Dag 3 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Eddy Buisman

12 September 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Wat een hitte. Geen prettige hitte want ontzettend vochtig. Gelukkig in mijn kamer een enorm apparaat dat koele lucht doet binnenstromen. Gisteren Dan ontmoet uit Tennesee Knoxville. Een zeer goedlachse zestiger met veel mechanische kennis. Daar blijf ik lekker bij in de buurt fietsen. Gisteravond sleepte hij me mee naar een Mexicaan om te eten om daarna het café in te duiken. Ik stribbelde nauwelijks tegen. In het cafe kenden men 10 bier soorten. Op Dan zijn verzoek hebben we van 5 soorten eerst een proefglaasje genomen alvorens definitief te kiezen voor een enorme kan bier en twee glazen. Mooi dat ik vanmorgen wakker werd met koppijn. Iedere 2 uur werd ik wakker vanwege een gang naar het toilet. Geen sterke start. Vanmorgen om 7 uur aan de pancakes. Te warm om op bed te blijven. Pannekoeken als ontbijt: uitstekend. Samen met yoghurt en cruesli zorgde dat ervoor dat mijn koppijn verdween. Om 8 uur op de fiets om San Diego te verkennen. Imponerend mooi. Groot, warm, nauwelijks fietsers en dus heel goed uitkijken. San Diego schijnt een van de grootste marinebasis van de US te hebben en dat merk je. Gigantische vliegdekschepen met daar naast duizelingwekkende mooie jachten. En stranden, eindeloze stranden met veel, heel veel mooie vrouwen. Uiteraard reden we daar keihard aan voorbij op weg naar een rustige plek om een historische stap in de Pacific te zetten. Een kleine 10 kilometer voor de Mexicaanse grens deed ik het. Jarenlang aan kinderen vertellen over de Grote, de Atlantische en de Indische Oceaan en dan op je 66e eindelijk daadwerkelijk in de Stille Oceaan staan. Uiteindelijk werd het een ritje van 50 km en het bleek dat mijn fiets de vliegreis uitstekend had doorstaan. Het is nu 16.00 plaatselijke tijd en jullie liggen al lang weer in bed. Blijft een maf idee. Gisteren zou ik Toos even bellen toen ik me plotseling realiseerde dat het drie uur 's nachts was. Maar een vreselijk handig appje zorgt er wel voor dat zodra ik Wi-Fi heb ik gewoon bijna gratis via het internet kan bellen. Inmiddels verschijnen er meer reisgenoten. Zondag zou iedereen er moeten zijn. Gaat vast lukken........

• 12 September 2015 - 09:15

Dethmer:

Hoi Eddy,

Jaloers makende fotos. en ook de verhalen over het bier.
    En die warmte, ach daar wen je langzaam aan. Als je weer terug komt is het hier net zo'n beetje 0 graden, dus geniet er maar van!

Dethmer

• 12 September 2015 - 11:07

Zie ik het nou goed, dat jouw nieuwe vriend een of meer vingers mist..? Of is dat jouw hand inmiddels?
    En dat 'snel aan al die mooie vrouwen voorbij fietsen om iets interessants te gaan bekijken'… Ik weet het niet… Lijkt me een passage voor het thuisfront...

• 12 September 2015 - 18:48

Siep Brink:

Hallo Eddy,

Vingers in de ketting gehad Eddy? Als dat op de foto echter de vingers van de mechaniker zijn dan is er voor mij ook nog hoop.... Deze man kan trouwens moeilijk 5 bier bestellen, lijkt mij.