Da 2 Emmeloord - Bunschoten/Spakenburg 95 km - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Da 2 Emmeloord - Bunschoten/Spakenburg 95 km - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Da 2 Emmeloord - Bunschoten/Spakenburg 95 km

Door: Eddy

Blijf op de hoogte en volg Eddy

30 Juli 2024 | Nederland, Bunschoten-Spakenburg

Om 8 uur stond een heerlijk ontbijt klaar. Ook de inmiddels 81 jarige partner van Ina, Jan dus, zat al weer fris en fruitig bij. Tja we worden wel ouder met elkaar. Na een foto bij de splinternieuwe Dacia Duster vertrokken we om 9 uur richting Oostelijk Flevoland. Via Dronten, Hardewijk en een prachtig stoomgemaal vlak voor ons doel, bereikten we om half 5 ons slaapadres in Spakenburg. Een hele mooie tocht, zowel door de polders als langs het Veluwemeer op het oude land. Bloedje heet, dat wel. Siep kon zijn zonnebrand niet vinden, weigerde afhankelijk te zijn van de mijne en loopt nu de rest van de week met een knalrode kop rond. Zulf waiten. Een prachtig appartement wachtte op ons. Echte Vrienden op de Fiets mensen. Supergezellige ontvangst. Zelf ook verwoede fietsers, die het gezellig vinden even gezellig te kletsen.

Ons werd een prima restaurant aangeraden, dicht in de buurt en het klopte. Siep aan de Affilgem dubbel en ik bescheiden aan de 0.0.

En nu liggend onder een open raam puffend ons reisverhaal schrijven. Ik was het niet van plan maar ik krijg toch spijt als ik mijn reisjes later niet kan teruglezen. Morgen via Amsterdam naar Heerhugowaard onder hopelijk wat minder warme omstandigheden.


  • 30 Juli 2024 - 21:59

    Jan & Ina:

    Oeps Jan is, nog steeds 70 !!! Veel succes morgen !!


  • 30 Juli 2024 - 22:30

    Hennie Stuivenberg:

    Siep zijn zonnecreme zit in zijn stuurtas!!.het moet er in zitten!!heb heel hem erin zien doen@![e-1f92a]


  • 30 Juli 2024 - 23:02

    Henriëtte Kamminga Van Der Molen:

    Hallo Eddy, vind het altijd fijn om je te volgen en begrijp dat je ook de tochten in Nederland vastlegt als blijvende herinnering. Merkte gisteren dat jij niet je dagelijkse baantje in het Boterdiep zwom, hoorde je aanstekelijke lach niet en zag je niet met Ole wandelen. Nu weet ik waarom. Beste buurman geniet van deze mooie tocht samen met je vriend Siep.


  • 31 Juli 2024 - 06:12

    Jan & Ina:

    Hoihoi, 70 is natuurlijk 80 !! Is de warmte natuurlijk !!


  • 31 Juli 2024 - 09:28

    Anneke Mekkes :

    Mooi om je weer te volgen en met me kleinkids en zoals altijd heel creatief oplossingen voor alles. Succes voor iedereen


  • 31 Juli 2024 - 21:09

    Bert B:

    Ik vind het knappe afstanden hoor, eerst 110, nu 95 km. Goed bezig mannen. Ga zo door


  • 01 Augustus 2024 - 13:09

    Elly:

    Ik wil ook rondje IJsselmeer gaan fietsen, zie in het boekje vrienden op de fiets geen adres in Spakenburg. Ik begrijp dat Jan [e-38] Ina daar wel zitten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 147412

Voorgaande reizen:

29 Juli 2024 - 04 Augustus 2024

Rondje IJsselmeer

21 Mei 2024 - 01 Juli 2024

Spanje ten tweede male

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: