Dag 27 Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 27 Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 27 Madrid

16 Juni 2024 | Spanje, Madrid

Dag 27 Madrid

Zonder ontbijt vertrokken we om half 9 uit ons hotel richting station. Een half uurtje lopen door het prachtige Aranjuez. Op het station toch maar even naar een ander kaartje gevraagd, want we moesten toch ook weer terug. Gelukkig zaten er nu twee lieftallige dames wier Engels goed genoeg was om ons te helpen. Met een klein retourbiljetje gingen we de trein in. Na 45 minuten aankomen in Atocha, centrum van Madrid. Eerst maar eens een ontbijtje. Oei geen Spaanse prijzen, maar Madrileense prijzen. Op zoek naar on/off bus, die ons een mooi beeld van Madrid zou geven. En dat bleek. Uiteindelijk uitgestapt in het drukke centrum bij het Plaza Mayor. Een schitterend plein, maar met erg veel mensen. Nog even een overdekte markt bezocht en daarna op zoek naar een cafe voor de wedstrijd. We vonden een Belgisch cafe waar we twee krukken konden reserveren vanaf half 3. Om 3 uur zat de tent vol Nederlanders. Een Weghorst-fan zat voor mij en die schreeuwde de hele wedstrijd om zijn komst. En verdomd, hij kreeg gelijk.

Na de wedstrijd eindelijk gegeten en toen op bezoek bij het Sofya museum. Helaas op zondag gesloten. Moeten we morgen maar weer. Om half 8 zaten we in de trein terug. Plotseling roept Henk dat we er zijn en eruit moeten. Hij zag een bordje Aranjuez. Helaas 3 haltes te vroeg. Uitgestapt in Valderomo. Wij met ons kaartje even door de poortjes en vragen om de volgende trein. 20 minuten. Even de benen strekken en weer terug. Ai ons kaartje werkte niet meer. Tja, zei de stationschef, waarom zijn jullie hier uitgestapt. Per ongeluk, zeiden wij beschaamd. Hij had begrip en opende een poortje. In Aranjuez werkte het kaartje nog steeds niet en moesten we heel dicht schuifelend achter iemand aan door het poortje. Weer lekker Hollands allemaal. Morgengaan we gewoon weer en dan dinsdag weer op de fiets…….

• 17 Juni 2024 - 00:07

Tja, wat zitten we nu te lezen?

Volgens mij een gewoon verslagje van een gewone vakantie van een gewone familie doorsnee... Inclusief on/off bussen, musea, gedoe met treinkaartjes en meer van dat suffigs.

Zo zijn we toch niet getrouwd? Wij willen griezelen, nagelbijtend lezen over de meest verschrikkelijke ontberingen, huiveren bij de vreselijkste heldendaden...

Morgen weer zo'n suffe dag, begrijp ik. Laat maar zitten, en tot dinsdag...