Dag 24 Cazalegaz - Toledo 85 km - Reisverslag uit Toledo, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 24 Cazalegaz - Toledo 85 km - Reisverslag uit Toledo, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 24 Cazalegaz - Toledo 85 km

13 Juni 2024 | Spanje, Toledo

Dag 24 Cazalegaz - Toledo

Een dag die begon met een eigen ontbijtje om half 8 in onze Casa. Even koffiezetten in de badkamer vanwege de rookmelders in het plafond om daarna om 8 uur op de fiets te zitten. We bleken twee verschillende routes te hebben en we volgden de Garmin van Henk. Dat betekende 5 km over een onverhard stenig pad dat ook nog eens een totaal andere kant opliep dan mijn route in Komoot. Het verschil was dat ik in Komoot dit soort weggetjes eruit zeefde en Henk in Garmin had gekozen voor de mountainbike. Uiteindelijk zaten we weer op dezelfde route, die behoorlijk pittig bleek. Om 11 uur hadden we nog maar 25 km gefietst. Voortdurend omhoog. Weliswaar met 2 en 3 procent, maar voortdurend. Op een gegeven moment konden we wat doorfietsen zo’n 10 km langs een kanaal maar wel over gravel. Inmiddels werd het weer 35 graden en ook dat maakte de tocht vrij zwaar. Uiteindelijk kwamen we na 85 km in Toledo aan, waarvan we in de aanloop een prachtig beeld kregen. Op zoek naar ons appartement kwamen we een paar keer voor een trap te staan in het historische centrum, maar uiteindelijk stonden we voor de deur. Een telefoongesprek loodste ons naar binnen. Klein, maar efficiënt en belangrijk de fietsen staan weer binnen.

Om half 5 op zoek naar eten. Dat is niet zo moeilijk hier want Toledo is een historische stad met heel veel toeristen en dus ook veel horeca. Daarna nog een uurtje op het terras. Na het eten wat rondgescharreld. De temperatuur wordt pas na 8 uur wat aangenamer, dus voor die tijd maar even een koele kathedraal binnengelopen. Daarna nog een uurtje op het terras, dat na 8 uur steeds voller wordt. En dan te bedenken dat Toos deze week de kachel af en toe aan had.

Morgen fietsen we naar Aranjuez, zo’n 40 km onder Madrid. Het Versailles van Madrid wordt het genoemd en er schijnt een camping te zijn. In ieder geval willen we even heen en weer naar Madrid, mits we onze fietsen veilig kunnen achterlaten. Fietsen jatten schijnt ook hier een hobby te zijn……..

• 13 Juni 2024 - 21:35

Henk Van Doren:

Kijk maar uit Eddy, vooral e-bikes zijn razend populair bij het dievengilde ;)

• 13 Juni 2024 - 23:45

Ga toch met de trein. Of doe eens gek en huur een auto...! Maar dat zal wel vloeken in de kerk zijn bij jullie... Alleen het idee al zal jullie wel een rolberoerte bezorgen... Nou ja, iedere gek heeft z'n gebrek, zullen we maar zeggen.

• 17 Juni 2024 - 11:37

Marike :

Pffff respect voor jullie!