Dag 6 van Drimmelen naar Beielle - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 6 van Drimmelen naar Beielle - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 6 van Drimmelen naar Beielle

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

18 Mei 2022 | Nederland, Brielle

Vandaag zijn we om 8 uur vertrokken bij onze toplocatie in Oud Drimmelen. Als je daar ooit in de buurt komt, Oud Drimmelen nummer 4. Ik zou bijna zeggen de Hof van Eden, zeker als het gaat om de tuin, waar we gisteravond bij de gastvrouw aan de avondmaaltijd mochten aanschuiven. Een plaatje. Ook vanmorgen was het ontbijt weer een genot. Maar toch om 8 uur op de fiets en in anderhalf uur waren we in ‘s Gravendeel alwaar een audicien zou zitten. En ja hoor. Terwijl ik de Jumbo leegtrok voor de lunch, kreeg Siep zijn gehoor terug. In 10 minuten had de man het gefixt en dus kan ik niet meer alles eruit flappen. Inmiddels is zijn gehoor al weer met de helft verminderd, want links crashte de batterij. Tis mie wel wat, lachte Siep als de bekende boer. Ik zie ons nog wel met de tandem door Nederland rijden. Daar maken we natuurlijk voortdurend grappen over, maar als het zover komt, doen we het vast. Fietsen is zo leuk, je hoort mij niet zeggen gezond, maar vooral leuk. Wind, regen, zon het maakt niet uit, hoewel het deze dagen knap warm is. En natuurlijk smeren wij ons altijd te laat in, met als gevolg dat Siep als een tomaat rondfietst en ik met een kapotte, want verbrande lip. De fietstocht was verder een makkie van slechts 70 km waar 20 meter per veerboot bij Spijkenisse. Het mag nauwelijks naam hebben qua veerdienst, want leg je drie van die boten achter elkaar heb je een brug. Maar wel 95 eurocent p.p. met fiets. Zomers krijgt die man dus honderden stuivers als fooi. Heet dat nog een stuiver? Om 14.30 reeds in Den Briel waar ik als schoolmeester tot de ontdekking kwam dat Willem van Oranje hier met zijn Amalia van Solm trouwde. Het was zijn derde vrouw, maar zij huwde slechts 1 keer. Toch een fijn weetje. Om de tijd verder wat te overvruggen kwamen we op het terras terecht. Samen met een stoere vrouw, die gewoon in haar eentje fietste en wel op een hele fijne mountainbike achtige fiets ZONDER ondersteuning. Ze zijn er blijkbaar toch dit soort vrouwen. Om half 5 naar ons adres. Een eensgezinswoning in de nieuwbouw met boven een vrije logeerkamer met overigens uiterst hartelijke eigenaren. Maar een volstrekt ander onderkomen dan gisteren. Een kamer met twee bedden en een wastafel met spiegel en natuurlijk de gezamenlijke douche. Allemaal heel prima maar de overgang was even slikken. Morgen naar Haarlem langs de kust tot Zandvoort en dan naar binnen. Minstens 100 km met opnieuw een pontje.

• 18 Mei 2022 - 22:08

Ulrike :

Het is weer kostelijk om te lezen. Succes mannen en veel plezier verder op jullie logeeradressen.

Groeten uit Engelbert

• 19 Mei 2022 - 07:05

Stefanie:

Heerlijk, Eddie en Siep! Ik geniet met jullie mee! Goede reis verder met heel veel plezier!

• 19 Mei 2022 - 07:25

Bert B:

Hof van Eden, dat jij, Eddy, daar komt, of beter, bent geweest. Wel de kleren aangehouden hoop ik. (ze liepen daar naakt). Veel plezier verder mannen.

• 19 Mei 2022 - 11:38

Fokje V.:

Zoals altijd als jullie op reis zijn beleven jullie de meest gekke dingen.Nu maar even aan de goede kant van Siep fietsen Eddy, kan hij je tenminste horen!!!
    Nog veel plezier op de verdere tocht.

• 19 Mei 2022 - 11:55

Henk:

bonitas fotos, el Betuwe debe ser hermoso, buen entrenamiento de Eddy para nuestro viaje a Espana a finales de septiembre, estoy deseando que llegue. Practicar un poco de espanol

• 19 Mei 2022 - 12:22

Eddy Buisman:

Krijg ik ook nog een vertaling Henk. Wat heeft de Betuwe hier mee te maken.