Dag 7 27 mei 2024 - Reisverslag uit Cañada Morales, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 7 27 mei 2024 - Reisverslag uit Cañada Morales, Spanje van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 7 27 mei 2024

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

27 Mei 2024 | Spanje, Cañada Morales

Dag 7 27 mei. El Horcajo - Canada Morales 86 km

Heerlijk zo’n appartement. Doen en laten wat je wilt. Prima geslapen, los van Henk. Ook wel eens fijn. Zeven uur wakker, rustig ontbijten op het balkon bij 20 graden, tassen inpakken, 6 trappen naar beneden en dat drie keer, fiets optuigen en jawel om half 9 op pad. Op uitdrukkelijk verzoek kozen wij vandaag voor de softe variant naar de camping in Canada Morales, zo’n 86 km verderop. Reden we gisteren al een flink stuk op de Via Verde, vandaag nog meer. 40 km vlak. Mijn accu riep om hulp. Hij bleef namelijk vol. Gelukkig kregen we het de laatste 15 km nog even voor de kiezen, maar dat is de opmaat voor morgen. Nu gearriveerd op een camping in de bossen achter Canada Morales in de buurt van een stuwmeer. Een vrijwel lege camping met slechts 1 Nederlandse wandelaarster met haar hond en twee Spaanse fietsers. Een luidruchtige eigenaresse ontving ons hartelijk met cola en citroen, zoek maar een plekje met stroom. Op weg naar onze plek ging ik zwaar onderuit, viel met mijn hoofd op de grond, gelukkig met helm, maar geen enkele belangstelling van mijn reisgenoot. Pas toen ik gewond bij de plek aan kwam strompelen, kwam er heel voorzichtig de onbenullige vraag: wat deed je? Kortom hier moet ik het niet van hebben. Op de plek aangekomen bleek er geen stroom. Fiets ontdaan van alle tassen en op de fiets terug naar de eigenaresse. Onderweg een hoop lawaai en jawel mijn losse rekkers in mijn achterwiel klem achter de schijfrem. Enigszins verbogen schijf schuurt nu nog meer. Morgen naar de fietsenmaker in Cazorla, als die er is. En morgen wordt een pokkendag wat hoogtemeters betreft. Vlak voor Cazorla gaan we in 10 km 800 meter omhoog. Weliswaar daarna ook naar beneden, maar kom eerst maar eens boven.

Nu eerst aan het bier en wat tapas en morgen zien we wel weer……..


  • 27 Mei 2024 - 21:43

    Eltjo:

    Prachtige foto’s, succes en sterkte morgen[e-1f44c] beetje voorzichtiger, hè


  • 27 Mei 2024 - 22:42

    Jan Drenth:

    Ja, ja, ja... Mooie foto's... Beetje veel struiken met bloemen, maar ja, natuurliefhebbers hè...

    En ik begrijp het woordje 'gelukkig' niet, van die laatste 15 km. Ik zou zeggen: des te meer hoogteverschil, des te ellendiger. Maar kennelijk ligt dat toch iets genuanceerder...

    En nog bedankt voor die foto van het zwembad, gisteren. Heel attent...


  • 28 Mei 2024 - 06:02

    Martien Sparreboom :

    Mooi verslag weer. Voorzichtig aan. Prachtige natuur nu [e-1f6b4]‍[e-2642]️[e-1f6b4][e-1f4aa]

    Buen viaje y disfrútala [e-1f44d]


  • 28 Mei 2024 - 09:27

    Hennie Stuivenberg:

    Ach Eddy, het gaat allemaal nog niet zo soepeltjes!!

    De zegen over deze reis moet nog komen!!

    Voorzichtig aan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 136944

Voorgaande reizen:

21 Mei 2024 - 01 Juli 2024

Spanje ten tweede male

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: