Dag 1 2e rondje Nederland - Reisverslag uit Westerbork, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 1 2e rondje Nederland - Reisverslag uit Westerbork, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 1 2e rondje Nederland

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

17 Mei 2022 | Nederland, Westerbork

Nadat we vorig jaar door Coronaperikelen maar een weekje konden fietsen, leek het dit jaar weer mogelijk alle kanten op te fietsen. Echter Siep gaf al in een vroeg stadium aan niet meer in een tent te willen liggen. Die ijskoude nachten zag hij niet meer zitten. Bovendien komen we op een leeftijd dat we door diverse medicijnen in leven worden gehouden en ook het innemen van pillen en het druppelen in de ogen, het 4 keer per nacht je tent uit om te plassen…. het houdt een keertje op. En dus maken we een bescheiden rondje Nederland waarbij we uitsluitend luxe Vrienden op de Fiets adressen aandoen, waarbij we opteren voor twee aparte bedden, een ruime kamer met tv, een douche en bad en een uitstekend ontbijt. En dus arriveerden we vandaag na 110 km windkracht 5 schuin tegen, waarbij de oudste ( ik dus ) de jongste voortdurend uit de wind houdt ( ik heb de navigatie) in Punthorst, of all places, waar onze gastvrouw ons onmiddellijk herkende van een eerder bezoek. Dit adres heeft alles wat wij wensen. Bovendien een restaurant op 1 km waarvan de juffrouw in de bediening ons herkende met de vraag of we weer in het zelfde onderkomen vertoefden als vorig jaar. Ik gaf haar een compliment voor haar geheugen. De tweede keer in mijn leven, dat ik daar at met een tussenpoos van jaar en dan je herkennen. Of moet ik me ongerust maken?

Een bijzondere ontmoeting kenden we vandaag nog in de middle of nowhere met een vrouw uit Bedum die op ons afliep met de woorden Goeiedag eem. Siep deed er 5 minuten over om Nanda te herkennen die met haar partner Wybo Boer een weekendje ging caravannen bij Diever.

Het is nu tien uur en naast mij valt Siep als een blok in slaap. Terwijl hij notabene als voorbereiding op dit rondje een week in trainingskamp is geweest in Duitsland waar hij fietste van Leipzig naar Middelstum. Hij had het deze keer zeer professioneel aangepakt want hij werd gesteund door 5 medefietsers en een volgauto. Kortom dit moet zijn vruchten gaan afwerpen deze week. Morgen 90 km naar Zelhem, Gelderland. Deze laatste toevoeging is voor de topografische kneuzen onder onze volgers.


  • 17 Mei 2022 - 13:00

    Bart De Vries:

    kop der veur en veel plezier

  • 17 Mei 2022 - 13:02

    Marlies:

    Hey sportieve mannen,
    Super dat er weer een ronde wordt gemaakt
    Ik volg jullie graag, heel veel plezier samen
    Zet hem op, pillen, poeders en drankjes op sleeptouw mee !
    Hoe ouder hoe gekker

  • 17 Mei 2022 - 13:37

    Klaas :

    Zelhem.! M'n dochter woont aldaar. Buitengebied. Veel plezier met jullie tocht.


  • 17 Mei 2022 - 13:58

    Jan En Ina:

    Hi, sportieve mannen !!
    Een goede beslissing om nu voor een geriefelijk onderkomen te kiezen, lijkt mij.
    Veel plezier op deze tocht !!!

  • 17 Mei 2022 - 15:04

    Henk En Henny :

    Hoi Eddy,
    Wij verheugen ons op je dagelijkse berichtgeving.
    Heel veel plezier met fietsen en geniet van jullie luxe onderkomens

  • 17 Mei 2022 - 15:51

    Ludy:

    ha mooi om jullie weer te volgen en pas op Eddy onderschat Siep niet, de overwinning is op de streep.

  • 17 Mei 2022 - 16:14

    Joop Bouman:

    Hoi Eddy,
    Je hebt weer een heel verantwoordelijke taak op je genomen: reisleider en navigator. In de eerste functie heb ik alle vertrouwen , maar bij de tweede heb ik toch zo enige twijfels.
    Het is wel vaker misgegaan met het navigeren. Ik vind namelijk 110 km van Onderdendam naar Westerbork behoorlijk aan de maat, of moet elke route verplicht de 100 km te boven gaan?
    In elk geval veel plezier samen.
    Joop en Ali

  • 17 Mei 2022 - 16:31

    Eddy:

    Wel goed lezen en niet alleen op het onbenullige kaartje letten. Onderdendam - Punthorst was 110 km op mijn tellertje ……..

  • 17 Mei 2022 - 19:41

    Marina:

    Oh heerlijk ik werd helemaal blij van dit mailtje dag 1 van de fietstocht Eddy en Siep. Wat een verrassende traktatie. Ik vindt het altijd heerlijk op deze manier mee te reizen. Zet m op boys

  • 18 Mei 2022 - 12:17

    Janny Van Dijken-Kort:

    Dag mannen, weer veel plezier en succes met het fietsen!! Nederland is ook prachtig.ik lees weer met veel plezier jullie verhalen! Eddy jij kent mij niet, maar Siep en ik kennen elkaar wel.
    Tot een volgend bericht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 129524

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: