Vrijdag 10 februari - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Vrijdag 10 februari - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Vrijdag 10 februari

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

10 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Vrijdag 10 februari
Geen beste nacht. Tot 3 x toe eruit om te plassen. Geen idee waarom. Gisteren geen biertje gedronken. Normaal hoef ik de tent ’s nachtz nooit meer uit sinds mijn vriend Barry uit Florida mij duidelijk maakte dat je daar prima een grote Powerade fles voor kunt gebruiken. Blijft natuurlijk een gedoe in zo’n klein tentje, dat snapt een ieder. Het grootste voordeel is namelijk dat je bij het naar buiten gaan (kruipen) dat immer natte tentflapje niet op je rug krijgt. Vannacht echter moest ik bij de 3e keer toch echt naar buiten. Fles vol. En dus toch die natte tentflap, gadverdarrie. Maar 3x wakker in een nacht vind ik niks. Om 7 uur er dus maar uit. Gezellig in de keuken van de camping gekletst met een stel van het Noordereiland en voor ik het wist, kreeg ik van moeders ook een broodje gebakken ei. Om tien uur had ik afgesproken met Henk en Marja voor een trip naar een hele grote winery, van wie de wijn in Nederland bij Gall en Gall te koop is. Wel pas vanaf 12 euro, dus een gewoon slobberwijntje kun je het niet noemen, Om 9 uur zat ik al op de fiets om familie van Rene vd Molen op te zoeken. Helaas geen gehoor en dus was ik veel te vroeg in het cafe waar we hadden afgesproken, Geen punt. Twee cappuccino’s zijn nog steeds lekker. Het wijnhuis Yealands lag 30 km verderop. Over de afgesloten weg naar Kaikoura, die pas vlak voor Kaikoura echt dicht was. Een rustige weg met 1 klim, waardoor we om half 12 in Seddon waren. We hoopten op een lekkere lunch. Helaas was Seddon weer zo’n uitgerekt kruispunt met 1 cafe dat vooral gefrituurde dingen (andere naam is er niet voor) en parat in de aanbieding had. Dat was niet bepaald een bodempje leggen voor de wijnproeverij. Door naar Yealands. Uiteraard reden we de laatste 5 kilometer uitsluitend nog tussen de druiven. Wat een prachtig bedrijf. Op het gigantische complex vielen de honderden zonnepanelen onmiddellijk op. In het toelichtende filmpje werd flink gekokketteerd met de natuurlijke aanpak. Dreumesen van schapen maaiden het gras en waren niet groot genoeg om aan de druiven te zitten. Het verhaal werd verteld dat de eigenaar van Gall en Gall per helicopter boven de percelen had gevlogen en zijn eerste bestelling heeft geplaatst zonder te proeven. Ik was erg onder de indruk en de 4 wijnen en het portje smaakten absoluut naar meer. Maar wijn op de fiets meenemen wordt niks, dus als aandenken maar een schenkdopje gekocht, terwijl Henk natuurlijk vanaf nu zijn Yealands nog uitsluitend drinkt in een bijpassend t shirt. Om half 5 waren we met Henk als snelle kopman weer terug in Blenheim, waar een biertje een hele leuke en gezellige dag afsloot. Morgen op tijd naar de bus. Vertrektijd 8:05 u. Jaha……….

  • 10 Februari 2017 - 09:00

    Marina:

    ja zo te horen een heel goed dagje, alleen jammer bijgebrek aan meer uitdaging een uitgebreid plas verhaal, Oudje haha geen bier en dan toch!!! ja dat is een tegenvaller.
    Toen JP terug kwam met een kopje koffie hier op bed. mmmmm met haangekraai en niks nat tentflatje. Zag hij de site openstaan en zei wat moet jij met NZ je bent net terug uit Chile even hier blijven hoor. haha
    Nou ik zou wel weer willen hoor ik snap je heel goed gewoon onderweg zijn heerlijk.
    Nog een poosje jouw verhalen. Nog veel avontuur plezier

  • 10 Februari 2017 - 12:14

    Jan Drenth:

    Welkom in Bejaardenland… Bereid je er maar op voor: dat gedoe met dat plassen wordt alleen nog maar erger… Met daarnaast nog allerlei andere ongemakken, waar ik op deze plaats maar niet verder op in zal gaan. Dat hele fietsgebeuren is natuurlijk in wezen een wanhopige poging om dit alles voor te blijven, maar maak je geen zorgen: je verliest…
    Het beste wat je dus kan doen is dit allemaal blijmoedig, optimistisch en al feestend te doorstaan. En dat lukt je vrij aardig...

  • 10 Februari 2017 - 14:51

    Nico:

    Ja Eddy zo gaan die dingen,ik drink al geen koffie meer na het avondeten en dat scheelt,heb er wel even om gelachen,ik zag het al helemaal voor me daar zondags smorgens op jullie fiets trip vanuit Onderdendam
    met de pisfles onder de snelbinders,heb ereen achter in de auto.
    WK Achterfolging Dames en Heren GOUD,500 meter sprint heb ik je gemaild.
    grt en veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 129484

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: