Dag 29 Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 29 Cambodja - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 29 Cambodja

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

09 November 2018 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dag 29 Cambodja
Om 5 uur naar het toilet. Op de terugweg kwam ik Siep tegen. Twei olle kerels. Tja. Nooit weer slapen. Soms gaat dat zo. Om 6 uur maar mijn tablet gepakt. Om 7 uur er toch maar af nadat Siep dat al om half 7 had gedaan. De een kent nu eenmaal veel meer ochtendrituelen dan de ander. Even lekker ontbeten in de koffieshop. Een innemende glimlach als welkom. Om 8 uur op pad. Afgezien van onze eerste dag in Cambodja kan ik weinig negatiefs zeggen over de wegen, waarover wij fietsen. Ook vandaag was het weer prima. Met voortdurend een bergruggetje links van ons was het ook landschappelijk de moeite waard. Dat is Koh Ket bepaald niet. Een viezig, stoffig gehucht met 1 guesthouse, dat vrij nieuw oogt, maar in korte tijd al een uiterst rommelige indruk maakt. Met een kortaf baasje als eigenaar. Schoenen uit, direct betalen, geen warm water, 20 dollar. 20 dollar?? Ja 20 dollar. Natuurlijk 20 dollar. We wisten het van het Nederlandse stel, dat hier ook een nacht was. Ach de kamer is goed, de bedden ook en het is schoon, dus niet zeuren in Cambodja. Zo fietskleren hangen uit in de zon en wij hangen rond op de markt. Of het nu je reinste psychologie is weet ik niet, maar ik heb de markten nu wel gezien. Het einde van de reis nadert. Het verlangen naar huis wordt sterker waardoor je met een andere bril gaat kijken en dingen beleven. Tijdens onze hardlooptrainingen vroeger op zaterdag liepen we vaak de lange duurloop. Iedereen wist exact hoeveel er gelopen werd en wee degene die voorstelde er nog even 5 km aan vast te knopen. Dat is nu ook het geval. Morgen de allerlaatste etappe, naar Siem Reap, weliswaar eentje van 100 km, maar het is echt de laatste. Dan nog een paar dagen relaxen, fietsdozen bemachtigen, een bezoek aan het Angkorcomplex brengen en daarna……… Hopelijk wel in droge kleren morgen. Tijdens ons marktbezoek even een hoosbui, terwijl onze kleren buiten hangen. Ach de zon schijnt al weer. Straks even eten aan de overkant……

  • 09 November 2018 - 09:40

    Jan Drenth:

    Ik weet niet of je het weet, maar voor 20 dollar per nacht krijg je hier bij ons nog niet eens een fietsenschuurtje...
    Misschien dat ik de planning nu wat in de war stuur, en dat ik een beetje voorbij ga aan je heimwee, maar... eh.... zouden jullie niet nog een poosje langer kunnen doorfietsen? Een maandje of zo. Of twee... Wij zijn hier namelijk zo gewend geraakt aan iedere dag weer een prachtig verhaal, dat we die tijd wel nodig hebben om af te kicken...
    En Toos vindt het helemáál niet erg als je een poosje langer wegblijft... (Die heb ik uit het handboek 'Hoe te stoken in een goed huwelijk'...)

  • 09 November 2018 - 17:31

    Bert:

    Tjsa, vroeger, tijdens onze hardlooptrainingen ! Olle kerels die Siep en Eddy.

  • 09 November 2018 - 18:10

    Helma Te Velde:

    Heerlijk om elke avond even een verhaal te lezen van de belevenissen. Ik glimlach vaak eens even. Siep op zijn racefiets, in zn raceoutfit of zelf aan de racerij. Sorry Siep. Ik leer je beter kennen door de ogen van Eddy. Gewoon nog even blijven genieten mannen en succes met de lange etappe.

  • 10 November 2018 - 05:34

    Marina:

    Ja heerlijk moment van Pauze, dan altijd even je verslag lezen.
    Gewoon genieten van jullie twee en jullie avonturen.
    Maar ook welkom thuis als je inderdaad de markten wel gezien hebt wordt het tijd weer eens in Nederland rond te kijken met een andere blik.
    Een heel fijne laatste fietsdag en goede voorbereiding voor de thuisreis
    Op naar jullie / jou volgende avontuur.

  • 14 Mei 2019 - 07:10

    Gretha:

    Geachte Eddy
    Lees jouw verslag, wij gaan in januari naar Thailand, Laos en Cambodja en komen uit in Siem Raep, nu heb ik deze vraag: waar hebben jullie de fietsdozen gehaald voor de terug reis?

    Trouwens een prachtig verslag,daardoor nog meer zin in deze fietser is.

    Met vriendelijke groet
    Gretha Blom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 657
Totaal aantal bezoekers 129149

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: