Dag 24 - Reisverslag uit Radium Springs, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 24 - Reisverslag uit Radium Springs, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 24

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

03 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Radium Springs

Vandaag gefietst van Caballo naar RadiumSprings over een afstand van 45 mijl, zijnde zo'n 70 km. Helaas geen winkel in dit gehucht en dus moest er geshopt worden in Hatch en alles moest moest 30 km versleept worden. Veel dorpen weliswaar, maar weinig service op die plekken. Vandaag ontzettend veel notenplantages gezien en veel velden met rode chilipepers. Veel pecannoten zagen we. Duidelijk is een wat rijkere streek met hier en daar een "dikke" boer in een prachtig optrekje. Daaromheen veel armoedige onderkomens. Oost-Groningen in vroeger tijden.
Vannacht kennisgemaakt met een rand kon, een middelgroot met een grote drang naar voedsel. Midden in de nacht vond hij ons groepsvoedsel. Met stenen verjaagd, maar vlot ging het niet, hoorde ik. Ook op onze camping worden we gewaarschuwd voor rangoons en ratelslangen. Tent dicht dus. Het is nu 15.00, de tent, maar de lucht is gitzwart. Het wachten is op regen en onweer. Als het moet kunnen we onderdak slapen. Morgen naar El Paso, Texas. 55 mijl. Is te doen. Hopelijk is het weer dan goed....

• 04 Oktober 2015 - 08:53

Marina:

Oeps toch nog een keer slecht weer is het goed gegaan.
    Ik heb net opgezocht wat een rangoon is maar ik krijg alleen maar recepten van rangoon en bij de vraag wat is een rangoon? een verklaring dat het een stad is??
    Eddy help mij vanuit the USA

succes en tot morgen ben benieuwd

• 04 Oktober 2015 - 08:56

Jan Drenth:

Crocodile Dundee is er niks bij… Maar ik begrijp, dat je het daadwerkelijk verjagen van het beest vanuit je veilige tent aan anderen hebt overgelaten… Verstandig...

• 04 Oktober 2015 - 11:14

Ulrike Rusthoven :

Hoi Eddy.
    Jullie zijn weer op vlak terrein. Het lijkt mij zo boeiend de verschillende landschappen en planten. Veel plezier en Ausdauer verder.
    Raccoon = Wasbeer

• 04 Oktober 2015 - 14:35

Dethmer:

Hoi Eddy, wel oppassen en dan niet voor die wasberen, maar de ratelslangen.
    Een paar huishoudelijke mededelingen: De stand-up op vrijdag was een groot succes, 50 mensen en leuk en gezellig. Leo L is vrijdag met succes geopereerd aan zijn hart, maar daar heb jij ook ervaring mee. Toch was hij er vanmorgen nog niet met fietsen. Het Nijsjoagertje komt deze week op de site, Frits heeft wat problemen met inloggen.
    Nog veel plezier en voorzichting met die Yanks.

• 05 Oktober 2015 - 04:22

Tjitske: