Dag 23 - Reisverslag uit Caballo, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 23 - Reisverslag uit Caballo, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 23

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

03 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Caballo

Dag 23

Vandaag om 7 u vertrokken voor wat een van de zwaarste dagen zou moeten worden. 18 mijl naar 3000 meter klimmen. Viel allemaal mee ware het niet dat ik 2 mijl voor de top lek reed. Je moet regelmatig uitwijken voor auto’s en dan rijd je op de shoulder waar veel troep. Nou ja, kostte me een half uur. Je bent langer bezig met je fiets te ontdoen van alle tassen dan het wisselen van je binnenband. Maar een sprookjesachtige rit door de canyons. Ongelofelijke rotspartijen mogen aanschouwen en peilloze diepten. De RockyMountains zijn betoverend mooi. Helaas waaide er bij de afdaling een flinke tegenwind wat hem minder leuk maakte. Na 36 mijl (ik heb inmiddels mijn km teller op mijlen gezet, want dat gereken…....een mijl is geloof ik 1664 meter) geluncht in Holsboro, een eindelijk prachtig dorpje, met een restaurant, waar een echtpaar alles zelf klaarmaakt. Verrukkelijk, een chicken-pie met salade en daarna kruimelappeltaart met ijs. En dat alles voor 10 dollar. Nu op een camping zonder Wi-Fi, waar we uiteindelijk 60 mijl voor moesten fietsen(95 km). Vanmorgen schoot Clark, onze 70 jarige ex docent mij aan. Ik weet hoe je over Lance Armstrong denkt, Eddy, maar je moet weten, hij is hier een held. Zijn kanker overwonnen en daarna alles winnen. Dat maakt van hem een held. Hij was echt de allerbeste. Boven dien heb ik ooit persoonlijk contact met hem gehad en voor mij en vele Amerikanen blijft hij altijd een grootheid. Daarna stapte Clark op zijn strike en reed met opgeheven hoofd weg. Clark is een geweldige man en een prima groepslid. Erudiet. Heeft elke dag wel een spreuk of een kort gedicht om zijn en onze dag te typeren en dat alles op een zeer verstaanbare manier.

Ik geloof dat we gaan eten…………

  • 04 Oktober 2015 - 08:47

    Marina :

    Jaaaa de canyons, bij jouw verhaal zie ik ze voor me en ook jouw restaurant roept heerlijke herinneringen op.
    Ik krijg de neiging om mijn verhalen te schrijven als antwoord haha.
    Maar goed het is en blijft een raar maar fantastisch.
    En ik blijf genieten van jou verslagen blij dat je de puf hebt om er toch elke keer de tijd neemt om het thuisfront op de hoogte te houden.
    Jammer geen foto van die prachtige rotspartijen.
    Als het leuk vind kun je om af te kicken een serie foto's bij on komen kijken.
    Met chicken pie, salade en appeltaart met ijs.
    Welkom

  • 04 Oktober 2015 - 08:51

    Jan Drenth:

    Zie je wel, er sluipen steeds meer Amerikaanse termen in… Leuk!

  • 05 Oktober 2015 - 04:17

    Tjitske:

    Gered en zelfs nog genoten ook! Knap hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 129524

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: