Dag 31 Huete - Cuenca 60 km - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 31 Huete - Cuenca 60 km - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 31 Huete - Cuenca 60 km

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

20 Juni 2024 | Spanje, Cuenca

Dag 31 Huete - Cuenca 60 km

Een bijzondere dag. Een dag, die begon met regen en met een onaangename temperatuur (13 graden). Dus eerst maar eens rustig ontbijten aan de overkant om pas om 10.45 u te vertrekken. Het drupte nog wat, dus wel met jas en regenjasje op weg. Maar we fietsen in Spanje en na een half uurtje fietsen brak de zon al weer door en fietsten we al weer zonder jasje. De route van Benjamins was vandaag een hele fijne. Rustige wegen, groene omgeving, de bergen weer mooi in zicht ( we naderen de provincie Aragon weer) en de klimmen waren goed te doen. Het enige minpuntje was dat we niet door dorpen kwamen waar we even koffie konden drinken. En dus stapten we op het hoogste punt van vandaag van de fiets om zelf even een kopje soep te maken. Uiteindelijk arriveerden we om 14.00 in een dorp zo’n 7 km voor ons einddoel Cuenca, waar we heerlijk konden eten via een menu de dia. Een 3 gangen menu met liefde geserveerd door een aimabele eigenaresse en dat voor 12 euro. Het verschil tussen stads- en plattelandsprijzen is erg groot aan het worden. Om half 4 reden we Cuenca binnen. We hadden via booking.com een kleine loft geregeld, waarover ik diverse mailtjes mocht ontvangen. Via google maps vonden we ons appartement met veel pijn en moeite. In Cuenca valt op sommige plekken bijna niet te fietsen, zo steil zijn sommige buurten. Eenmaal bij het gebouw begon de ellende. Hoe komen we binnen?Allemaal sleutelkastjes maar geen enkele code gekregen. Na vele telefoontjes eindelijk ienand aan de lijn die ons vriendelijk verzocht de sleutels te komen halen uit hun kantoor via de sleutelmachine. Gelukkig was het kantoor op slechts 10 minuten lopen en kreeg ik alle hulp bij de sleutelmachine. Er waren nogal wat handelingen noodzakelijk. Een bevestigingsnummer intoetsen, mijn paspoort in een gleuf duwen, ikzelf op de foto, maar toen rolden er eindelijk 2 sleutels uit. He, he. Terug omhoog naar het appartement. Tassen en fietsen naar binnen. Het 2 persoonsbed is te klein voor ons. Henk biedt spontaan aan op zijn luchtbed te gaan slapen. Ik weiger niet. Douchen en de stad in. Een prachtig park met terras gevonden, daarna nog een fietsenzaak annex cafe. Uiteindelijk toch maar voetbal kijken in ons appartement. Helaas geen beeld op de televisie, maar wel……. en met Nederlands commentaar op mijn tablet Spanje - Italie. Morgen in alle rust de laatste 40 kn naar Una, naar onze leenauto…..

• 20 Juni 2024 - 23:26

Eltjo:

Dankjewel voor alle avonturen, geweldig [e-1f44c][e-2705][e-1f340]

• 20 Juni 2024 - 23:59

Jan Drenth:

Wat toch een gedoe met die overnachtingsplekken... Boeken, talloze mailwisselingen, sleutelcodes en -machines, bevestigingsnummers, paspoorten, foto's, pfff... Zijn gewone goede hotels nou echt zoveel duurder?

Nou, morgen nog het laatste rukje, dan zit het er weer op. Dat wil zeggen: het fietsgedeelte. Want ik ben wel benieuwd hoe dat nou verder gaat met die auto...

• 21 Juni 2024 - 13:38

Barry:

I liked that you decided to pull off the road and make your own coffee. One of my favorite things to do is just that; the reason I always travel with my camp stove. Love the pictures of the countryside; so different from here.

So, it seems like your adventure is nearing the end. You both have suffered through more than your share of adversity but it sounds like you met the challenges head-on and succeeded in having a good time. That's wonderful. I am happy for you both. I hope that Henk's car is, in fact, repaired.

My adventure has also successfully concluded and I look forward to sharing stories with you in the future. Travel back home safely.