Dag 4 Maandag 8 mei - Reisverslag uit Sitges, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 4 Maandag 8 mei - Reisverslag uit Sitges, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 4 Maandag 8 mei

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

08 Mei 2023 | Spanje, Sitges

Dag 4 maandag 8 mei

Lekker geslapen op een bed binnen? Mmmmmwah. Naast leek mij Henk na 3 minuten al bewusteloos weg te zakken, maar dat lukte mij niet, zeker niet toen ik doorkreeg dat zowel Groningen als Cambuur deze zondag degradeerden. Deze blog is niet bedoeld om mijn visie daarop te geven, maar ik heb toch een beetje medelijden met mijn bijna 11 jarige kleinzoon Bob, die net is ingelijfd bij de FC. Als hij het maar leuk heeft.

Om 8 uur stonden voor de poort bepakt met ieder 6 tassen aan de fiets. Maar Klaas wilde afscheid nemen met een kopje koffie. Heerlijk. Het afscheid was zowaar wat emotioneel. Wat verlaten wij een leuke plek en een leuk stel mensen.

De tocht verliep prima. Bijna alles met links de azuurblauwe Middellandse zee en rechts de huurappartementen en winkels. Tot in Barcelona. Niks negatiefs over deze stad als fietsstad. Vrijwel allemaal fietspaden van noord tot zuid. Veel wegwerkzaamheden, waardoor je vaak niet zag waar het fietspad weer begon, maar toch. Prima te doen met de fiets door Barcelona. Daarna op naar Sitges. Op 60 km even naar een strandtent een heerlijke Cesarsalade gegeten en daarna nog 30 km naar Camping Sitges. Nou dat hebben we, met name Henk, geweten. Flinke klimmen, uiteindelijk 510 hoogtemeters. En ja hoor daar ontstond het voordeel van de brommer. In standje 1 zoefde ik Henk al voorbij, terwijl ik toch echt niet bekend sta als een klimmer. Heerlijk. Ja sorry mensen, ik heb de elektrische fiets lang ontkend, maar bergop: heeeerlijk.

Om 4 uur op de camping en op een keiharde ondergrond, omringd door talloze landgenoten van mijn leeftijd met campers even snel de tent opgezet. Hebben jullie zin in een biertje, hoor ik de buurvrouw zeggen in behoorlijk Rotterdams. Kijk dat is dus het leuke aan een camping. Na twee ijskoude Hertog Jannetjes en een leuk gesprek ( hoe zit dat nou met die aardbevingen enz) even douchen en deze blog schrijven. En dat alles in de stralende zon (25 graden). Jasses wat vervelend zo’n tocht. Straks eerst maar even wat eten…..

Inmiddels gebeurd in de kantine van de camping, waar de eigenaresse onder invloed van de vele Nederlanders heel quasi grappig alle nederlandse kennis op ons losliet. Voor het geld konden we echt niet zelf koken, hoe graag we ook willen [e-1f601][e-1f601]Nu uitbuiken voor de tent met een gapende Henk naast, die daarbij telkens schielijk op zijn horloge kijkt of hij al met goed fatsoen naar bed kan. Morgen naar Monblanc, opnieuw zo’n 90 km met 800 hoogtemeters. De accu zit inmiddels vol en dat geeft na vandaag een vertrouwd gevoel…….


  • 08 Mei 2023 - 22:14

    Marja Noorman:

    Jammer dat jullie als mannenkoppel niet even van het nachtleven in het plaatsje Sitges hebben geproefd: het staat bekend als een very gay friendly community, met veel leuke restaurants en een een geweldig hotel, Romantic. Hopelijk slapen jullie op de rotsige camping ook goed. En morgen weer de bergen op racen! Ik ben benieuwd of je het afzien toch niet gaat missen...


  • 08 Mei 2023 - 23:11

    Ruud :

    Wat jammer dat we jullie vanmorgen geen gedag hebben kunnen zeggen; we hebben een gat in de dag geslapen [e-1f607] Het is gebleven bij 1 geweldige maaltijd, maar wie weet tot ziens. Een prachtige tocht gewenst en we gaan jullie digitaal volgen. We bewonderen jullie!

    De “rector en zijn vrouw, de psychologe”


  • 08 Mei 2023 - 23:37

    Marina :

    Een korte reactie. Heerlijk veel foto’s

    het mooie weer is jullie gegund vanuit het koude hoge noorden metveeeel regen


  • 09 Mei 2023 - 13:20

    Jan Drenth:

    Had je nou echt niet een andere kleur fietshelm kunnen kiezen?


  • 11 Mei 2023 - 10:52

    Ulrike Rusthoven:

    Toch geslaagd voor de zonnebril? [e-1f923]

    Succes mannen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 129453

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: