Dag 2 Kampeervakantie met Pim en Kas - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 2 Kampeervakantie met Pim en Kas - Reisverslag uit Reuver, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 2 Kampeervakantie met Pim en Kas

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

22 Augustus 2023 | Nederland, Reuver

Dag 2 Kampeerweek met Pim en Kas

Kleddernat was alles toen ik om 7.15 uit mijn tent stapte. Dat zagen we gisteravond al aankomen en ook vannacht kreeg ik rond een uur of 5 een natte tentdeur op mijn rug toen ik moest plassen. Daar heeft de tweeling nog nauwelijks last van. ‘s Nachts plassen. Om kwart voor 8, ik had het ontbijt al klaargezet, hoorde ik eindelijk gerommel in de tent. Aan het ontbijt begon het pubertaaltje: ik hou niet van abrikozenjam, ook niet van frambozen, eigenlijk hou ik maar van 1 soort jam. Tja die was er niet. Kaas op een krentenbol, opa?Ja kan dat niet?Belachelijk. Wellicht, maar wel lekker jongens. Beide eten als ontbijt vier volkoren bollen.

Op 9.15 eindelijk op de fiets. Pittig tochtje. Vele klimmen en dalen. Gaat het jongens? Gaat het met jou wel, opa? Je mag hem wel op een hogere stand zetten hoor. Kortom ik vraag niet weer naar hun situatie. Lachend fietsen ze mee.

Tijdens de rit wil ik als ex-schoolmeester nog wel eens hun kennis testen als we langs akkerbouwvelden fietsen, maar dat valt me niet tegen. Aardappelen en mais geen probleem, tarwe is gewoon graan en opa, we zittten niet op school he. In Sittard liepen we volkomen vast. Mijn komoot navigatie raakte wat in de war en de rest van de reis, klonk voortdurend: we gaan toch wel goed? Zullen wij de navigatie niet overnemen? Aan het eind van de prachtige tocht, ging het weer goed mis. We besloten een eindje terug te rijden naar een camping, omdat de volgende nog wel 20 km duurde. St Petrushoeve. Klonk vertrouwd. Bleek ook een prachtige plek. Echter: kinderen niet welkom. Nog nooit van gehoord. We zijn toch geen ongedierte, mompelde Pim. Maar het ging niet door. Het bleek dat we zonder het te weten een camping voorbij waren gereden en dus kwamen we via een extra rondje en boodschappen bij de PLUS aan op camping Natuurplezier. Waar we inmiddels meerdere mensen hebben ontmoet, die het Fietserspad doen. En ……ik ben niet de enige oudere.Naast ons kwam een auto tot stilstand vol met kampeerspullen en niet veel later kwam oma aanfietsen met 3 kleindochters. De bagage werd voor hun vervoerd, maar oma en de kleindochters fietsten het Fietserspad.

Morgen richting Groesbeek. Via het Pad zo’n 85 km. In dit tempo komen we zondag weer in het noorden. Hopelijk zonder navigatieproblemen. Ik hoor de jongens al weer……


  • 22 Augustus 2023 - 23:13

    Angelique Ferro:

    Ontzettend leuk om dit samen (weer) te doen! Aan de foto’s te zien is de sfeer goed. [e-2600]️[e-1f44d]


  • 23 Augustus 2023 - 00:39

    Jan Drenth:

    Tja, dat valt niet mee, he, om eindelijk eens een keer je schoolmeesters-rol af te werpen...

    Zou toch voor iedereen goed zijn om dat toch maar eens te doen. Zij willen wel!

    Laat je eens leiden door die knapen... Kijken wat er gebeuren gaat...


  • 23 Augustus 2023 - 08:30

    Henk Lammerts:

    Tja Komoot, dit inkoppertje kan ik niet aan mij voorbij laten gaan. Ik heb het verdrongen maar ook in Spanje werden Eddy en ik door komoot over de gekste wegen geleid. Maar veel plezier jongens, kijk vooral naar de richting op jullie divice. Naar het noorden dan komt het goed.


  • 23 Augustus 2023 - 12:16

    Marina Van Haalen:

    [e-1f917][e-1f44d][e-1f970][e-1f929][e-1f389][e-1f344][e-1f4aa][e-1f64b][e-1f3fb]‍[e-2640]️[e-1f64b][e-1f3fb]‍[e-2640]️ geen woorden nodig [e-1f923][e-1f923]


  • 23 Augustus 2023 - 14:41

    Peter Hartsema:

    Veel plezier mannen, we fietsen en genieten mee[e-1f44a][e-1f3fb]


  • 23 Augustus 2023 - 15:12

    René Veldman, Ten Boer.:

    Beste Pim en Kas,

    Ik weet uit ervaring dat Eddy moeilijk iets aanneemt van jongeren. Ik weet dat nog uit de tijd dat ik als jong broekje met hem voetbalde in Bedum. Maar toegegeven, ik heb ook veel van hem geleerd. Dat dan weer wel.

    Geniet van de tocht met opa. Het is toch weer een cadeautje voor zowel jullie als voor Eddy.

    Goede reis, René Veldman.


  • 23 Augustus 2023 - 21:16

    Bert B:

    Prachtig met die boys. Ga door

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 129216

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: