Dag 14 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Zaragoza, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 14

18 Mei 2023 | Spanje, Zaragoza

Dag 14: UNA per bus nr Cuenca, daarna per trein naar Barcelona via Madrid en per auto terug naar Zaragossa

De dag begon om half 7 met de wekker. Gisteravond hadden we verschillende tijden voor de bus naar Cuenca doorgekregen. Wij Nederlanders willen exacte tijden. Spanjaarden ongeveer. Hij ging uiteindelijk tussen 7 u en half 8. Tuurlijk. En dus stonden we ruim voor 7 u te blauwbekken bij de bushalte. En naturlijk kwam hij om 5 voor half 8. In zijn allerbeste Spaans maakte Henk duidelijk dat we naar station Zobel moesten. De chauffeur knikte en zei er nog een heleboel achteraan, waarvan we de omvang pas in Cuenca zagen. Het busstation, zijn eindstation, was 5 km verwijderd van het station Zovel waar buiten de stad de hoge snelheidstreinen reden. Tuurlijk. Gewoon met de stadsbus er naar toe. Stonden we een half uur bij de verkeerde bushalte toen we plotseling in de gaten kregen dat we aan de overkant moesten instappen. Maar…… we zitten op het station en we hebben kaartjes voor Barcelona. De trein gaat via Madrid. Da’s logisch, want we zitten vlakbij Madrid. De treinreis naar Madrid verliep vlekkeloos. Kunnen we weer toevoegen aan onze hoofdsteden. Natuurlijk arriveerden we niet op het station, waar de trein naar Barcelona vertrok. Gelukkig kwamen we een geel hesje tegen dat Engels sprak en zij wees ons keurig naar de metrolijn, die ons naar het stationbracht waar de trein vertrok. In de metro zat een vrouw naast, die me telkens weer op mijn stoel trok als ik aanstalten maakte om uit te stappen. Uiteindelijk op het goede station. Bij het inchecken, het is net een vliegveld, bleek dat in compartiment 7 op stoel 4a Henk Lammerts te zitten en op stoel 4c Henk Lammerts. Kijk en dat gaat Spanjaarden te ver. Een hoop getelefoneer naar meerderen en paspoortcontroles later mochten we eindelijk de trein in. Twee uur en 35 minuten later waren we in Barcelona. Nu nog even de trein naar Sant Andreu vinden. Dat ging boven verwachting en om 16.15 waren wij in Sant Andreu samen met onze weldoeners Klaas Jan en Jenny, die de gouden koets al voor het station hadden geparkeerd. Om kwart voor 5 met de auto op de terugweg naar UNA. Om 20.00 u vlak voor Zaragossa een hotel gevonden, waar we temidden van zeer luidruchtige Spanjaarden 2 biertjes hebben gedronken, alvorens in het rustige deel van het hotel nog even te dineren. Morgen ontbijt om 7 uur en dan nog drie uur rijden naar UNA, waar onze fietsen en tassen op ons wachten……

• 18 Mei 2023 - 23:12

Henk Van Doren:

Bizarre ontwikkelingen allemaal, maar mooi dat je redelijk vlot de auto weer kon ophalen. Sterkte met het vervolg in het medische circuit; hopelijk verzinnen ze iets voor je, waardoor je toch weer lekker met de fiets eropuit kunt trekken.

• 18 Mei 2023 - 23:15

John Waanders:

Weer eenbijzondere reis met humoristische details. Ga zo door en alles komt goed.

Wachten in spanning op de volgende ontwikkelingen!

Mieke[e-38]John

• 18 Mei 2023 - 23:54

Nou, dat was lang wachten op dit nieuwste verslag... Ik zit al de hele avond te checken of er al nieuws is... De volgende afleveringen wel een beetje op tijd, graag... Want we willen natuurlijk alles blijven meebeleven, tot en met Onderdendam!

Maar alle gekheid op een stokje: de teleurstelling al een beetje te boven? En niet al te veel last van die knie?

• 19 Mei 2023 - 13:23

Barry :

Eddy - So sorry to learn that your leg issues continue. I know from personal experience the disappointment of needing to terminate a trip you had been looking forward to for so long. The trip to date sounded wonderful. However, as you stated, your health is a priority. Do what you need to do and we will both continue to plan wonderful adventures for the future. Stay well my friend and speak soon.