Dag 8:Haarlem – Enkhuizen 74 km - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 8:Haarlem – Enkhuizen 74 km - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 8:Haarlem – Enkhuizen 74 km

Blijf op de hoogte en volg Eddy

20 Mei 2022 | Nederland, Enkhuizen

dag 8:Haarlem – Enkhuizen 74 km

Half 7 wakker. Siep al in de weer. Beneden wel te verstaan, want boven is het voor al zijn hobby’s wat te krap. Om 8 uur een keurig ontbijtje van de gastheer, die en passant meldde ooit 2 jaar in Groningen te hebben gewoond en wel in Vinkeveen. Bleek Vinkhuizen te zijn. Ach een klein verschil. Hij bleek een Limburger uit Heerlen oorspronkelijk en maakte zich geweldig druk om de verhuizing van DSM van Heerlen naar Maasstricht. Hij had zelfs een persoonlijke brief aan ex minister Edith Schipper gestuurd, nu directeur van DSM, maar tot zijn verbijstering en verdriet had hij niets van haar vernomen. Tja.

Vandaag een rit dwars door Noord Holland waar bijna iedereen zo’n 5 m onder zeeniveau woont. Nergens zoveel gemalen en molens als daar. Per ongeluk reden we langs de Zaanse Schans waar het donker was van de toeristen. Daarvoor waren we overigens het Noordzeekanaal per pont overgestoken. Terwijl wij daar stonden te wachten raakten we in gesprek met een wielrenner met een Belgische fiets, een Ridley. Mooie fiets. En terwijl hij naar mijn fiets keek, merkte hij op dat hij begreep dat ik met ondersteuning fietste. Heel snel riep Siep ja hij wel, maar ik nog niet. En terwijl ik hem uitlegde dat in de trapas mijn Pinion versnellingsbak zat, zag ik hem kijken in de zin van: tuurlijk oude man, het zal wel. Hij zei het niet, maar we hebben daarna geen woord meer gewisseld. En Siep maar schateren. Veel lange rechte wegen en fietspaden vandaag en een regenbui die ons op de hielen zat. Om 14.15 reeds in Enkhuizen en eenmaal op het terras begon het feest, dat nu (18.00) nog steeds doorgaat. Om 16.00 gebeld naar ons onderkomen waar we van harte welkom waren. Een prachtig adres, notabene 4 hoog aan een hofje , maar erg leuk. Wat minder vrij dan gisteren, want inwonend en gebruik van dezelfde badkamer als de eigenaren, maar prima. Eerst maar even eten in de binnenstad. Morgen op tijd ontbijten, want de boot naar Stavoren vaart al om kwart voor 9. Moet lukken…..


  • 21 Mei 2022 - 01:17

    Bert B.:

    Ik heb er niet alle verstand van, maar is zo'n pinion versnellingsbak voor mensen die zelf niet meer goed weten welke juiste versnelling toegepast moet worden ? 't wordt d'er nait beter op mit die ool'n. Goede reis verder.

  • 21 Mei 2022 - 01:18

    Marina:

    Hoe je ook je best doet om technisch uitleg te geven. Jullie blijven leuke gezellige ouwe knarren die toch maar mooi sportief op pad zijn en niet achter de geraniums.
    Nog vele kilometers plezier in ons mooie landje. Ik geniet ervan en reis mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 129524

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: