Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Alpine, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 - Reisverslag uit Alpine, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

17 September 2015 | Verenigde Staten, Alpine

Nou we zjn los. Goeiedag.Ik ben hier 6 dagen en louter zon en we vertrekken om 8 uur in de morgen en jawel het regent. Begon een beetje miezerig , maar naarmate de dag vorderde kwam het met bakken uit de lucht. Warm water overigens,dat wel. Het was bekend dat de eerste 3 dagen zwaar zouden worden. Maar met deze regen. complete rivieren denderden naar beneden vanuit de bergenalles richting San Diego. Geen riolering die dat kan verwerken. Maar op zich zat de zwaarte niet in de regen. Lange hellingen van weliswaar 6,7 % maar pfffff. Met een gemiddelde snelheid van 13km per uur kwamen we op de camping aan. Alles stond blank afgezien van een klein verhoogd stukje. Maar nde regen je tent opzetten zaen uit je tas halen, ontdekken dat inde tassen alles zeiknat is, tja ik had even een dipje. Met mij velen. Maar d maaltijd vergoedde veel. Een enorme partytent was opgezet door een vriend van onze akela en bovendien verzorgden ze de maaltijd. Om 8 uur lag iedereen in zijn/haar tent. Om 6 uur nog aardedonker tent opbreken inde regen,ontbijten en wegwezen. Na een uurtje were et droog en zoals zo vaak hier, inde middag schheen de zonweer. Je mag niet klagen, ik weet het,maar laat mijmaar inde regen fietsen. Die brandende zon en die bulten op. Om 4 uur opnieuw op de camping. 10 kilometer daarvoor alle boodschappen ingeslagen voorhet avondeten en het ontbijt en lunch. Het is wel een organisatiemet 16 man.Tweevrijwilligers aan het koken en de rest kon zijnkletsnatte spullen uithangen inde zon. En och dan vliegen de grappen al heek snel weer door de lucht. Alles inhet amerikaans dus het ontgaat menog wel eens. Vanavond wifi maar dat is bepaald eenluxe indeze gebieden. Morgen het laatste bergdagje van 100 kmen daarna richting woestijn. Leuk? Jazeker. Ik zag een opmerkingen over ligfetsen. Nou er zijner drie, maar ik hoef hem nog niet. Klimmen schijnt toch echt veel moeilijker te gaan. Ze komen vaak meer dan een uur later binnen.
Overigens is het groep met de meest uiteenlopende typen, maar een ding hebben ze gemmen. Het zijnalllemaal echtoutdoorbikkels. Ook de vrouwen. We hebben een soort Marianne Vos in ons midden, die iedereen bergop aan gort rijdt. Mij zeker. Maar tot nu toe ben ik niet ontevreden over mijn plaats inde hierarchie.
De omgeving is schitterend, en ik kijk mijn ogen uit naar de maat der dingen. Groot, groot groot. Een small coffee blijft een bak vol. Supermarkten zjn fabriekshallen, vrachtwagen zijn langer dan waar ook. Tot nu toewordt er flink rekenig met ons fietsers gehouden. Ook op de highways waar wij over de vluchtstroken rijden.
Het wordt koud, hetis 20.10 en ik duik mn tent in.Morgen 110 km en het vertrek is om 6.30 u. Kortom om 5 uur op. Ja leuk......

  • 17 September 2015 - 07:58

    Siep Brink:

    Hoi Eddy,

    Regen, felle zon, klimmen, ja het is niet niks. En dan al die nieuwe indrukken opdoen van de omgeving en de groep. Ik hoop dat het na vandaag wat gemakkelijker wordt. Maar ja, de woestijn in, is ook maar weer afwachten. Die woestijn heeft zo zijn eigen wetten. In ieder geval heel veel succes vanuit een druilerig Bedum.

    Groet:
    Siep.

  • 17 September 2015 - 09:06

    Ulrike:

    Hoi Eddy,

    wat leuk om je verslagen te lezen en kunnen we een beetje met je mee reizen. Veel succes en fietsplezier uit winderig, regenachtig Engelbert.

    Groet Ulrike

  • 17 September 2015 - 12:10

    Jan Drenth:

    Tja, het is ook niet goed of het deugt niet… Regen is shit, zon is nog shitter… Maar ja, dat heb je met die outdoorbikkels. Aan de ene kant koketteren met hoe zwaar ze het wel niet hebben en hoeveel ontberingen ze wel niet lijden, aan de andere kant er voortdurend en hartstochtelijk over klagen.
    Die taal zal wel heel snel wennen. Wedden dat je als je terugkomt met een Amerikaans accent praat?

  • 18 September 2015 - 09:46

    Nico Siccama:

    Goede morgen Eddy,
    Gister op verzoamelstee nog geprobeerd om je te pakken te krijgen,niet gelukt,maar nu heb ik je alsnog in beeld.Dit is is natuurlijk erg leuk om zo kontact met je te hebben,iedereen op de club leeft met je mee.
    Volgende week met de club naar de Universiteit in Groningen om het werk van Eveline te beluisteren.
    Dit wat je nu meemaakt krijgen wij op het Verzoamelstee gebeuren in de loop der tijd hoop ik ook te
    horen en te zien. Heel veel fietsplezier,wees voorzichtig,en geniet van het prachtige Amerika.
    De hartelijke groeten van ons allemaal.We houden van je.

  • 21 September 2015 - 03:50

    Tjitske:

    "Niet ontevreden over je plek in de hiërarchie!" Wanneer krijgen we een karakterschets van je groepsleden?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 646
Totaal aantal bezoekers 129181

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: