Dag 22 - Reisverslag uit Mimbres, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Mimbres, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Eddy Buisman

Blijf op de hoogte en volg Eddy

01 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Mimbres

Vandaag gefietst van SilverCity naar Mimbres. Slechts 25 mijl, zeg maar 40 km. Een makkie want we zitten slechts 100 m hoger dan gisteren, maar die rara wisselende afstanden hebben te maken met het voorhanden hebben van slaap plekken. Prima camping hier met Wi-Fi. Maar geen restaurant of winkel. Dus ons voedsel werd meegezeuld. Morgen naar Caballo, nog steeds in New Mexico en nog steeds tussen de 30 en 40 graden. Echter morgen naar 2800 meter, het hoogste punt van de reis en in totaal 80 km. Kort om een lastig dagje. New Mexico overigens kent tot nu een zeer vriendelijk, groen landschap met veel hele grote ranches. Omdat het vandaag zo'n kort stukkie was, zijn we met wat mensen vanmorgen eerst nog maar even gaan koffiedrinken en vertrokken we pas om 9.00 u. Na 15 km langs de grootste zilvermijn van de USA gereden, ooit ontdekt door Apache Indianen. Die worden nu tevreden gesteld met het mogen runnen casino's zonder daarover belasting te hoeven betalen. Zo koop je gewetenswroeging af.
Vandaag werd ik gewezen op een krantenartikel, waarin een Amerikaanse hoogleraar enthousiast schreef over het fietsbeleid in Nederland. Met name Groningen werd als voorbeeld genoemd. Dat wij onze fiets gebruiken om in je gewone kleren naar je werk te fietsen is voor de Amerikaan nauwelijks te volgen. Voorlopig loop ik hier trots rond.
En terwijl ik hier heel ver weg zit, denk ik aan de allereerste activiteit die de Culturele Commissie van Onderdendam vrijdagavond organiseert hoop ik dat de zaal vol..........

• 02 Oktober 2015 - 07:26

Hella:

Succes met de klim naar het hoogste punt! De USA leer je kennen op een intensieve wijze, de eerste keer dat je er bent. Je komt op plekken waar niet veel mensen komen denk ik. Apaches, Rocky Mountains, prachtige namen.
    En dan midden in dat gebied een artikel over Nederland, Groningen. Ons ieniemienie landje..
    Ik zal je een foto mailen van de 1352 leerlingen van mijn school ( teldatum was gisteren) die hun fiets dagelijks rondom het gebouw neerzetten :-) we hebben er mensen voor ingehuurd om de in de ochtend te stroomlijnen.
    N.a.v. de actualiteit gisteren: gelukkig hebben ze geen wapens... Want in Amerika was er weer een schietpartij op een school.

• 02 Oktober 2015 - 09:46

Ulrike Rusthoven :

Hoi Eddy.
    Waar een klein land groot in kan zijn. Ook Boris Johnson (Burgermeester van Londen ) heeft Nederland als voorbeeld voor ogen om zijn fietsplannen in London te realiseren. Wat een afwisselende reis maken jullie toch. Boeiend om te lezen. Wij waren in London onze kleinzoon bewonderen en nu helaas al weer thuis. Goede reis verder.

Groet Ulrike

• 05 Oktober 2015 - 04:12

Tjitske:

Mooi verhaal! Ben benieuwd naar morgen!