Dag 28 USA - Reisverslag uit Spring Valley, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 28 USA - Reisverslag uit Spring Valley, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 28 USA

Blijf op de hoogte en volg Eddy

19 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Spring Valley

Dag 28 USA The Strip
Jawel de hele donderdag vertoeft op de STRIP. Wat is nu eigenlijk precies de Strip. Ik kon me er wel wat bij voorstellen, gezien de vele foto's, die van deze boulevard gemaakt zijn, maar precies wist ik het ook niet. Het oversteeg al mijn verwachtingen. De Strip is om te beginnen 6,8 kilometer lang. Ja, ja bijna 7 kilometer. Wij lieten ons aan de zuidkant van de Strip afzetten door taxi Uber en meteen stonden we in een soort gedenkpark ter nagedachtenis van de slachtoffers van de schietpartij van alweer drie weken geleden. Indrukwekkend. En dan begint de wandeltocht van zuid naar noord. Enorme hotels, enorme shoppingcentra en daarin een aaneenschakeling van casino's. We liepen nog geen paar honderd meter toen op een klein circuitje 2 automobilisten toeristen de gelegenheid gaven om mee te rijden op volle snelheid over dat circuitje te jagen. Heel spectaculair, maar het duurt nog geen minuut. Maar de mensen stonden in rijen klaar om in te stappen tegen een fors tarief. Wat mij het meest intrigeerde waren de enorme casinohallen. Allemaal sfeervol aangelegd met daarin overwegend fruitautomaten, blackjacktafels en roulettemogelijkheden. Gigantische casino?s en niet eentje , maar zeer vele. En allemaal gevuld met mensen. Ik heb mijn ogen uitgekeken hoeveel mensen zich hiermee bezighouden. En niet alleen na achten ?s avonds. Nee 24 uur per dag. Fantastisch om eens mee te maken, maar wat een gekkenhuis. Het is een grote luxueuze kermis. De highlights van New York, Parijs, Venetie zijn nagebouwd, je kunt met een gondel een hotel invaren, je kunt via een gigantische achtbaan dwars door een hotel heen, kortom allemaal gekkigheid. Maar wat ontzettend leuk om te ervaren. Ook voor de portemonnee is het daar goed toeven. We kochten 2 flesjes water voor 9 dollar en waren te verbijsterd om nee te zeggen. Twee biertjes voor 17 dollar en dan hebben we het niet over het gokken. We hebben 20 dollar aan de roulettetafel verspeeld en daar bleef het bij. Natuurlijk moesten we er even geweest zijn, maar dit gekkenhuis weer verlaten voor de betrekkelijke rust van Onderdendam is een prettig vooruitzicht.

• 20 Oktober 2017 - 09:11

Marina:

Dank voor de uitleg, gigantisch zoals zo veel dungen gigantisch zijn in de usa. En voor nu een goeie terug reis. Inderdaad naar het weldsdig rustige O’dam

• 21 Oktober 2017 - 13:03

Jan Drenth:

Fascinerende plek he? Een plek waar het beste en het slechtste van deze aarde zich samenvoegen. Vreugde, vrijheid, schoonheid, smaak. En tegelijkertijd hebzucht, corruptie, oppervlakkigheid, platvloersheid. Pik er maar uit wat je goeddunkt...
    Ik zie jullie daar al in opperste verwondering over de Strip dwalen. Twee milieubewuste baardmannetjes uit Onderdendam... Liepen jullie ook hand in hand..?