Dag 26 en 27 USA - Reisverslag uit Spring Valley, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 26 en 27 USA - Reisverslag uit Spring Valley, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 26 en 27 USA

Blijf op de hoogte en volg Eddy

18 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Spring Valley

DAG 26 USA Las Vegas
Lekker wakker worden zonder wekker. Uurtje of 8 was het. Om 11 u pas uitchecken, dus tijd genoeg. Eerst maar eens in alle rust mijn band geplakt. Toen op Google Maps maar eens gekeken, hoe we bij ons AirBnB adres konden komen. Zo toch nog 12 mijl is bijna 20 km. Leg zo?n afstand eens op het noorden van de stad Groningen en je zit na 20 km in Zuidlaren. Hier zit je dan halverwege de stad. Om half 11 uitgecheckt en nog even een uitgebreid ontbijt gescoord bij Lucky Lucy. En omdat je door de casinohal naar het restaurant loopt, zie je de wat triestige figuren alweer aan de fruitautomaten en ook de blackjack tafel is alweer bezet. Op weg naar ons adres realiseerden we ons nog wel even naar de grootste outdoorzaak REI te willen, zeker nu we tijd zat hadden. In REI nog wat leuke dingen gescoord en zo waren we rond 3 uur na 30 km bij ons adres aan de Rainbow Boulevard. Na de installatieperikelen zaten we een half uurtje later aan ons eerste biertje, toen een jong meisje vrolijk het appartement betrad om in de andere kamer ook een nachtje te claimen. Ze was net stewardess geworden, had vanaf morgen een huis in Las Vegas en moest nog een nachtje elders slapen. Hier dus. Een meisje van hooguit 25 die op een volkomen vreemd adres plotseling geconfronteerd wordt met 2 Nederlandse bierdrinkers en geen moment laat zien daarvan te schrikken. Knap.
Uiteindelijk bleek ze 20 en begint inderdaad net na haar studie als stewardess met als motivatie de wereld willen zien. Ze heeft gezellig met ons meegegeten. Om 20.00 u wordt er opnieuw een sleutel in ons slot gestoken. Een juffrouw van rond de 30 treedt binnen en stelt zich voor als de beheerder van dit huis als de eigenaresse er niet is. Er blijkt nog een derde slaapkamer te zijn, waar zij dus vertoeft. Meteen doet ze het beddegoed in de was enz enz. Een hele leuke meid, die jaren danste in gezelschappen en nu haar kost verdient als personal coach. Kortom deze AirBnB zit telkens vol verrassingen. Ben erg benieuwd wie er morgen binnenwandelt????...

DAG 27 USA Las Vegas
Poeh de reis zit blijkbaar toch wel in benen en hoofd, want de energie, die we dachten te hebben om de STRIP te veroveren, was nauwelijks aanwezig. Rustig wakker worden, even lekker ontbijten aan een gewone tafel om daarna op weg te gaan naar een werkkledingwinkel. Ja u leest het goed, deze pensionado vertoefde enige uren in een werkkledingwinkel. Weliswaar op verzoek van Rene en het bleek zeer de moeite waard. Ik kwam de winkel uit met een stel laarzen, waar ik tot in lengte van jaren Ole op kan uitlaten. Amerikaanse kwaliteit.
Daarna opnieuw niet naar de STRIP. Boodschappen doen in de supermarkt voor vanavond en voor we het wisten, zitten we om half 3 aan de Corona. Het lijkt wel alsof we zo snel mogelijk op ons oude gewicht terugwillen. Maar om de dag niet geheel in gekeutel te laten vervallen, pakken we onze fietsen in en krabbelen onze bagage bijelkaar en regelen we een taxi voor vtijdagmorgen half 7. Het is nu inmiddels 18.15 u en onze nieuwe gast is er nog steeds niet. Eerst maar eens eten. En morgen? Het plan blijft de STRIP???

• 19 Oktober 2017 - 08:02

Marina:

Dit klinkt als heerlijke vakantie afkickdagen op naar de STRIP

• 19 Oktober 2017 - 10:57

John&Mieke Waanders:

Haha, wat weer een pret om al die verslagen gelezen te hebben. Prachtige aanvulling op ons ontbijt...
    Ook de commentaren logen er soms niet om. Wensen jullie een vlotte terugreis en behouden thuiskomst. Laat de ega's niet te lang wacht op Schiphol...en weersta nog even alle verleidingen in L.V.
    John

• 19 Oktober 2017 - 13:30

Jan Drenth:

Jullie slagen er wonderwel goed in (net als wij allemaal trouwens), om binnen je eigen bubbel te blijven: outdoorwinkels, werkkledingwinkels, rommelen aan de fiets, keutelen met de bagage, biertje derbij... Ach ja, is misschien maar goed ook. Ik zie tenslotte ook niet gauw de baardmannetjes Yab Yum binnenstappen.
    Maar jij maakt het wel heel erg: opa gaat naar de meest verdorven, ordinaire, platvloerse maar o zo verleidelijke plek op aarde, en waar komt opa mee thuis? Waterlaarzen...! Toos, je hebt de jackpot met zo'n man...

• 19 Oktober 2017 - 23:21

Bob: