Dag 22 Mohedaz de la Jara - Cazalegaz 90 km - Reisverslag uit Cazalegas, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 22 Mohedaz de la Jara - Cazalegaz 90 km - Reisverslag uit Cazalegas, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 22 Mohedaz de la Jara - Cazalegaz 90 km

12 Juni 2024 | Spanje, Cazalegas

Dag 23 Mohedas de la Jara - Cazalegaz 90 km

De dag begon prettig met een ontbijt in de eetkamer van de Casa. Twee wat oudere vrouwen waren hiervoor verantwoordelijk. Het zag er prachtig uit met stokbrood, tomatengelei, plakje ham, plakje kaas, 3 verschillende eigen gemaakte jammetjes, flesje uitgeperste sinaasappel uit eigen tuin en koffie en een kannetje melk. We wilden graag weten waar de jammetjes van gemaakt waren? Sinaasappel, aardbei en morra. Morra? Mevrouw sprak uitsluitend Spaans maar wilde graag, dat we haar begrepen. Babylonische spraakverwarring. Modda, mogfa, morra kortom het bleek uiteindelijk braam.

We reden vandaag voornamelijk over een N weg. Prima asfalt, maar veel auto’s en een te smalle berm. We probeerden een parallelle route, maar dat bleek helemaal niks. Stenig, stoffig enz. Terug naar het prachtige asfalt. Toch 700 hoogtemeters. Geen stukje vlak. Dwars door de stad Talavera de la Reina voor een colaatje om daarna via Google Maps het begin van de nieuwe Benjamins route Cuenca-Talavera te vinden, die we hadden gedownload en omgedraaid. Met Google Maps door een drukke stad is een feest. Een straat verkeerd en hij bedenkt iets nieuws. Zo kwamen we 3 x langs dezelfde school. Uiteindelijk gekozen voor ons richtingsgevoel en jawel in 10 minuten op de nieuwe route de stad uit. Op naar Cazalegaz waar aan een meer een camping met restaurant zou liggen. En die lag er. Het restaurant was prima voor het menu del dia, maar de camping hebben we blasé laten liggen. Het menu, zie foto, was perfect. Helaas moesten we daarna nog 2 km recht omhoog. Om 4 uur stonden we voor onze prachtige Casa Rural, betaald met Leader gelden. Maria, the housekeepster, moesten we even bellen. Een kwartier later lagen we gedoucht en wel onze siesta te houden. Om half 7 schrokken we wakker. Fietsen omhoog na het eten doen we maar niet weer. Even het dorp in voor wat boodschapjes en een biertje. De caissiere “goedemiddag” leren zeggen en terug. Morgen naar TOLEDO, ooit de trotse hoofdstad…..

• 12 Juni 2024 - 21:04

Marja:

Google is een ramp inderdaad als je in een stad de weg wilt vinden. Sturen ze je met de fiets hoge trappen op en zo. Maar Benjaminse is helaas ook niet alles, zo ondervonden wij vandaag…

• 13 Juni 2024 - 00:57

Vergis ik me nou? Het begint erop te lijken, dat de heren een beetje verslaafd beginnen te raken aan een wat luxer en comfortabeler leventje. Natuurlijk is het nog steeds een krankzinnige onderneming, maar de echte ontbering, het echte afzien lijkt toch een steeds minder grote rol te gaan spelen. Steeds minder campings, steeds meer casa's, lekker douchen, dagschotels, uitgebreide ontbijtjes, etc. Hoewel het er naar mijn smaak allemaal nog wel behoorlijk shabby en goedkoop uitziet, maar toch... Gaat de goede kant op, zou ik zeggen. Eindigen in een 5-sterren hotel, dát zou mooi zijn...

• 13 Juni 2024 - 11:21

Barry:

The scenery looks wonderful but from your descriptions it’s all about riding to get the food. I couldn’t agree more. So nice to spend a day in the saddle after which you receive the reward of all your hard work. Looks like you’re having a wonderful time. Enjoy! Continue to be safe.