Dag 15 USA - Reisverslag uit Elgin, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu Dag 15 USA - Reisverslag uit Elgin, Verenigde Staten van Eddy Buisman - WaarBenJij.nu

Dag 15 USA

Blijf op de hoogte en volg Eddy

07 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Elgin

Dag 15 USA Dagje Moab
Dagje Moab werd echt een dagje Moab. Het scheelde overigens een haartje. In de ochtend kreeg Rene toch het idee het Arches NP in te willen, een toertje van 60 km. Solidair als ik ben, fietste ik in de vroege ochtendkou trouw achter hem aan. Je wilt het gezellig houden, toch. Na 5 km kwamen de twijfels bij Rene. Koud, niet echt uitrusten, kortom terug. Vanaf dat moment werd het een heerlijk keuteldagje. Richting camping uitgebreid ontbeten met wifi, waar we beiden tot de ontdekking komen dat de site Waarbenjij.nu weer eens onbereikbaar is. Wat een k?site. Op de camping eerst maar een wasje. Daarna de droger. En toen op naar het centrum met daarin 3 outdoorwinkels en een telefoonzaak. Rene waant zich in luilekker land in dergelijke winkels en ook ik moet me beheersen. Maar ik had andere plannen. Na de outdoor de telefoonzaak en na lang aarzelen toch maar een iphone6 gekocht. En het werkt ook nog met mijn eigen simkaart. Morgen eindelijk weer eens Toosje bellen. De dag ging verder op aan eten en drinken. Om kwart voor 3 wilden we wel een burger en een biertje. Uit de tap kan pas om 3 uur (eerder mag niet) maar als u een fles bier wil, dan kan dat. Rare jongens, die Amerikanen. Nog even naar de super om tenslotte tot de ontdekking te komen, dat we volstrekt de verkeerde zalm uit blik hadden meegenomen voor de tagliatelli met zalm. Helaas veel weggegooid. Het smaakte echt naar verkeerde zalm. Als klap op de vuurpijl besloten we in het donker een fikkie te stoken, waarvoor we wat hout bij de benzinepomp hadden ingekocht . Met name onze buren vonden het gezellig, want die zaten in onze rook. Niet echt een succes terwijl we toch prachtige oplaaiende vuren hebben gezien op de camping. Morgen naar Green River over 120 km. We zouden volledig offroad , maar konden ons vinden in een compromis. De helft over asfalt, de helft gravel. We zien het. Wel op tijd weg met een dergelijke afstand. Half 6 op. Brrrrrr.

  • 08 Oktober 2017 - 16:53

    Jan Drenth:

    Ik ken die René helemaal niet. En dat moeten we denk ik maar zo laten, want ik word een beetje onrustig van die jongen... Wat een hyperactieve zenuwpees. Koop in een van die winkels maar zo'n tredmolentje voor hamsters voor hem, dan kan hij daar iedere dag een poosje in rondlopen.
    Eindelijk verstandig geworden: een iPhone aangeschaft! Je zult het merken: veel en veel beter dan die Koreaanse en Chinese rommel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eddy

Man, getrouwd met Toos, opa van 6 kleinkinderen met als passie fietsen sinds mijn pensionering. Inmiddels al talloze fietsreisjes naar Frankrijk, Spanje en Italië, Vietnam, Laos, Cambodja, Nw Zeeland en de VS gemaakt. Ook samen met Toos fiets ik graag, waarmee ik één lange tocht heb gemaakt naar Rome. Gelukkig krijg ik alle gelegenheid deze hobby alleen of met vrienden te beoefenen. Na 40 jaar onderwijs, dat een prachtige periode was, zit ik nu in een fase waarin ik nog slechts leuke dingen doe.

Actief sinds 12 Aug. 2015
Verslag gelezen: 701
Totaal aantal bezoekers 128977

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2023 - 26 Augustus 2023

Fietskampeervakantie met de tweeling Pim en Kas

04 Mei 2023 - 01 Juli 2023

Ronde van Spanje

13 Mei 2022 - 22 Mei 2022

2 Rondje Nederland

30 Augustus 2020 - 25 September 2020

Rondje in Europa

12 Oktober 2018 - 14 November 2018

Vietnam - Laos - Cambodja

22 September 2017 - 20 September 2017

Grand Canyon USA

09 Januari 2017 - 23 Februari 2017

Nieuw-Zeeland

11 April 2016 - 23 April 2016

Rondje Londen

10 September 2015 - 21 November 2015

Van Californië naar Florida (VS)

Landen bezocht: