Dag 21 Logrosan - Mohedaz de la Jara - Reisverslag uit Mohedas de la Jara, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 21 Logrosan - Mohedaz de la Jara - Reisverslag uit Mohedas de la Jara, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 21 Logrosan - Mohedaz de la Jara

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

11 Juni 2024 | Spanje, Mohedas de la Jara

Dag 22 Logrosan - Mohedas de la Jara 78 km

Een pittige dag, waarbij we wat later dan gebruikelijk op gang kwamen. Ik was weliswaar om half 7 wakker, maar ik kreeg de indruk dat Henk zijn bed wel erg lekker vond nog. Op den duur toch eraf gegaan. Even een ontbijtje gemaakt en koffie, hetgeen Henk deed besluiten er ook maar af te komen. Het zorgde er voor dat we om 8 uur op de fiets zaten. Het ontbijt viel er niet echt goed in, waardoor we snel met een leeg gevoel op de fiets zaten. Op en af ging het. Bij Guadalupe toch maar even links af naar boven. Een prachtig dorp met een oorspronkelijk prachtig kasteel, dat echter inmiddels een klooster is. De kerk was als vanouds om je heel klein te voelen. Een immense kerk, hoog en dus voel je je miezerig. Het klimmen en dalen bleef maar door (1300 hoogtemeters) en vandaag hadden we nog geen onderkomen geregeld. Daar gaat Henk wat gemakkelijker mee om dan ik, omdat ik toch altijd aan het niveau van mijn accu denk. Ik moet de accu echt managen, raar woord, om de honderd kilometer te halen. De beklimmingen waren vandaag echter zodanig, dat ik in Puerto de San Vincente nog maar 20 procent. Ik moet bij een klim altijd op eco rijden wil ik tussendoor niet moet bijladen. En dat bijladen duurt veel te lang. In Puerto werd het daardoor een tikje ongemakkelijke discussie, omdat mijn voorkeur naar Mohedas de la Jara uitging, volgens Google Maps 10 km verderop, maar volgens Garmin 23 km.

Uiteindelijk toch de voorkeur aan Google Maps gegeven en met succes, maar niet alleen de weg er naar toe bleek prima, maar het onderkomen bleek fantastisch. Een mooi groot Spaanse Casa met opnieuw meerdere kamers en een gastvrouw, die ons graag een diner wilde voorzetten. Dat doen we om half 8. Even doorbijten nog, want zoveel hebben we vandaag niet gegeten. Overigens was, afgezien van het op en af gaan, de route werkelijk schitterend. Voor mij het mooiste deel van de Extramadura, die we bij Puerto de San Vincente weer hebben verlaten en ingeruild voor La Mancha. Grappig dat ons rondje zo duidelijk werd.

De Casa waar we nu zitten is van alle gemakken voorzien. Ook ons 0 procent bier is voorradig. Morgen opteren we voor een plaats achter Talavera de la Reina, zodat we zeker weten dat we vrijdag in Aranjuez kunnen arriveren. Van daaruit zijn de mogelijkheden om Madrid te bezoeken vrij gemakkelijk. Op de fiets is het zo’n 50 km maar er loopt ook een trein naar toe. We zien het wel. Eerst maar eens eten…..

Om half 8 was het zover. Ze hadden hun best gedaan. Een heerlijke gemengde salade, daarna kip en friet om te besluiten met een stukje lemoncake, die de eigenaresse vanmorgen vers gemaakt had van lemoenen uit eigen tuin. Ook het ontbijt wordt morgen voor ons gemaakt. Wat een luxe…….


  • 11 Juni 2024 - 20:47

    Joop:

    Ook nu blijkt maar weer, tussen de "highlighs" is het voor fietsers waar het eigenlijk omgaat.

    Je kan genieten van de omgeving en wordt in de dorpjes/stadjes bijzonder gewaardeerd en vertroeteld. Blijf zo doorgaan.


  • 11 Juni 2024 - 21:51

    Mechteld & Guido:

    Hopelijk morgen geen droog brood!! En nu snap ik de discussie over wel/ niet verblijf van tevoren regelen ook wat beter. Henk hoopt op een lege accu! [e-1f602]


  • 12 Juni 2024 - 07:42

    Bert B:

    die olle kerels ook mit die accu's. Hai hai, wat 'n boudel


  • 12 Juni 2024 - 11:57

    Jan Drenth:

    Toch opmerkelijk, al die kleine dorpjes met allemaal van die enorme kerken, kastelen en kloosters.

    En ik neem aan, dat 'op eco rijden' betekent dat je maar een beetje ondersteuning hebt. Knap hoor...


  • 12 Juni 2024 - 14:33

    Eddy Buisman:

    He he eindelijk iemand die in de gaten heeft dat ondanks de ondersteuning het keihard werken is. Fijn Jan, bedankt voor het begrip……


  • 12 Juni 2024 - 17:01

    Henk Lammerts:

    Hoho Jan niet overdrijven hè. Nog steeds op de brommer [e-1f600]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 147389

Voorgaande reizen:

29 Juli 2024 - 04 Augustus 2024

Rondje IJsselmeer

21 Mei 2024 - 01 Juli 2024

Spanje ten tweede male

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: