Dag 29 USA - Reisverslag uit Spring Valley, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 29 USA - Reisverslag uit Spring Valley, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 29 USA

Blijf op de hoogte en volg Eddy

21 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Spring Valley

Dag 29 USA Las Vegas ? Amsterdam
Deze blog schrijf ik in het vliegtuig, terwijl ik achtereenvolgens de USA en CANADA onder mij door zie glijden Door alle tijdzones weet ik nauwelijks meer hoe laat het echt is. Als tijd al een relatief begrip is, moet je gaan vliegen over grotere afstanden. Je raakt de kluts wat kwijt. En je biologische ritme. We zijn uit Las Vegas vertrokken om 10.15 u plaatselijke tijd. Dat klinkt vrij rustig maar wat een stress ging hieraan vooraf. Kwart voor 6 stonden we op. Vanuit een andere kamer binnen onze AirBnB, want gisteravond arriveerden er twee mensen, die onmiddellijk hun gereserveerde kamer opeisten. De eigenaresse had al vanuit Australie zenuwachtige mailtjes gestuurd over hun komst. Maar in de andere kamer stond maar 1 niet te breed bed. Kortom ik op het bed en Rene naast mij op de grond op wat kussens. Lekker voor een rugpatient. Om half 7 zou de taxi ons ophalen. Om kwart over 6 stond ik bij de poort gezellig in gesprek met de beveiliger van het complex. Rene bij huis met bagage en fietsen. Het kon ook niet zomaar een taxi zijn met die idioot grote dozen. Om 7 uur nog geen taxi. Ik raakte langzaam in paniek. Bellen naar de helplijn van het taxibedrijf. U staat op de rol om vanavond opgehaald te worden. Wel potver??.en nu. Sorry sir geen taxi voorhanden en ik cancel uw rit van vanavond, goedemorgen. Enigszins trillend sta ik aan de poort. Rene komt aanlopen. Waar blijft die taxi. Uhhhhhhhh. Met veel pijn en moeite een taxibedrijf gevonden, die een prachtige zwarte Toyata stuurde met een behulpzame Libanese chauffeur. Alles paste net en zodoende waren we toch om 8 uur op het vliegveld pffffff. En in plaats van in een sprint naar het vliegtuig zaten we nu voor vertrek rustig te koffiedrinken. In Chicago waar het al weer 2 uur later was, konden we bijna in een keer door naar onze vlucht naar Londen, die bijna 7 uur gaat duren. Het is op mijn horloge nu 8 u in de avond, maar door die zones komen we in Londen om 6 u plaatselijke tijd aan. Kan ik het nog volgen. Wat echter heel lekker is dat het vliegtuig niet vol zit. Ik heb dan ook een zitje van 2 stoelen tot mijn beschikking en er is geen 3e stoel. Als een koning lig ik wat languit films te bekijken en deze blog te schrijven. Over een aantal uren val ik mijn Toos weer in de armen en horen jullie even niks meer van mij. Hoe lang dat gaat duren? Geen idee. Nog zoveel plannen????

  • 21 Oktober 2017 - 10:08

    Marina:

    Inmiddels veilig thuis neem ik aan, de tijd een beetje kwijt.

    Geniet van het thuis zijn en wel benieuwd naar je volgende plannen.

  • 21 Oktober 2017 - 10:35

    Ina En Jan:

    Welkom thuis !!!!!

  • 21 Oktober 2017 - 12:11

    Bert B:

    Goede reis mannen en welkom weer in noord Nederland

  • 21 Oktober 2017 - 13:08

    Jan Drenth:

    Toch weer gedonder met het vervoer he... Die snelle wereld is ook niks voor jullie...
    En wat zijn de volgende plannen? Zuid Amerika? IJsland? Mars?

    Heel erg bedankt voor weer een aantal weken uitbundig leesplezier! We hebben genoten!

  • 22 Oktober 2017 - 09:32

    Joop En Ali:

    Bedankt dat we weer met je mee mochten fietsen! We doen het je niet na! Wij houden het bij een fietsrondje op Siri Lanka in januari.. Wij komen binnenkort de foto's bekijken.
    Gr. Joop en Ali

  • 22 Oktober 2017 - 14:34

    Veronica En Jan:

    Eddy, het was weer enerverend om je blog te mogen lezen. We blijven met je meereizen. Gr Veronica en Jan

  • 23 Oktober 2017 - 17:46

    Harma:

    Ik ga je verhalen wel missen hoor. Altijd weer leuk om je belevenissen te lezen. Nog een goede reis verder en dan snel naar huis om Toos alles nogmaals in geuren en kleuren te vertellen en natuurlijk tot rust komen. Heel lastig voor jou natuurlijk en ik verwacht dan ook weer snel nieuwe avonturen van je.

  • 23 Oktober 2017 - 21:27

    Siep Brink:

    Hallo mannen,
    Welkom thuis. (Nog) geen nachtvorsten hier. Ook geen borstrokken aan 's-nachts. Gewoon Nederlands weer. Ik hoop dat jullie de jetlag snel verwerken.
    Zag ik toch nog even wat vreemds die laatste dag. Kreeg je zomaar een vrijblijvend verzoek van een vrouwtje om contact met jou te zoeken. Inmiddels is die betreffende reactie weer verdwenen???.....
    Ben wel even benieuwd naar jullie verhalen.
    Eerst lekker thuis bijkomen en dan horen en zien we elkaar weer.

    Siep.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 3081
Totaal aantal bezoekers 128957

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: