Dag 5 dinsdag 9 mei. - Reisverslag uit Montblanc, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 5 dinsdag 9 mei. - Reisverslag uit Montblanc, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 5 dinsdag 9 mei.

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

09 Mei 2023 | Spanje, Montblanc

Dag 5 dinsdag 9 mei

Om half 7 na geenszins een boerenacht, hoorde ik Henk in zijn tent al druk aan het rommelen. Even voor 7 ben ik dan toch ook maar begonnen. Al met al ben je gauw een tijdje bezig om alles in de tas aan de fiets te krijgen. Om 8.15 konden we dan echt vertrekken, nadat we in gezamenlijkheid Henk zijn tas op de bagagedrager hebben kunnen sjorren. Niet een heel handig systeem van Vaude. De afstand bleek deze dag bijna 90 km waarvan zo’n 35 nog langs het water. Het toeristenseizoen is nog niet begonnen en dus het voornamelijk joggers en Spaanse pensionados, die langs de boulevards wandelen. Na 35 km het binnenland in richting MontBlanc. De route had Komoot voor ons gemaakt, maar we vonden teveel weggetjes met steenslag en dikke keien. De laatste 40 kilometer dan maar over de rechtstreekse weg naar MontBlanc. Tot nu toe vinden we dat de automoblisten zich keurig gedragen tov van de fietser. Laat dat vooral zo blijven. Uiteindelijk telden we 1000 hoogtemeters en we, met name Henk zonder ondersteuning, vonden het een pittig dagje. Veel te weinig gedronken, kwam ik niet lekker aan op de Fun camping van Montblanc, nadat we de laatste kilometers nog even over een vervelend steenslagpad moesten. De camping is zo goed als leeg en dus moesten voor een flinke maaltijd ‘s avonds nog even opnieuw op de fiets naar Montblanc. Een stadje met een prachtig historisch centrum, waar we aan een idyllisch pleintje konden eten. Morgen richting Mora, maar dat zullen we niet halen, vermoed ik. Een wat mopperende Henk vond deze dag wel zo zwaar, dat hij morgen 60 km wel genoeg vindt. Ik sluit me daar graag bij aan. Het is nu half 10. De hoogste tijd voor mijn slaapzak…..


  • 09 Mei 2023 - 23:43

    Marina:

    mooie foto’s ik geniet daarvan heb altijd een beetje gevoel dat ik er bij ben komt natuurlijk ook door de vlotte schrijverij van Eddy. En wat aardig dat je mededogen hebt met Henk. Op naar een rustig 60 km dag


  • 10 Mei 2023 - 01:38

    Jan Drenth:

    Wat nou, jongens? Op de tweede fietsdag de pijp al zo'n beetje uit? Nee toch zeker!

    Al kan ik me dat zeker bij Henk best voorstellen. Zo'n tocht maken als mantelzorger is natuurlijk extra zwaar...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 129254

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: