Dag 2: Punthorst - Zelhem - Reisverslag uit Westerbork, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 2: Punthorst - Zelhem - Reisverslag uit Westerbork, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 2: Punthorst - Zelhem

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

17 Mei 2022 | Nederland, Westerbork

Om 8.45 op de fiets na een zeer uitgebreid ontbijt. Dat is zeer uiteenlopend bij VodF. Dit adres is perfect. Allereerst naar Dalfsen, waar we onze vorige burgemeester hoopten tegen te komen. Helaas had ook Erica haar vrije dag. In de Lydl mocht ik boodschappen doen, terwijl Siep buiten mocht pochen over onze fietsen. Erg veel belangstelling had hij. En al onze reizen waren aan de beurt geweest. Terwijl ik vijf keer de winkel op en neer moest om alles te vinden. Een onbekende super is een crime. Via Raalte, Heeten, Bathm en Vorden na 80 km gearriveerd in Zelhem. Zeer toeristisch plekje. Het hart van het Pieterpad en dat zie je. Heel veel vrouwen op te nieuwe wandelschoenen en prachtige outfits. Op ons adres troffen we twee wat oudere dames, die vandaag 13 km hadden gelopen, daar zeer trots ip waren en nadachten over de Camino naar Compostela. Tuurlijkdachten wij. De eigenaresse van ons onderkomen beweerde dat je zelfs bij de Chinees moest reserveren. Gedaan en jawel dit bleek de eerste Chinees waar alle tafels continu bezet waren.

Het adres blijkt erg eenvoudig. Vier gasten, twee eigenaren en 1 wc en douche. Tja het zit ook wel eens tegen. Kunnen we om 8 u ontbijten?Om zondag niet voor 9 uur. Uhhhh. Het compromis werd half 9. Onze verwachtingen over het ontbijt zijn naar beneden bijgesteld.

Morgen naar Brabant achter Gennep. Zo’n 85 km. Bij opnieuw erg mooi weer. Ontzettend blij dat ik van fietsen hou. Naast Toos.

• 19 Mei 2022 - 08:17

Henk: