Dag 17 Laos - Reisverslag uit Salavan, Laos van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 17 Laos - Reisverslag uit Salavan, Laos van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 17 Laos

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

29 Oktober 2018 | Laos, Salavan

Dag 17 Laos
Vannacht om 2 uur muziek in de kamer naast ons. Het guesthouse heeft 14 kamers en ja hoor, wij wonen naast het meest luidruchtige type. Op de klanken van de Laotiaanse muziek en de anderhalve liter bier viel ik toch weer in slaap. Om half 7 stond Siep al van alles te doen. Tja dan ik ook maar. Om kwart over 7 een heerlijk broodjes en gebakken eieren met koffie. Sterke start. Nog even de stad in voor water en broodjes voor onderweg. De prijzen zijn in een grotere stad meteen twee keer zo hoog. Daarna volgden er 70 km over een saaie lange weg naar Pakxon. We namen deze asfaltweg, omdat de aangegeven route 27 km over gravel en zand met stenen zou gaan. Dan is navigatie toch wel prettig om even naar andere mogelijkheden te kijken. Scheelde uiteindelijk ook nog 5 kilometer. Uiteindelijk kwamen we 13.00 aan bij een guesthouse, dat er prima uitziet, maar zonder wifi is. Tja en er is geen andere mogelijkheid. Kortom wanneer dit blogje onder jullie ogen verschijnt is me nog niet duidelijk. Wel jammer dat dit nu net vandaag moet gebeuren, omdat mijn schoonzoon Nicolas vandaag in Dublin de marathon loopt. En het maakt nogal wat uit voor mijn gemoedstoestand, indien hij mijn p.r. aan flarden loopt. De rest van de accommodatie is overigens perfect met ernaast zelfs een restaurantje. Overigens blijken er nog meer 1 km verderop. Onze hoop is gevestigd op wifi in het restaurantje. Het jongetje van het guesthouse schrompelde bijna in elkaar, toen we in koor riepen, GEEN wifi, wat is dit nou. Ja wij Nederlanders willen nog wel eens ons niet helemaal inhouden. Ik zeg we, waarmee ik Siep zeker niet bedoel, want die hoort vaak wat later wat er aan de hand is. Nee we kwamen weer toevallig samen met de beide Nederlanders van gisteren aan en met name het vrouwelijke deel is tamelijk aanwezig. Kom op Siep, we gaan aan het bier……
Nou viel dat wat tegen in het armzalige Pakxon. Geen eetgelegenheid met wifi en dus komt deze blog pas maandag, mits we weer wifi tegenkomen. Ach het wordt daardoor wel een heel rustige avond van louter lezen, want vanaf zes uur heb je hier buiten weinig meer te zoeken zo aardedonker is het. In dat in hooguit een kwartier. Morgen naar NAPONG over 100 km.

  • 29 Oktober 2018 - 06:55

    Marina:

    En heeft je Schoonzoon jouw eruit gelopen, daar ben ik wel heel benieuwd naar.

    En ja hoor maandag ochtend even bij de koffie woggen met bloggen.

  • 29 Oktober 2018 - 10:31

    Jan Drenth:

    Jouw leven is eigenlijk één grote competitie, lijkt het wel... Lijkt me niet zo goed voor je bloeddruk, zeker als met het klimmen der jaren het aantal malen verliezen steeds groter wordt... Ik hoop dat je schoonzoon jouw p.r. finaal aan flarden loopt. Slecht voor je zelfvertrouwen, goed voor je karakter...
    Ik had gehoopt dat je zo langzamerhand wat over zou nemen van de Aziatische bescheidenheid en ingetogenheid, maar nee hoor: als olifanten door de porceleinkast..., met nauwelijks verholen trots over dit opmerkelijke trekje van 'wij Nederlanders'.... Die Nederlandse juffrouw lijkt me wat dit betreft helemaal een bron van plaatsvervangende schaamte... Maken dat je wegkomt van dat stel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 129524

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: