Dag 25 - Reisverslag uit El Paso, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 25 - Reisverslag uit El Paso, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 25

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

05 Oktober 2015 | Verenigde Staten, El Paso

Tja bijna 3 weken tussen de 30 en 40 graden, moest het een keertje misgaan. En het ging goed mis. Net op tijd op de camping bij Radium Spring begon het tegen zevenen te regenen. Daarvoor was ik heel gezellig op bezoek geweest bij een wijnproeverij van.....Nederlanders. Elf jaar geleden hadden ze daar in New Mexico met 340 zon dagen per jaar een huis met grond gekocht en nu produceerden alweer 8 jaar wijn. Erg gezellig om even je eigen taal te kunnen spreken en....heerlijke wijn. De wijn deed mij redelijk slapen Hoewel de tent de hele nacht helder licht was van de lichtflitsen. Tot overmaat van ramp liep er een spoorlijn op een halve mijl afstand, waar ieder uur drie locomotieven met 100 wagons overheen gingen. Alsof ze dwars door je tent heen kwamen.
Geen last gehad van de Rangoons ( waarschijnlijk wasbeertjes volgens Dethmer en niet gevaarlijk voor de mens, wel lastig) en ratelslangen. Wel eentje gezien.
Vanmorgen regen, regen, regen en tegenwind. Op naar El Paso, waar we nu in een hostel zitten. We kwamen over een fietspad met zoveel modder, dat het meer wandelen dan fietsen werd. Uiteindelijk 100 km. Mijn fiets bij een autowasstraat weer schoongepoetst. Nog drie dagen voor onze volgende rustdag. 55, 70 en 92 mijl. Het is werken, net als vandaag, maar leuk!!!

  • 05 Oktober 2015 - 04:27

    Tjitske:

    En wat zijn de weersvoorspellingen voor de komende dagen? Zet' m op, Eddy!

  • 05 Oktober 2015 - 12:17

    Dethmer:

    Ik vraag me toch echt af wat er nou op die eerste foto staat. Is daar iemand aan het zwemmen? Of is dit een plaatselijke goudzoeker? De grenscontrole? .....

  • 05 Oktober 2015 - 13:57

    Jan Drenth:

    Volgens mij is dat een groepsfoto van Eddy in een zwemband. Hoewel…
    Jammer dat je geen doosje wijn kon meenemen. Had je maar een wat meer eigentijds vervoermiddel moeten kiezen…
    En wil je al die ontberingen niet zo beeldend beschrijven? Word er een beetje uitgeput van…
    El Paso! Het land van Flaco Jimenez! Beetje leuke muziek daar?
    De komende drie dagen 55, 70 en 92 mijl… Met een beetje pech met regen en tegenwind… En daar moet je nog voor betalen ook..!
    Hier is het de komende drie dagen 16 - 18 graden, zonnig, droog, terrasweer.
    Tja...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 129524

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: