Dag 10. 30 mei Van Cazorla nr Mancha Real 78 km - Reisverslag uit Mancha Real, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 10. 30 mei Van Cazorla nr Mancha Real 78 km - Reisverslag uit Mancha Real, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 10. 30 mei Van Cazorla nr Mancha Real 78 km

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

30 Mei 2024 | Spanje, Mancha Real

Dag 10. 30 mei 2024. Cazorla - Mancha Real 78 km

Om half 6 vannacht moest ik. We zouden om 6.15 opstaan, dus ik dacht: liggen blijven. Even volhouden. Maar dat herkent iedereen: dat lukt niet. Dus toch de tent uit. Alleen de rits van zo’n tent zorgt voor zo’n herrie, dat je vreest de hele camping wakker te maken. Dus de rits gaat uiterst langzaam, maar stilletjes open. Sandalen aan in het donker, de telefoon zoeken, het lampje aan en op naar het toilet. Over het gras, daarna glad natuursteen en daarna nog een trapje. Je moet er wat voor over hebben. En dan te bedenken dat in een hotel de wc naast je bed is.

De tent weer in en om 6.15 u schrik ik wakker. Gelukkig, bij de buurtent is alles rustig. Ik neem een voorsprong door mij stilletjes aan te kleden en terwijl ik de tent afbreek quasi nonchalant goedemorgen roep. Heerlijk. Om 7.15 rijden wij weg van de camping voor een rit van 78 km naar Mancha Real. Een pittig tochtje met 1200 hoogtemeters en steile stukjes. Te vroeg in de eerste dorpjes voor koffie. Dan maar bij een benzinepomp. Minder aangenaam, maar het zorgde ervoor dat we al om 12.15 Mancha inreden. De allerlaatste klim moest ik op spierkracht doen want mijn accu bleek leeg. Kak….Het hotel bleek alleen hotel met diverse ingangen. Gelukkig was er een mevrouw van de schoonmaak, die ons binnenliet, anders hadden we tot 16.00 moeten wachten. Mevrouw sprak uitsluitend Spaans en zocht toestemming van de eigenaar om ons een kamer te geven. Het kwam goed. De fietsen mochten op de tweede etage(trappen) en wij op de derde. Dat is het lot van de fietser, die niet kampeert. Je sjouwt je een ongeluk met je bagage ( niet overal staan winkelwagens) en in dit geval ook nog eens met de fietsen. Douchen, uitrusten en op zoek naar eten. Inmiddels 35 graden. Ook in dit dorp kwamen we terecht in een cafetaria-achtige omgeving met oude mannen aan de bar met witte wijn, maar er werd een prima maaltijd geserveerd met een biertje in een voorgekoeld glas. Dik in orde. Terug naar bed. Het is nu 16.45 en naast mij hoor ik een hoop kabaal. Gesnurk. Moet je maar niet drinken na het fietsen……Om half 7 naar beneden. De supermarkt zit onder het hotel. Een zeer lieftallige cassiere was blij Nederlanders te ontmoeten. Waarschijnlijk had ze ze liever wat jonger gehad, maar ze vertelde trots sat ze in Amsterdam was geweest. En……..dat Nederland er zo super netjes uitzag. Tja ze bedoelt wsl al die aangeharkte tuintjes. Nou doe mij dan maar Spanje….

Met nootjes, stokbrood en 2 madeleines voor het ontbijt stuiteren we weer het hotel in. Nog steeds 30 graden Pffff. Morgen eerst naar Jaen voor mijn fiets. De fietsenmaker start om tien uur. Kortom we kunnen uitslapen en pas om 9 u vertrekken……


  • 30 Mei 2024 - 20:49

    Joop:

    Heel vervelend zo'n lege accu op het eind van de rit. Maar het scheelt wel in het gewicht, toch? Zowel de berg als de trap op.


  • 30 Mei 2024 - 21:07

    Bert B:

    Hey, daar ben ik eindelijk. Meteen maar een vraag: zaten jullie aan de bar met witte wijn ?


  • 31 Mei 2024 - 00:45

    Jan Drenth:

    Beluister ik in de verte toch zo langzamerhand de voorzichtige behoefte aan wat meer luxe en comfort? Al dat gedoe met die tentjes en met dat plassen 's ochtends vroeg, al dat gesjouw met die bagage en die fietsen, en dat met die temperaturen.... Brrrr...

    Tip: huur een mooie auto met airco, gooi al die bagage achterin, laat die fietsen staan waar ze staan en vervolg je tocht in alle denkbare luxe, onderweg gebruik makend van uitsluitend nog 5-sterren hotels. En zo wordt het toch nog een beetje vakantie...


  • 31 Mei 2024 - 07:08

    Ali:

    Jan, ik reageer even op jou.

    Er is ook een tussenoplossing mogelijk. Die voeren wij sinds een paar jaar uit.

    Wel fietsen, met ondersteuning natuurlijk en overnachten in luxere onderkomens, indien voorhanden. Ik heb wel enige moeite moeten doen om Joop zo ver te krijgen. Volgens mij mist hij zijn tentje nog af en toe… Brrr moet er niet meer aan denken!


  • 31 Mei 2024 - 12:38

    Jeannette Jacobs:

    Hi Ali,

    Dat lijkt mij ook heerlijk!

    Fietsen met ondersteuning in een mooie omgeving en dan hotel met garage en lift zodat je niet moet sjouwen met je bagage en je fiets.

    Maar ja, ik krijg Jan nietzover.

    Zoals je kunt lezen in zijn verslagjes haat hij fietsen.

    Wat Eddy en vriend doet is geweldig!

    En dan elke avond een fijn verslag van je belevenissen met foto's.

    Prachtig Eddy! Dank!

    Nog geen antwoord gekregen op de vraag wat je op het gras aan het zoeken was...


  • 31 Mei 2024 - 12:58

    Rosa :

    @Jeannette, dat antwoord kan je vinden in Henk zijn dag verslagen ;-)


  • 31 Mei 2024 - 21:32

    Ali:

    Ha Jeannette,

    Leuk om via Eddy zijn blog contact met jou te hebben!

    Wij fietsen momenteel in Zuidelijk Balkan. Als je het leuk vind om ons te volgen via Polarsteps geef dan even een seintje.

    Liefs Ali


  • 02 Juni 2024 - 10:12

    John Waanders:

    Ali: rechts boven in de foto staat een schuin pijltje . even op klikken ... en nog blijft de zoektocht van Eddy een raadsel. Contaclens?[e-1f602]

    't is weer genieten, vooral van de ongemakken. Hou vol mannen en een 2e accu???

    en is een Spaanse waterzak iets voor jullie? Maak nat en blijft lekker koel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 137533

Voorgaande reizen:

21 Mei 2024 - 01 Juli 2024

Spanje ten tweede male

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: