Dag 21 Merida - Logrosan 101 km - Reisverslag uit Logrosán, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 21 Merida - Logrosan 101 km - Reisverslag uit Logrosán, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 21 Merida - Logrosan 101 km

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

10 Juni 2024 | Spanje, Logrosán

Dag 21 Merida - Logrosan 101 km

101 km en mijn accu nog lang niet leeg. Dat zegt veel over het vlakke karakter van deze rit. Slechts 700 hoogtemeters op 101 km zijn inderdaad peanuts. Vlotjes uit Merida, waar de vriend van de receptioniste om 7 uur onze fietsen al had klaar staan. Zo lief. Daarna een heerlijke vlakke tocht met kilometers lang een irrigatiekanaaltje naast ons. In San Pedro de Merida even ontbijten om niet veel later de eerste druppels te ontvangen. Regen in Spanje, kan dat ook?De laatste 30 a 40 km uitsluitend in de regen gefietst. De route maar iets korter gemaakt met wat meer hoogtemeters maar wel vlotter, want asfalt. Koud en nat kwamen we aan in Logrosan. Voor de poort van Casa Rural El Portalon stonden we verrekkend van de kou te bellen met de eigenaar, die toen ze ons niet begreep de telefoonverbinding verbrak. Wat nu?Nog geen 2 minuten later scheurt er een autootje de straat binnen en remt vlak bij ons. Mama mia, mama mia, sprak de vrouw toen ze ons zag. Zo lief, ze was a la minute in de auto gesprongen om ons binnen te laten. En wat een ongelofelijke leuke Casa. In primaire kleuren, met een heerlijk balkon, vijf of meer kamers en vooral heerlijke oude spullen in de gemeenschappelijke kamer en keuken. Citroen- en sinaasappelbomen in de tuin, waarvan de vruchten uitstekend smaakten.

De warme douche was een verademing. Kleren uitgehangen, ruimte zat, we waren de enige gasten en daarna op zoek naar eten. Beiden iets besteld, waarvan we niet helemaal wisten wat het opleverde. Twee gigantische borden met vis, vis en vis. Iets te veel vis. Daarna naar de Chinese supermarkt voor wat boodschappen om daarna te genieten van het huis. De regen stopte, het werd weer gewoon 25 graden, kortom als vanouds. Bovendien zijn de verwachtingen voor de rest van de week gewoon weer top.

Om 19.00 komt een man in werkpak ons huis binnen, trekt zich terug in een kamer en tot nu toe hebben we hem niet weer gezien. Angst voor twei boetenlaanders?

Morgen waarschijnlijk een pittig dag met meer hoogtemeters over een kortere afstand. Geen idee waar we eindigen. Dan zien we morgen wel weer ……

• 10 Juni 2024 - 21:55

Eltjo:

Geniet elke avond van jullie avonturen, heel leuk om dit zo te lezen. Respect voor jullie prestatie [e-1f44c][e-1f340]

• 10 Juni 2024 - 23:05

Jan Drenth:

Die taal, dat is toch nog wel een dingetje, he..?

De volgende keer eerst maar eens even bij de nonnetjes langs, dacht ik...

• 11 Juni 2024 - 07:04

Martien Sparreboom:

Bijzondere verhalen weer en leuk om te volgen. Jullie maken bijzondere dingen mee in Spanje. Volgens Nu.nl :” Is / komt er een explosieve cyclogenese, een weerbom in Spanje ; luchtdruk daalt snel, veel wind en regen en temperatuur < 10’

Goed op weerbericht letten.

Veel plezier!

Nog 11 dagen fietsen? [e-1f6b4][e-1f6b4]‍[e-2642]️[e-1f4aa][e-2600]️[e-26c8]️

• 17 Juni 2024 - 11:26

Marike:

Heerlijk, na elke etappe meteen denken: wat brengt ons morgen....? Maar eerst genieten van vandaag [e-1f493][e-1f44d]