Dag 2 - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 2

Blijf op de hoogte en volg Eddy

31 Augustus 2020 | Nederland, Groesbeek

Een ieder, die ik nog moet overtuigen eens gebruik te maken van de stichting Vrienden op de Fiets raad ik aan naar ons adres in Zwolle te gaan. Adres bij mij bekend. In een 5 sterren hotel heb je het niet beter. Wel stukken goedkoper en veel gezelliger. Nou zal die wijsneus Jan wel melden, dat het helemaal niet gezellig hoeft te zijn in een hotel, maar toch. Gisteravond leuk, ook vanmorgen weer de perfecte gastheer en gastvrouw. Om 8.45 vertrokken. Veel te laat, want er wachtte een pittig dagje. En dat bleek. Tussen Apeldoorn en Arnhem was het op en af. En zoveel fietskilometers heb ik dit jaar niet in de benen. Maar gelukkig vond ook mijn bejaarde vriend het pittig met juist wel veel meer fietskilometers. Jazeker bejaarde vriend. Aan het eind van de trip wordt de man 71. Toen zat mijn vader allang de hele dag in zijn fauteuil om koffie te roepen. Twee onderbrekingen betekenden dat we na opnieuw 110 km pas om 15.45 camping het Smokkelpad bij Groesbeek op fietsten. De naam doet terecht wat nostalgisch aan, want Duitsland ligt slechts 1 km verder en ongetwijfeld ging het er vroeger heftig aan toe in deze streek.

Wat opvalt onderweg is dat schoolkinderen massaal zijn overgestapt op de electrische fiets. Door iedereen worden we lachend voorbij gestreefd. Ga toch eens wat aan de kant, oude man met je ouderwetse vooroorlogse fiets. Een meisje vond dat ik wel erg zwaar bepakt was. "U lijkt Sinterklaas wel". Ze moest eens weten. Schaapachtig lachte ik de tiener toe. Nog steeds heb ik het idee dat we met elkaar degeneren als deze trend blijft doorzetten. Je niet meer hoeven in te spannen op de fiets.

In Groesbeek spraken we een prachtige vrouw aan, omdat we de camping niet konden vinden. Een zeer lange monoloog volgde met allerlei adviezen over de vele campings in Groesbeek. We hingen aan haar lippen.

Gelukkig waren we te laat om boodschappen te doen om te kunnen koken. Dan maar uit eten. Prima. Het is nu 21.00 u en stikdonker. De slaapzak in, op het luchtbedje en de wekker op half 7. Morgen naar Schinnen in Limburg. Welterusten.

• 31 Augustus 2020 - 21:26

Rosa:

Haha, dag Sinterklaas

• 31 Augustus 2020 - 21:37

Marlies:

Zooo, stelletje geile bokken, aan een vrouw haar lippen hangen
    Ben je de zeventig gepasseerd denk je ook nog je charmes te kunnen uitoefenen .. (Met fietsen )
    ga maar lekker slapen, droom zacht en denk niet dat je een beeldschone naast je hebt liggen maar ... je bejaarde vriend

• 01 September 2020 - 09:37

Frans Hage:

Het verbaast mij ook de jeugd op de fiets met ondersteuning , ligt denk toch bij de ouders in veel gevallen.
    Ik ben 72 en gisteren met een gemiddelde van bijna 29 km 41 km gefietst. dus lekker blijven trappen . Veel plezier jongens .

• 01 September 2020 - 10:19

Henk Lammerts:

Uit eten in Groesbeek, dat moet lukken. Siep weet vast nog wel een “goede” pizzeria.

• 01 September 2020 - 10:29

Piet En Anneke Veenstra:

Goede reis heren! Aan de paspoppen te zien, reden jullie gisteren door Beekbergen. Er is vast nergens anders zo'n winkel in Nederland!

• 01 September 2020 - 16:26

Jan Drenth:

Natúúrlijk zijn schoolkinderen massaal overgestapt op de elektrische fiets! Dat heet 'vooruitgang', ontwikkeling, verbetering... Toch vreemd, dat vooral mensen die zich altijd 'links' plachten te noemen, zich daartegen blijven verzetten. Die noemen dat 'degeneratie'. Die behoudende hang naar het verleden noemden we toch altijd 'rechts'?