje Wordfeud te spelen. Je hebt deze keer duidelijk Toos niet naast je, maar toch knap...
    En dat 'heerlijke ontbijtje' vind ik maar een karige bedoening, hoor...

• 07 September 2020 - 07:49

Bert Bolhuis:

Goede reis verder en blijf genieten

• 07 September 2020 - 09:21

Joop:

Ook wij hebben regelmatig problemen gehad met inloggen, foto's plaatsen en zelfs spam bij waarbenjij.nu
    Via de helpdesk werd ons gevraagd om via travellogger.com in te loggen en verslagen/foto's te plaatsen. Dit was een hele verbetering. Dus mogelijk een tip waar je wel iets aan heb.
    Ik de mailcontacten van destijds naar jouw mail doorgestuurd.
    Ook Ali's tip van gisteren onderschrijf ik volledig: ga over de Col de Donon en niet langs het kanaal!
    Een hele goede voortzetting en morgen een beetje kalm aan.

• 07 September 2020 - 18:14

Ludy:

Ik lees dat Siep doucht, maar hoe zit dat eigenlijk met jou, ouwe! Geniet nog van de rit. groeten aan Siep