Dag 9 a - Reisverslag uit Blythe, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 9 a - Reisverslag uit Blythe, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 9 a

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

19 September 2015 | Verenigde Staten, Blythe

Nog even een aanvulling. Ik meldde mij vanmorgen om 5.30 vanuit de McDonald in Brawly. Snel maar lekker ontbijt. Om 6.10 op de fiets voor 120 km. De 1e water post midden in de woestijn was op 40 km. Daarna 80 km zon, woestijn, zand en highway 78, waar joekels van vrachtwagens langs je razen. Het gaat altijd goed. Ik fiets altijd in een groep van 4 tot 5 mensen. Vandaag opnieuw 2 mensen in een auto naar de background gebracht. Hi lelijk geven ze het niet op. Te weinig drinken is dodelijk, maar de laatste 40 km drink je bijna heet water. Nu in Palo Verde. Een kruispunt met wat aftandse huizen en een campground. Een heel klein winkeltje met weinig maar wel koude drankjes. De flesjes sportdrank zijn 3 X de onze. Alles is zo groot. Bestel een cola ergens en je krijgt een enorme beker met ij s en cola, die telkens wordt bijgevuld. Amerikanen rekenen af bij de kassa en hun fooi laten ze achter op tafel. Niemand vergeet de fooi.
Opnieuw staan we op een eenvoudige plek. De douche werkt maar ik vele mensen die zich hier niet zouden douchen. Eten maken we straks zelf en dan naar bed. Om 6 uur moet je op de fiets in deze streek. Na 9 u is het 35 tot 40 graden. Maar wat is het nog steeds leuk. Zwaar, simpel maar leuk. En die pers op olijke hygiëne Ulrike laat wel wat te wensen over. Vanmorgen stond mijn fiets broek rechtop. Ook wel handig.

  • 19 September 2015 - 09:06

    Herman Wieringa:

    Een hele uitdaging. Daar hou ik wel van. Hier in Venetie is het vast wat comfortabeler. Succes verder.

  • 19 September 2015 - 09:47

    Joop En Ali:

    Hoi Eddy,
    Heel verstandig, veel drinken en vooral regelmatig. Maar denk ook om het zout. ORS voor fietsers: cola en een grote zak chips. Wat ik niet leuk ivond was om midden in de nacht je tent uit te moeten om de kramp, door vochtgebrek, uit je benen te moeten lopen. Maar dat was op Sardinië na een hete fietsdag . In de woestijn met die slangen zou ik panisch zijn. Moet je wel de tent uit, kijk dan naar boven! Wij volgen je met veel belangstelling.

    Liefs Ali

  • 19 September 2015 - 10:22

    Stieneke:

    Hoi Eddy,
    Toch maar even zo, appen en een berichtje lukt niet! Die woestijn lijkt me erg heftig en je zal inderdaad steeds moeten drinken, ook al is het water heet! Het doet me denken aan lang geleden fietsen in Vietnam,toen was het ook 40 graden en geen schaduw!heb ik voor het eerst en het laatst cola met ijs gedronken! Laat mij maar lekker in Nederland fietsen! Ik bewonder je wel en hoop, dat je je grens goed kan bewaken! Veel plezier en sterkte
    Ben donderdag nog even bij mama geweest, ging goed met haar! Goeie reis en liefs! Je zus stieneke

  • 19 September 2015 - 16:21

    Jan Drenth:

    'Opnieuw twee mensen met de auto naar de background gebracht'?? Wat betekent dat? Zijn er uitvallers? En wat betekent dat 'opnieuw'? Zijn er nog meer uitvallers?
    Zand, zon, 40 graden… Dat roept bij mij visioenen op van zwembaden, comfortabele ligstoelen, obers met koele drankjes, airco's enzo. En niet vroeg slapen in enge tentjes, om 6 uur op, zwoegend fietsen langs gloeiende snelwegen, 40 kilometer afzien om een slok warm water te kunnen drinken. Maar ja, ieder z'n meug…
    Je bent nu natuurlijk wel zo'n vreselijke wielrenners-tanline aan het kweken… Toos ziet straks niet meer of je je wielrenbroek nu aan of uit hebt. Nou ja, dat doet er waarschijnlijk ook niet toe...

  • 21 September 2015 - 03:40

    Tjitske:

    Wat een verhaal, Eddy! Pas goed op jezelf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 633
Totaal aantal bezoekers 130584

Voorgaande reizen:

21 Mei 2024 - 01 Juli 2024

Spanje ten tweede male

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: