Dag 1 Vietnamreis - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 1 Vietnamreis - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 1 Vietnamreis

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

12 Oktober 2018 | Singapore, Singapore

Dag 1 14 oktober
Het avontuur is begonnen. Gisteren hebben we de bagage al in de auto van de buurman van Siep gepropt. Arie Wieringa, want dat is de buurman, was door Siep gevraagd ons naar Schiphol te brengen. Tja gepensioneerd, dan zoek je wat. Maar wat een heerlijk aanbod. Achteraf bleek Schiphol voor hem slechts een tussenstop, want na ons om 7 uur ’s morgens te hebben afgezet bij het vliegveld, vloog hij door naar Zeeland. Maar het begon vanmorgen om 5 uur. Na 5 x te zijn wakker geweest, 4 x daarvan het toilet bezocht, mocht ik om half 5 dan echt mijn bed uit. Ole stond alle keren kwispelstaartend naast me en kon evenzovele keren weer verongelijkt in zijn mand gaan liggen. Exact 5 uur stond taxibedrijf Wieringa voor mijn deur. Fantastisch. Even Siep oppikken, die wat moeite had los te komen van Hennie en hoppa, daar gingen we. Nadat Arie alle geneugten van zijn Volvo had opgenoemd en tot onze verbazing even voor Lelystad ook nog koffie aanbood, willen wij nooit meer op een andere manier naar Schiphol. Maar de klad kwam erin toen Arie het kruispunt Amsterdam Utrecht benaderde. Terwijl hij vrolijk vertelde over Annie, zijn vrouw, die op dat veranderde kruispunt inplaats van naar Groningen op de weg naar Amsterdam terecht kwam, reden wij inmiddels op weg naar Utrecht inplaats van naar Schiphol. Tja praoten en sturen gait ook nait, zei hij verontschuldigend. Wel lachen. Ruim op tijd op Schiphol. Afscheid van Arie met afspraken voor over 5 weken en konden wij balancerend met onze ingepakte fietsen naar de incheckbalie, die natuurlijk pas om 8 u opende . Wachten. Daarna vlot door de balie en onze onmogelijke dozen kwijtrakend, waarna we direct maar door de douane gingen. Sinds ik met Rene vd Molen bijna het vliegtuig miste naar Las Vegas zit ik liever een uurtje langer bij de gate. Starbucks onderbrak de tocht naar de gate nog even, maar inmiddels zit ik hier al zo lang, dat dit beginnetje al in mijn tablet staat. Straks verder.
En straks blijkt op het vliegveld van Singapore. Na een vliegreis van exact 12 uur landden we om half 6 plaatselijke tijd in Singapore. Om 9.20 mogen we verder vliegen of eigenlijk een stukje terugvliegen naar Hanoi. Gelukkig is Singapore een flink vliegveld. Met dus veel winkels en restaurants. Opnieuw de creditcard getrokken voor Starbucks om daarna in een van de uiterste hoekjes van de luchthaven een beetje dommelend wachten op de volgende vlucht.

• 13 Oktober 2018 - 07:18

John&Mieke Waanders:

Weer een fraaie start. Provincialen en de drukte van de randstedelijke infra, dat heeft altijd wel een verrassinkje in petto….Gelukkig op tijd het goede pad gevonden. Ga zo door!.
    John

• 13 Oktober 2018 - 08:48

Tia:

Fijn om jullie deze vakantie een beetje te volgen.
    De eerste vlucht zit er op. Fijn voor Hennie en Marlies
    om er ook even tussenuit te gaan.
    Tot de vlg keer.

• 13 Oktober 2018 - 09:52

Jan Drenth:

Zucht...
    Daar gaan we weer...

Zoals die oude Chinees al zei: 'We reizen om te leren dat we evengoed thuis hadden kunnen blijven'...

• 13 Oktober 2018 - 10:02

Harm Jan:

Veul plezaier mannen, wie binnen net terug oet Rossum, ook prachtige omgeving om te fietsen en lekker dicht bie. Moi Harm Jan

• 13 Oktober 2018 - 12:17

Ina En Jan:

En jij natuurlijk heel stoer: Doei Toos tot over 5 weken !!!!!

• 13 Oktober 2018 - 14:52

Marlies:

Mannen, zo stoer op de plof met je fietsje
    In Hanoi de straat onveilig maken !
    Wij (Hennie en ik ) op Vlieland in de bradende zon
    Heeeeerlijk ! Wij beleven misschien niet zoveel maar genieten net zo als jullie.
    Wij zijn niet jaloers, wensen jullie heel veel avontuur toe die we graag lezen
    Blijf gezond,slaap goed, jullie eerste nacht Hannoiers !

• 16 Oktober 2018 - 04:53

Wiendelt Hooijer:

Leuk om te lezen! Volg met interesse jullie fietsavontuur en vooral de reacties van andere volgers!