Dag 12 Luque -Cordoba 83 km - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 12 Luque -Cordoba 83 km - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 12 Luque -Cordoba 83 km

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

01 Juni 2024 | Spanje, Córdoba

Dag 12.1 juni 2024. Luque - Cordoba 85 km

Om 6 uur op bleek niet haalbaar. Blijkbaar toch te moe. Ontbijten aan de overkant in het oude stationsgebouw. Perfecte plek voor een geroosterd broodje met jam, koffie en jus.

De tocht leek op de tekeningen van Benjamins wel mee te vallen, maar uiteindelijk kregen we toch bijna 1000 hoogtemeters voor de kiezen. Een prachtige tocht tussen eerst uitsluitend olijvenboompjes, maar later werd het steeds meer landbouwgebied afgewisseld met enorme zonnebloemvelden.Om 14.00 uur reden we Cordoba binnen, dat we al heel lang zagen liggen, maar die ons eerst nog even twee beste bulten deed opjagen. Op zoek naar de stadscamping. Dat duurde minstens een uur. Veel gevraagd, Google maps, tenslotte zei een wat oudere meneer, dat de camping gewoon niet meer bestond. Zijn vrouw raadde ons aan niet naar de camping 7 km buiten Cordoba te fietsen, want een blik op onze gezichten deed haar blijkbaar vermoeden dat we in de hitte al genoeg hadden gefietst. Een appartementje via booking.com was snel geregeld. Midden in het centrum scoorden we een prachtig appartement met kamer,keuken en 2 slaapkamers plus badkamer voor een hotelprijs. Lekker. Fietsjes ook veilig binnen. Douchen de wasmachine proberen, toch maar alle was in het bad gegooid en de stad in voor een biertje met inktvis. Voor mij hoefde dat niet. Taaie dingen. Maar Henk merkte op dat als het niet taai is, is het geen inktvis. Oh tuurlijk. Nu, het is 20.15, languit op de bank nadenkend over de keus, die Henk aanreikt: wat eten in de stad en een kroeg zoeken met tv of de cupfinal in het appartement bekijken. Lastige keus, terwijl ik heerlijk op de bank lig…… Trek deed ons de stad in gaan. ‘s Avonds gaat de stad ook leven. Het wordt koeler, van 35 naar 27 graden en dus veel drukker op de terrassen. Een koude dikke heerlijke soep, een biertje en een ijsje, deed mij snel weer naar het appartement verlangen. De zin om thuis op de bank te kijken was groot. Henk paste zich aan. Hij probeerde nog een koffie bij Starbucks maar ik liep al in een dribbel. Leuke wedstrijd. Ik was voor het eerst voor de Duitsers, maar als je niet scoort, valt- ie een keer aan de andere kant.

Morgen uitslapen…..


  • 02 Juni 2024 - 01:06

    Jan Drenth:

    Zo, dat is lekker actueel!

    Ik vond het maar een beetje een saaie wedstrijd. Niets vergeleken met de thriller, die Griekspoor er vanmiddag op Roland Garos van wist te maken tegen Sverev. Een vijfsetter, eindigend met een super tie break . Prachtig! Maar ja, dat is tennis. En dat kun jij niet, dus daar vind jij niets aan... Ik herinner mij nog onze enige tennispartij, zo'n 40 jaar geleden in Joegoslavië. We zijn nog steeds niet uitgelachen... Er bestaan zelfs nog foto's van, maar die zal ik je besparen...


  • 04 Juni 2024 - 02:22

    Ulrike Rusthoven :

    Inktvisringen zien eruit als haarelastieken en ze smaken ook zo. [e-1f923]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 137533

Voorgaande reizen:

21 Mei 2024 - 01 Juli 2024

Spanje ten tweede male

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: